Gisteren reed ik naar mijn Postservice wijk. Ik zet mijn fiets in het midden van de straat tegen een elektriciteitskastje. Het is een straat met alleen oneven nummers. Ik had post van nr. 55 t/m 25, waaronder een paar dikke dozen van BGL. Ik haal de straat uit mijn tas en begin aan mijn ronde. Ik zie nog dat de A... straat in mijn tas ligt, netjes onder de dikke dozen van de eerste straat. Maar goed. Begin aan de eerste straat en loop een stukje met mijn rug naar de fiets om naar nr. 55 te lopen en begin te bezorgen en loop door tot nr. 25 waar de laatste envelop in de bus gaat. Ik loop terug naar mijn fiets. Er liepen wel wat mensen op straat, maar verder niets bijzonders.
Ik rijd naar straat nummer drie om de post voor straat nummer 2 te pakken en om dan daarna meteen aan straat nr. 3 te beginnen. Zit straat nummer 2 toch niet meer in mijn fietstas! Is eruit gehaald! Ik terug, want misschien is hij er wel uit gevallen. In straat 1 zat hij er nog in. Maar er liggen geen bundel of uitgewaaierde enveloppen op straat. Ik een beetje in paniek. Ik terug naar mijn fiets. En Postservice bellen. Heb maar een melding gedaan van diefstal of verlies. Maar mijn tas was goed dichtgesnoerd. En van huis naar straat 1 kan het er niet uitgevallen zijn omdat die dozen er boven lagen. Bovendien dichtgesnoerd en ik zag de straat notabene nog liggen. Het is een straat met alleen even nummers. van 2 t/m 74. Dus balen!!!
Dit heb ik nog niet meegemaakt. Iemand zou de bundel eruit gehaald kunnen hebben. Maar waarom? Ik kan mij voorstellen dat ze niet meer hebben meegenomen, want de derde straat had weer veel BGL dozen en die zaten klem in de tas. Kost teveel tijd. Maar dang! Waarom doet men zoiets?
Daarna mijn ronde maar afgemaakt. Ik hou mijn tassen en fiets altijd goed in de gaten tijdens het bezorgen. Zet hem in het midden van een straat en loop een rondje en bij de flats heb ik hem naast mij staan. Maar net die ene straat waar ik een stukje heen en weer moet lopen.... Dang!