Wat is normale vergoeding

1
Ben nieuw op het forum. Ik ben op zoek naar wat bijverdienste naast mijn gewone fulltime baan.
Kan een wijk gaan lopen in Amersfoort.Dit wordt geregeld via OTW in Ermelo. Nu zeggen ze €10,10 per keer dat ik de wijk loop en €0,02 per poststuk. Is dit normaal? Het lijkt me zo weinig als ik kijk naar de tijd die ik er aan kwijt zal zijn. Wat is jullie ervaring met de tijd die het allemaal kost? Het is een redelijk compacte wijk. Zijn er bezorgers die het naast hun fulltime baan doen? Zoja, lukt dat? Is er ook iets als een standaard vergoedings systeem bij de DHL?

Dank je wel.
Hidde

Re: Wat is normale vergoeding

2
Hoi Hidde,

Allereerst: welkom.

Als antwoord op je vraag: toen ik aangenomen werd bij DHL, werd mij uitgelegd dat de wijkvergoeding gebaseerd is op de tijd die je er ongeveer over zal doen. De bedoeling is dat je gemiddeld aan het minimum uurloon zal komen. Bovenop de wijkvergoeding krijg je inderdaad 2 cent per poststuk voor het sorteren. Om daarmee aan het minimum uurloon te komen moet je behoorlijk doorwerken, maar het kan wel. Als er meer dan 30 kilo post is, krijg je ook nog een bijlaadvergoeding van 1,50 euro, omdat je wat extra tijd kwijt bent met op en neer naar huis fietsen en je tassen opnieuw vullen.
Dat is het standaard vergoedings systeem van DHL waar je het over hebt.

In het begin doe je natuurlijk wat langer over de bezorging, want je moet nog wennen aan het werk, handigheid opdoen, je moet de wijk nog leren kennen, een beetje bekijken wat de meest efficiënte route door je wijk is enzovoort.

Zelf werk ik nog maar kort bij DHL. Ik zit nu bijna op het minimum uurloon (ben dus nog net iets meer tijd kwijt), maar dat gaat binnenkort wel goed komen. Nou scheelt het wel dat ik hiervoor 3 jaar bij TNT heb gewerkt, dus het werk zelf was niet nieuw voor mij. Het zit 'm bij mij vooral in het leren kennen van de wijk.

Post bezorgen naast een fulltime baan lijkt mij persoonlijk wel zwaar, maar dat is natuurlijk voor iedereen verschillend, en vooral afhankelijk van het werk dat je in die fulltime baan doet. Zo te zien aan je vergoeding, zal je als je eenmaal gewend bent ongeveer 1 uur en een klein kwartiertje bezig zijn... Ik zou zo zeggen, probeer het gewoon. Bevalt het niet, dan kun je er altijd weer mee ophouden.

Succes!!

groetjes, wandelaar

Re: Wat is normale vergoeding

3
Persoonlijk vind ik dat je eigenlijk wel weinig geld krijgt bij het bezorgen van post. Als ik het voor mijzelf ongeveer uitreken komt ik op 6 euro gemiddeld per uur. Daarvoor in de plaats krijg je wel een redelijke vrijheid en redelijk vaste inkomstenbron. Voor freelance werk wat ik ook wel is doe reken ik minstens het dubbele per uur. Ik ben zelf student en tijdens mij stage ben ik gewoon doorgegaan met het bezorgen van de post in de avonduren. Dit was wel te doen, maar ik had dan ook niet echt een grote wijk, afhankelijk van de hoeveelheid post een half uur tot 5 kwartier.
cron