Re: Bezorgen tijdens onweer?

32
Je zou het bij de desbetreffende krant moeten aankaarten. Misschien hebben ze er een beleid voor. Het kan niet zo zijn dat ze in het nieuws komen omdat een van hun bezorgers door onweer is geraakt. Ze denken aan hun portemonnee en dat is voor hen slechte reclame. En voor de bezorger erg knullig. Overmacht is overmacht. De meeste ontvangers zullen het wel snappen als hun krant verlaat is vanwege onweer of hevige regenval, sneeuw. Mochten er lui bijzitten die dan alsnog gaan klagen, dan kan de krant uileg geven. Is er geen beleid, dan zou jij degene kunnen worden die het voor elkaar gaat krijgen bij de desbetreffende krant door stappen te gaan ondernemen. Ik zou het zeker navragen bij de krant zelf. Ik moet zeggen dat ik als ontvanger erg veel respect heb voor mijn krantenbezorger die door weer en wind en sneeuw en ijs, hevige ijzel enz het altijd voor elkaar krijgt mijn krant te bezorgen. Ik haal het niet in mijn hoofd om als het onweert of zelfs alleen maar snneuwt of hard regent, te gaan bellen om te klagen.

Re: Bezorgen tijdens onweer?

34
Ik heb een keer een hevige weer (lees hoosregen en heel harde rukwinden) meegemaakt.

Op een gegeven moment was het zo erg dat ik en de post zeiknat waren en de wind de post uit mijn handen rukte.

Dus ben ik naar huis gegaan en depothoudster gebeld. Zij begreep mijn situatie en ik mocht de post de volgende dag verder bezorgen. Wel moest ik vóór 10.00 klaar zijn.
ex Sandd Postbezorgster
cron