Re: Geo-Route.

451
Of je de dinsdagpiek nu verplaatst naar de donderdag, maakt geen biet uit.
Dat heet verplaatsing van het probleem...de enorme fysieke belasting BLIJFT.

Ik ga mijn fiets echt niet belasten tot 50 kilo...geef alleen aan, dat hij dat aankan!

Ben mij wel aan het oriënteren op de arbeidsmarkt, want qua leeftijd kan ik nu nog switchen...

452
@postbode21
Wij hebben op ons depot een dienstfiets met aanhanger (echt waar). De aanhanger kun je loskoppelen. Op de dipiekdag zijn er soms wel bezorgers die 'm gebruiken. Op de fiets zitten drie tassen een voorop en twee op de bagagedrager en op de aanhanger ook nog eens drie. Als je de aanhanger loskoppelt kun je deze ook nog als postboy gebruiken. Zelf wil ik 'm niet gebruiken want de fiets is te hoog naar m'n zin, moet m'n voeten plat op de grond kunnen zetten als ik stil sta. En nee ben niet echt klein gewoon gemiddeld.

453
@Jette

Je had toch een contract verhoging gekregen van 6 naar 8 uur per week?
Nou die uren maak je makkelijk bij sandd.
toch is overwegen Jette..

Geen Georoute
Geen H.a.H.
Post wordt aan huis afgeleverd.
Thuis Sorteren
Dinsdag/Vrijdag tussen 8 - 18 uur.
Tegenwoordig zelfs arbeidscontracten mogelijk.

Ga ik je toch is ontmoeten op de barbecue :lol:

454
@Jette

Waarom ga je niet in gesprek met je tc.(als je nog wilt blijven bezorgen)
Momenteel kun je best veel bereiken met je evt wensen.
Maar je oriënteren op de arbeidsmarkt is altijd goed.
Gebruik kunnen maken van je eigen talenten is (Y)

455
@postbode21.

Je kunt nog steeds mijn lachspieren prikkelen. :lol:
Ik wil best overstappen, maar dan hetzelfde salaris behouden.
Dat Sandd nu werkt met CAO's vind ik een vooruitgang....het werken voor dit postbedrijf wordt zo wel aantrekkelijker gemaakt.
Maar ik wil meer...alleen postbezorgen geeft me geen voldoening....vandaar dat ik allerlei neventaken erbij doe.
Depot, urenregistratie (was tijdelijk).
Thuis sorteren is geen optie...overdag werken 's avonds ontspannen.
Ik ben soms snel verveeld.

Maar ik verdom het om nu en in de evt. toekomst bij PostNL als pakezel te fungeren.
Ben er heel eerlijk in....daar voel ik me te goed voor en lichamelijk sloopt het me!

Ach, die bbq komt wel een keer...
Gaan we alle forumleden uitnodigen en ergens in het midden des lands een joekel van een bbq organiseren. :o

456
Via de post kreeg ik informatie over mijn nieuwe wijk toegestuurd. Ten behoeve van de invoering van de Geo-Route zijn het aantal wijken teruggebracht van 96 naar 72. Aan mijn oude wijk worden vier straten toegevoegd. De gemiddelde looptijd per week is slechts een uur langer. Per dag krijg ik dus per saldo een kwartiertje de tijd om de post voor deze vier extra straten te bezorgen! Niemand van de leiding heeft mij gevraagd of dit haalbaar is. Ergo, de postbezorger wordt inderdaad als een pakezel behandeld.
Postbezorger bij Post NL sinds 1 juni 2011

457
Maar een kwartier??!!?? Met veel straten ben je al per straat zo'n 10 minuten (per straat!!) bezig. Wie houden ze nu voor de gek?? :evil: Ik had een straat erbij zitten waar je al 20 minuten mee bezig was, als je hah had. Deze straat had veel hoekjes en gaatjes en hofjes. Het was een wijkje op zich.

458
willemien schreef:@postbode21
moet m'n voeten plat op de grond kunnen zetten als ik stil sta. En nee ben niet echt klein gewoon gemiddeld.
Tip van de week.

Rechter/linker pedaal in onderste stand, voet met gestrekt been horizontaal er onder het zadel op hoogte afstellen dan is de belasting van de spieren het minst bij het fietsen en in combinatie met stilstand met je been op de grond (evenwicht) de beste oplossing.
Dan ook maar even de rug er bij halen.
Vingers gestrekt en hou die tussen de stuurpen en de zadelknop, zo afstellen dan zit je goed.

459
slagvaardige schreef:Maar een kwartier??!!?? Met veel straten ben je al per straat zo'n 10 minuten (per straat!!) bezig. Wie houden ze nu voor de gek?? :evil: Ik had een straat erbij zitten waar je al 20 minuten mee bezig was, als je hah had. Deze straat had veel hoekjes en gaatjes en hofjes. Het was een wijkje op zich.
Mee eens, moet je straten hebben waar je hele stukken terug moet lopen omdat er maar aan 1 kant huizen staan. geen idee hoe ze dat in mijn wijk gaan doen. Veel efficienter dan nu kan het niet. Ik hoef mijn fiets maar 3 keer te verplaatsen

460
:roll: ik doe 6 straten in een kwartier :roll: weet niet hoellang die straat bij cortina is, maar op zicht hoe meer je 1 bepaalde wijk loopt, hoe sneller je er doorheen loopt lijkt me?
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!