Regen alles zit tegen!

1
Beetje regen is niet zo erg maar van die harde regen vind ik wel irritant. En ik raak er inmiddels al aardig aan gewend door wind en weer te gaan. Ik draag liever geen regenpak, dan zweet ik zodanig van binnen dat het van binnen regent. Is het erg dat je steeds in natte broek rondloopt? Wordt je dan niet sneller ziek? Want ik wil niet ziek worden! Thuis direct onder de warme douche!

Dan nog harde wind: Dan moet je post wel stevig goed vasthouden! Brrrrrrr.

Re: Regen alles zit tegen!

2
Nee je wordt niet ziek van een natte broek wel van onderkoeling. Dus kletsnat thuis gekomen meteen droge kleren aan doen. Desnoods eerst warm douchen , ik ben nooit ziek geworden van regen wel via de kids,.
Regenpak is een zweetboel maar er is verschil die van de Hema zijn de beste volgens Kassa.

Re: Regen alles zit tegen!

3
De beste uit Kassa was die van de Action! Niet eens zo heel duur. Maar ik ben niet iemand die de regenpak mee gaat vervoeren als er eventueel regen kan vallen. Dat vind ik teveel gedoe! In de ochtend bezorg ik uurtje de kranten als ik dan nat word: Jammer dan! Ik merk wel dat ik er meer aan gewend raak om me nat te laten regenen. Hebben meer mensen die ervaring of denk je: Wat een vies weer en je humeur wordt stukken slechter?

Re: Regen alles zit tegen!

6
Als het hard regent blijf ik gewoon binnen. Ook als ik post moet bezorgen die dag. Dan wacht ik tot het minder hard regent en dan ga ik gewoon op pad.

Zijn de voorspellingen zo, dat het de hele dag blijft gieten, dan trek ik gewoon een regenpak aan, capuchon op en dan ga ik op pad. Vaak kan ik wel ergens schuilen en omdat de post in de tassen blijft zitten, blijft het ook droog. De post in mijn hand hou ik zo vast dat het niet nat kan worden.

Ik heb midden in mijn wijk een adresje bij een zorginstelling waar ik tegen betaling een kop warme, zelfgemaakte soep kan eten. Dus bij hevige regenval ga ik daar schuilen. Het blijft hier nooit zo lang, zo hard gieten. Mijn ervaring is dat ik meestal met droog weer bezorg.

Als de ene wijk weg is, dan ga ik naar huis, eet wat en dan wacht ik tot het droger wordt, voordat ik wijk 2 ga wegbrengen. Tot nu toe is het altijd netjes op tijd gelukt.
En heb ik veel post en regent het vreselijk hard, ja dan heb ik pech en moet ik gewoon door de regen.

Maar ik heb geen hekel aan regen. Toen ik destijds nog voor Postnl liep, toen moest ik wel door weer en wind en kon ik niet wachten. Daar ben ik wel wat harder door geworden. Er is dus maar weinig wat het weer betreft wat mij van mijn stuk kan brengen. Zolang de post maar heel en redelijk droog blijft.

Re: Regen alles zit tegen!

7
Het eerste wat ik doe als het regent en ik ben nog thuis, dat is kijken op de buienradar. Afhankelijk van wat ik daar zie wacht ik tot het droog is en als dat te lang gaat duren dan maar door de regen...
Ik draag wel een goed ademend regenjack. Zo'n goedkoop zweetpak vind ik een verschrikking. Maar geen regenbroek. Dat zit nooit lekker, dan maar een natte broek, zo erg vind ik dat niet en zolang je in beweging blijft valt het met de kou ook wel mee. De post drooghouden vind ik een veel groter probleem. Als het echt flink regent dan houd ik de post niet droog.
Wat dat betreft zijn de bekende blauwe enveloppen een drama. Het lijkt wel vloeipapier... :lol:

Re: Regen alles zit tegen!

8
@slagman

een geseald poststuk bovenop en eentje onderop de stapel op je arm?
gewoon dat poststuk wat je pas op het laatst van de route gebruikt.
lekker groot vangt alle regen op. zo doe ik het.

bij elke nieuwe stapel... deze twee gebruiken.

Re: Regen alles zit tegen!

9
Ja, dat is een manier. Ik heb ook wel eens een stuk doorzichtig perspex gebruikt van A4 formaat. Heeft als voordeel dat je kan zien voor welk huisnummer het volgende poststuk is . Maar dat werkt alleen prettig als je een mooie rechte stapel hebt. 1 stuks bobbelpost en de hele stapel glijdt uit elkaar.... :mrgreen:

Alle post zou geseald moeten zijn...probleem opgelost... 8-)
cron