Bezorgen tijdens onweer?

1
Is het ook veilig om tijdens het onweer te bezorgen? Ik moet voor 7 uur kranten bezorgd hebben... Ik ben normaliter nooit bang voor onweer maar ik heb dus eens meegemaakt dat het onweer na flits gelijk de klap kwam. Vervolgens zag ik niks meer alleen maar "paars licht" en verder niets. Dat heeft me toen wel aan het denken gezet.

Re: Bezorgen tijdens onweer?

4
En zoals je vast wel weet moet je nooit onder een boom gaan staan als het onweert. Als je in het buitengebied aan het bezorgen ben. Ga dan op je hurken zitten en houd je hoofd omlaag. Als er een droge houten plank of diverse droge takjes zet daar dan je voeten op. Blijf van het stuur en andere metalen delen van je fiets of posttas af. Die geleiden de elektriciteit erg goed. Neem van te voren een regenpak mee in je posttas als het nog droog is als je weggaat. Is het echt te gevaarlijk? Ga dan zo dicht mogelijk bij een huis staan of onder een overkapping (als dat laatste er is). Wacht zo mogelijk tot de bui voorbij is of als je tussen bliksem zeker tot 6 kan tellen. De bui zit dan niet meer vlak boven je en de kans op een schok is wat lager. Denk vooral aan je eigen veiligheid.

Re: Bezorgen tijdens onweer?

7
verzendenenontvangen schreef:En altijd tellen toch? Aantal seconden is, aantal kilometers? Dus 3 seconden staat voor 3 kilometer?
De geluidssnelheid in lucht bij kamertemperatuur is ongeveer 340 meter per seconde.
3 seconden staat dan voor 3 s x 340 m/s = 1020 m.

Re: Bezorgen tijdens onweer?

8
Plotselinge inslag, jij gaat tellen.
1.......oeps te laat.

Je kan beter bezorgen dan naar een begrafenis tijdens bliksem.

Blikseminslag doodt 2 personen tijdens begrafenis
Een blikseminslag tijdens een begrafenis heeft het leven gekost aan 2 mensen. In het Gelderse Vorden vond een begrafenis plaats van een lid van de plaatselijke fanfare. Doordat het weer plotseling omsloeg begon het opeens te onweren en te regenen. Opeens sloeg de bliksem in een boom op het kerkhof. Een slachtoffer was op slag dood en een tweede overleed na diverse reanimatiepogingen.

Drie andere personen raakten door de bliksem gewond maar overleefde de inslag. Zij zijn na reanimatie naar het ziekenhuis overgebracht waar zij ter observatie de nacht zullen doorbrengen.


Zonder gekheid, jaarlijks worden er 58 personen getroffen waarvan 1 met dodelijke afloop.
Denk dat je op de fiets meer kans hebt om tijdens het bezorgen het loodje te leggen.

Re: Bezorgen tijdens onweer?

10
postbode7 schreef:En zoals je vast wel weet moet je nooit onder een boom gaan staan als het onweert. Als je in het buitengebied aan het bezorgen ben. Ga dan op je hurken zitten en houd je hoofd omlaag. Als er een droge houten plank of diverse droge takjes zet daar dan je voeten op. Blijf van het stuur en andere metalen delen van je fiets of posttas af. Die geleiden de elektriciteit erg goed. Neem van te voren een regenpak mee in je posttas als het nog droog is als je weggaat. Is het echt te gevaarlijk? Ga dan zo dicht mogelijk bij een huis staan of onder een overkapping (als dat laatste er is). Wacht zo mogelijk tot de bui voorbij is of als je tussen bliksem zeker tot 6 kan tellen. De bui zit dan niet meer vlak boven je en de kans op een schok is wat lager. Denk vooral aan je eigen veiligheid.
Kortom: Blijf thuis! :lol: (Y)
cron