Re: Regen alles zit tegen!

21
Carla ..ik kan wel tegen regen en hoosbuien.....maar ik wil de post netjes bezorgen dus redelijk droog in deze omstandigheden snappie?
Ik leg ook een seal Klingel bovenop mn stapel maar dan moet het niet hard regenen dan sijpeld het erlangs.

Re: Regen alles zit tegen!

22
Beste Elisa,

Het is heel goed dat je post netjes bezorgd wilt hebben en hiervoor moeite voordoet. Alleen het kost wel extra tijd en daar zit nu juist het probleem denk ik. Sprak met een postbode die 40 jaar dienst heeft gedraaid. Mensen worden nu minder gemotiveerd. Hij ziet overal de post maar half door de brievenbus gedaan wordt. Het lijkt er op dat het veel minder streng is dan in de oude PTT tijd. Er worden tijden neergezet voor wijken dat alleen in ideale omstandigheden mogelijk is. En volgens mij was het vroeger zo dat er bij sociale huurwoningen ook fiets hekjes stonden voor de postbodes. Dat is er nu niet meer, individu dus als jij fiets niet kwijt kan is dat jouw probleem.

Re: Regen alles zit tegen!

23
@elisa

ja, dat weet ik wel , je zeurt ook niet over gauw weersomstandigheden.
het was dus ook zeker niet aan jou gericht.
maar we doen ons best post droog te houden, en een paar druppels op een envelop moet gewoon kunnen.
zo,n klingel is ideaal.. maar een iets groter ex.. dekt de boel nog makkelijker af.

ik vind de humor van bucky wel leuk :mrgreen:

ik denk wel dat we teveel gewend zijn geraakt, overal maar een oplossing voor te krijgen..
zelf een beetje denken... is er vaak niet meer bij.

van mij mag iedereen mopperen over spekgladde straten waar niet goed gestrooid wordt.
maar zo,n herfststorm zoals vanmorgen dat heeft toch ook wel wat.
ja een deel windje tegen.. maar ook een deel windje mee :idea:

in een keer alle kastanjes geraapt die ik nodig heb voor de herfsttafel..
en al die mensen de afgelopen weken maar met bezems en harken in de weer om te proberen
ze zo uit de bomen te slaan :lol:

Re: Regen alles zit tegen!

25
Nu ik denk ook de postbode van toen, de PTT dus, dat is niet te vergelijken met het nu. Toen was het baan met aanzien, ik denk ook dat men toen toch gediciplineerder was en zijn vaste loon kreeg. Hij wist waar hij aan toe was.
Nu vandaag doen zoveel mensen het of voor lang of voor heel tijdelijk. Screenen is er niet bij.
Het OVO contract zal ook meespelen in het niet gemotiveerde werken. En de mentaliteit van nu is totaal anders dan pakweg 30 jaar of 20 jaar terug.
Zowel van de werkgever als nemer.

Ja ik had ook wel wat druppels eropzitten vandaag, het is niet anders! Ik kwam niemand tegen van de andere merken Post :) maar ik zat ook midden in de regen dat zal t zijn geweest.

Re: Regen alles zit tegen!

27
@Geertjan

:lol: (Y)
de andere "merken" kunnen veel vroeger beginnen geertjan.
maar jij boft ook weer want tegen de tijd dat jij begint was het droog zo te lezen (Y)

vraag me wel af welke merken je nog meer hebt dan postnl en sandd.. :lol:
folderbezorgers, weekblad bezorgers, krantenbezorgers?

Re: Regen alles zit tegen!

28
Mijn hele ronde in de regen gelopen. Tis geen seconde droog geweest, maar het plensde niet, gewoon een gestaag gemiezer.
Was goed te doen hoor.

Vroeger was postbode idd een baan met aanzien. Ik weet nog dat een oom van mij postbode was bij de PTT. In de zomermaanden was er niet zo gek veel post en dan was-tie soms al om 3 uur in de middag klaar. Maar in december was het wel ff anders... :D
cron