Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

372
Een paar weken geleden liep ik in een invalwijk. Op zich ging het goed, maar bij één adres kon ik zo snel de brievenbus niet vinden. Dus ik bij de voordeur zoeken, aan het begin van de oprit, halverwege; overal waar maar een brievenbus kon zitten heb ik gekeken, maar nergens een brievenbus. En net op het moment dat ik 't had opgegeven, kwam er een dame naar buiten gelopen en vroeg of ik wat zocht. Toen ik aangaf dat ik de brievenbus zocht, wees ze naar de voordeur en vroeg 'bedoel je die?'. Bleek het een verticale brievenbus te zijn waar ik gigantisch overheen had gekeken... Tja... Gelukkig konden we er beiden om lachen :D

Heb nu twee keer een invalwijk gehad (beide dezelfde wijken). Omdat ik beide keren de invalwijk als eerste deed en mijn eigen wijk in de middag, bezorg ik in mijn eigen wijk de post later dan normaal (normaal bezorg ik de post in mijn eigen wijk in de ochtend). In beide gevallen heb ik in mijn eigen wijk een paar keer - bij flats waar met name ouderen wonen - de vraag/opmerking gehoord 'wat ben je laat?!', terwijl ik toch binnen de bezorgtijd de post bezorgde.

375
slagvaardige schreef:Wat ik gisteren meemaakte in mijn Postservicewijk.. (werk zowel voor Postservice als Postnl, wel andere wijken)

Ik fietste de Lo.....straat in en zag aan de ene kant van de straat drie van die loverboy types tegen de muur van een bejaardenflat hangen. Al wiet rokende. De geur kwam je tegemoet. Ik dacht.. ik blijf maar een beetje uit de buurt en moest toch aan de andere kant beginnen. Het bestaat uit twee flatbloks met huizen met brievenbussen ertussen.

Maar ja op een gegeven moment moest ik er wel langs. Dus ik doen alsof mijn neus bloedt. De mensen daar moeten hoe dan ook hun post hebben.

Ik loop langs die lui. Eentje kijkt mij vuil aan en de andere twee zeggen gedag. Ik zeg "goeiemorge" terug en bezorgd daar de post. Toen ik terugliep kwam die vuil kijkende op mij af en hield zijn armen wijd voor mij en zij "geef me een knuffel!" En ik van "nee!" En liep door. Ik dacht van ehm.. ik ken die vent niet en straks rolt hij mijn mobiel uit mijn zak. Bovendien ben ik met de post bezig. De andere twee moesten lachen om mij resolute "nee" Ik maakte dat ik daar wegkwam. Ik had hen daar nog nooit gezien. En zag wel dat ze aan het handelen waren.

Maar ik voelde mij niet op mijn gemak. Toen ik de rest van de flats gedaan had en naar huis fietste, hingen ze daar verderop nog steeds rond. De volgende keer met zo'n situatie bezorg ik daar
even niet. Dan wacht ik wel even.
Ik heb een keer meegemaakt dat er een groep oudere jongeren daar op een oprit van huis van 1 van de jongeren stonden.

Ik moest daar bezorgen. 1 van de jongeren maakte rare gebaren richting mij (ze wisten dat ik doof ben) en toen gaf een andere jongere hem een duw en zei doe ff normaal! De andere jongeren moesten lachen. Ik zei bedankt en tot ziens :)
ex Sandd Postbezorgster

376
Gisteren reed ik naar mijn Postservice wijk. Ik zet mijn fiets in het midden van de straat tegen een elektriciteitskastje. Het is een straat met alleen oneven nummers. Ik had post van nr. 55 t/m 25, waaronder een paar dikke dozen van BGL. Ik haal de straat uit mijn tas en begin aan mijn ronde. Ik zie nog dat de A... straat in mijn tas ligt, netjes onder de dikke dozen van de eerste straat. Maar goed. Begin aan de eerste straat en loop een stukje met mijn rug naar de fiets om naar nr. 55 te lopen en begin te bezorgen en loop door tot nr. 25 waar de laatste envelop in de bus gaat. Ik loop terug naar mijn fiets. Er liepen wel wat mensen op straat, maar verder niets bijzonders.
Ik rijd naar straat nummer drie om de post voor straat nummer 2 te pakken en om dan daarna meteen aan straat nr. 3 te beginnen. Zit straat nummer 2 toch niet meer in mijn fietstas! Is eruit gehaald! Ik terug, want misschien is hij er wel uit gevallen. In straat 1 zat hij er nog in. Maar er liggen geen bundel of uitgewaaierde enveloppen op straat. Ik een beetje in paniek. Ik terug naar mijn fiets. En Postservice bellen. Heb maar een melding gedaan van diefstal of verlies. Maar mijn tas was goed dichtgesnoerd. En van huis naar straat 1 kan het er niet uitgevallen zijn omdat die dozen er boven lagen. Bovendien dichtgesnoerd en ik zag de straat notabene nog liggen. Het is een straat met alleen even nummers. van 2 t/m 74. Dus balen!!!
Dit heb ik nog niet meegemaakt. Iemand zou de bundel eruit gehaald kunnen hebben. Maar waarom? Ik kan mij voorstellen dat ze niet meer hebben meegenomen, want de derde straat had weer veel BGL dozen en die zaten klem in de tas. Kost teveel tijd. Maar dang! Waarom doet men zoiets?

Daarna mijn ronde maar afgemaakt. Ik hou mijn tassen en fiets altijd goed in de gaten tijdens het bezorgen. Zet hem in het midden van een straat en loop een rondje en bij de flats heb ik hem naast mij staan. Maar net die ene straat waar ik een stukje heen en weer moet lopen.... Dang! :evil:

378
@slagvaardige,

Niet normaal dat je de post alleen kan bezorgen met ogen in je rug. :evil:
Je gaat zo aan je zelf twijfelen op zo moment.
Heb zelf wel eens een bundel thuis laten liggen.
Het zelfde heb ik gehad bij de supermarkt, binnen 10 sec dat ik het winkelwagentje terug bracht waren er spullen uit mijn fietstassen gestolen.
Zag niemand wegrennen.
Die gasten zijn super snel,gelukkig hebben ze je fiets nog niet meegenomen.

379
Nee, dat vroeg mijn coordinatrice ook @Carla, maar toen ik de bundel van straat 1 eruit pakte, zat die straat 2 in mijn fietstas. En de laatste envelop voor straat 1 op nr. 25 was er maar een van het CAK.

Gelukkig waren het maar een stuk of 6?? envelopjes voor verdwenen straat nr. 2. Maar toch. Er zat ook een belastingenvelop bij. Moet er niet aan denken wat een ander met iemands burgerservicenummer kan doen. Aangifte heb ik toch maar gedaan.

Mijn coordinatrice was gelukkig niet kwaad. En zei dat iedereen dit kon overkomen. Maar ik zet mijn fiets de volgende keer even op een andere plek in die straat. Het zou best een bewoner geweest kunnen zijn. Die liepen er. Geen schoolgaande kinderen deze keer, vanwege de vakantie. Maar wel bewoners. En mijn fiets stond in een steegje in het zicht dat wel, in het midden van die straat. Even het steegje in.. dat valt niet op..