Re: Werken bij Netwerk VSP

141
Jette schreef:
Newman schreef:
Jette schreef:Ik hoorde trouwens, dat PostNL postbezorgers gaat ontslaan, die geen vast arbeidscontract hebben!
De aantallen zijn me even ontschoten.
Dat lijkt me stug. Ze zoeken nog steeds volop mensen! Hier in de regio wel in elk geval. Elke week hebben we de PostNL flyer, en die TV-spotjes voor de werving van pbz's zijn ook vele malen per dag op de buis.

Bij ons worden nog steeds vaste contracten verstrekt aan postbezorgers. De enige functies waarvan aflopende contracten niet meer worden verlengd zijn zaterdagbesteller en postbode (deeltijd). Dit omdat die functies worden opgeheven als de VBG's sluiten en naar de CVL's worden overgeheveld.
De stukloonwerkers worden ontslagen!
Correctie...het gaat om dochteronderneming VSP waar de ontslagen gaan vallen!

142
800 postbezorgers weg bij Netwerk VSP in Brabant

800 postbezorgers van Netwerk VSP in Brabant raken dit jaar nog hun baan kwijt. Het bedrijf, dat onderdeel is van PostNL, stopt met het bezorgen van geadresseerde post en gaat zich weer helemaal richten op het bezorgen van reclamefolders.

In heel Nederland verliezen daardoor zo'n 5000 bezorgers van Netwerk VSP hun werk, in Brabant gaat het om ongeveer 800 bezorgers.

De bezorgers hebben geen normaal contract, meldt een woordvoerder van moederbedrijf PostNL, en er is dus ook geen sociaal plan voor ze. Wel gaat PostNL ervanuit dat ze zonder moeite als postbezorger aan de slag kunnen bij andere bedrijven, zoals PostNL, de vroegere PTT, en Sandd.

Dit staat op omroepbrabant.nl

143
@newman

240 kg...
Hoe vaak ga je dan herladen Newman op zo,n dag als morgen per wijk?
of gebruik je een bakfiets..... :P
Je hebt trouwens meer dan 1 wijk Newman.... dus dan valt 240 kg wel mee hoor.
.en dinsdag he.... Veronica en de Kampioen... dat is niet elke dag het geval lijkt me.

Uit mijn vsp tijd , al weer een jaar of 5 geleden herinner ik me dunne flodder post...
maar mischien is er de laatste twee jaar inderdaad een aantal magazines... eigen huis ...etc
overgeheveld naar vsp om het volume daar wat op te krikken en bij postnl te laten zakken..
om werkdruk wat meer te verdelen?
of de vakbonden een rad voor ogen te draaien.... kijk is hoe de post terugloopt bij postnl en
gewoon een flinke order onderbrengen bij vsp om de ontslagen te rechtvaardigen..

145
postbode21 schreef:@newman

je hebt toch ook al aardig volume met wekelijks de kampioen en veronicagids Newman!
toch 240 kg... specificeer dat is... is dat voor 1 wijk... en zo ja... hoe vaak ga jij dan
herladen voor deze wijk.... of rijdt je soms rond op een bakfiets..

Uit mijn vsp tijd , al weer een jaar of 5 geleden herinner ik me dunne flodder post...
maar mischien is er de laatste twee jaar inderdaad een aantal magazines... eigen huis ...
overgeheveld naar vsp om het volume daar wat op te krikken en bij postnl te laten zakken..
om werkdruk wat meer te verdelen?
De Kampioen is 1x per maand. Die 240 kilo is een grove schatting, en dat is gebaseerd op 3 wijken. Een grote loopwijk van 2,5 uur, een flattenwijk van ongeveer 2 uur, en nog een klein loopwijkje van een uur.

Voor de grote loopwijk verwacht ik 3 tassen post en 2 hah, de flattenwijk heeft meestal niet zoveel post maar wel heel veel afgiftepunten, dus 2 post en 4 hah, en de kleine loopwijk 2 post en 1 hah.

Totaal dus 7 tassen post en 7 hah. Een volle tas hah weegt 20 kilo, en een tas post ongeveer 15 kg. Maakt totaal 245 kg.

Het kleine wijkje krijg je in 1x mee, voor de overige wijken moet je nog een keer terug. Dus totaal 4x herladen.

147
Newman schreef: Voor de grote loopwijk verwacht ik 3 tassen post en 2 hah, de flattenwijk heeft meestal niet zoveel post maar wel heel veel afgiftepunten, dus 2 post en 4 hah, en de kleine loopwijk 2 post en 1 hah.
Hoeveel afgiftepunten heeft een gemiddelde wijk bij PostNL? Bij Sandd is dat 400 a 500. Het gemiddelde aantal kilo's ligt rond de 30 met uitschieters van 60 tot 70 kg. (Dat is dan afgezien van rare acties zoals ikea's en postcode loterij agenda's.)

148
bucky666 schreef:
Newman schreef: Voor de grote loopwijk verwacht ik 3 tassen post en 2 hah, de flattenwijk heeft meestal niet zoveel post maar wel heel veel afgiftepunten, dus 2 post en 4 hah, en de kleine loopwijk 2 post en 1 hah.
Hoeveel afgiftepunten heeft een gemiddelde wijk bij PostNL? Bij Sandd is dat 400 a 500. Het gemiddelde aantal kilo's ligt rond de 30 met uitschieters van 60 tot 70 kg. (Dat is dan afgezien van rare acties zoals ikea's en postcode loterij agenda's.)
Een grote wijk heeft er 300 a 400, een kleinere 150 tot 200. Straks met Georoute is het de bedoeling dat alle wijken ongeveer 300 afgiftepunten tellen, muv de buitengebieden.

149
@bucky666

dat is dus plaatselijk heel verschillend bucky ;)
ik heb er gemiddeld vrijdags tussen de 50 - 60 kilo ( 1 x herladen) is wel een grote wijk moet ik toegeven.
en a.s. vrijdag 85 kilo en 800 stuks.. (afgiftepunten 650)
mijn tweede wijk is een kwart minder post.

uitschieters zijn in mijn wijk meer dan 1000 poststukken en meer dan 100 kilo.. gemiddeld 4 x per jaar.....
wat dat betreft Newman... is je uitspraak dat Postnl een veelvoud aan volume bezorgt als Sandd
niet kloppend met de werkelijkheid.
maar dat kan je ook niet weten want je werkte alleen voor vsp en nu voor postnl.

toch vond ik je uitspraak met ... ik heb morgen 240 kilo wel een mooie!
eerlijk van je om toe te geven dat het om 3 wijken gaat en niet om 1.
Succes trouwens ermee morgen Newman! ;)

150
bucky666 schreef:
Bij ons mag een wijk maximaal 400 afgiftepunten hebben!