Post droog houden?

1
Hoe houden jullie de post droog? Ik doe natuurlijk altijd de fiets tassen dicht. En indien mogelijk, als er folders bij zitten met plastic, dit te beschermen van de post. Maar helaas is dat niet altijd mogelijk. Of ik houdt de post dicht bij mij zodat het minder vochtig wordt. Ik had begrepen van iemand dat het soms niet anders kan dat de post erg nat wordt. Netjes is anders?

Re: Post droog houden?

2
enigste wat ik ooit gedaan had, toen het echt als bakken uit de hemel viel, 1 vuilenszak over de post doen! en gewoon heel goed die flappen dicht houden anders heb je onderop wel erg groot feest met al die plassen water :lol:
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: Post droog houden?

3
bovenop de post en
onder de post in je fietstas een plastic zak leggen
voor de druppels die via de zijkant naar beneden gaan.

dan houd je de post nog enigszinds droog zeker voor de plassen water van jou har :lol:

met postlopen... zo mogelijk boven en onderop de stapel een plastic poststuk houden.
want de mouw van je jas wordt ook nat en als je daar je poststapel op houdt...


wat ook handig is bij een hoosbui... even schuilen (Y)

Re: Post droog houden?

4
har099bezorger schreef:enigste wat ik ooit gedaan had, toen het echt als bakken uit de hemel viel, 1 vuilenszak over de post doen! en gewoon heel goed die flappen dicht houden anders heb je onderop wel erg groot feest met al die plassen water :lol:
En je tijd? 8-)

Re: Post droog houden?

6
Nee , je krijgt geen tijd extra als het regent . Logisch , het kan wel de hele dag gieten .. en daardoor een uitloop van 6 uur :lol: Wel goed voor het salaris .
In mijn fietstassen blijft de post aardig droog . Het is meer als je er mee van deur naar deur moet lopen (als het heeeeel hard regent) Soms hou ik tijdens het lopen mijn stapel post dan verticaal tegen mijn jas . Maar echt veel kan je er niet tegen doen . En de mensen hebben daar best wel begrip voor , is mijn ervaring .

Re: Post droog houden?

7
Klopt als het giet en je moet door, ik leg handdoeken onderin de posttassen en eentje onderin de fietsmand. Bovenop gaat een geplastificeerd exemplaar als soort regendek. Ik heb een flapover gemaakt voor mijn mand en die houd ook veel tegen.
Ik bezorg niet als het hoost maar verder gewoon door!

Re: Post droog houden?

8
Die handdoeken leg ik ook onderin mijn tassen als het regenachtig weer is. Dat houdt de bodem wat droog. En linksboven leg ik dan een plastic zak over de post heen zodat de druppels ervan af glijden en op de handdoek komen. En natuurlijk doe ik elke keer de tassen dicht. Alleen, dat kost extra tijd en energie. Ben blij dat het vandaag lekker droog was. Dat schiet lekkerder op. Kon ik gewoon onder het fietsen en lopen de tas openlaten. Ik doe hem wel dicht als ik de fiets ergens parkeer en een aanpalende straat ga lopen. Dan heb ik er immers geen zicht op en zou de post te nat worden.

Re: Post droog houden?

10
@Carla41,

Typisch vrouwelijk denk ik want ook ik gebruik ze en ben nog nooit een Post.nl bezorger tegen gekomen die met handdoeken in de weer was.
Mannen geven niet zo snel toe en vinden dat gauw gemuts volgens mij.
Wij bezorgen vanuit huis en dan is het makkelijk om wat te pakken.
Ik zie me al bij zo depot aankomen met al die attributen. :lol:
cron