Re: storm

62
@ Postbode 21

Gisteren kreeg ik 6 kratten, 3 voor 1e en 3 voor 2de,
De 6e krat zat maar een bodempje in, dus dat was weinig.

Ik neem in de tassen altijd 5 kratten mee, meestal kan ik
de de eerste wijk in 1x meenemen, als ik stipt 8:00 bij
het eerste adres ben dan ben ik om 10:30 bij het laatste.
Vervolgens ben ik binnen 4 minuten thuis. (is 1 km)

het ligt er echt aan dat ik stipt om 10:30 op depot ben, dan rijd
ik 11:00 weg en ben ik ongv. 11:20 in Amersfoort, dan boek ik tijdwinst.
Vandaag was ik pas om 12:05 op het eerste adres, nee, niet handig.
Selectvracht wordt de komende tijd rustiger, dus ik kan het wel combineren.

Ik werk di-vr, elke dag tussen 12:00 tot 15:00, sorteren doe ik op maandag en donderdag
direct als de chauffeur komt, op zaterdag rijd ik ook, maar dan 's morgens (7:30 op depot)
9:00 eerste adres, meestal 11:00 klaar. De wijk ken ik uit m'n hoofd en de meeste mensen
waar ik kom die doen de deur al open als ik voorrijd, dat scheelt zoveel...
We zien het wel...

Groet,
Sander

Re: storm

63
@Sander

5 kratten..!
ik krijg op de fiets 31/2 tot maximaal 4 kratten in 1 keer mee. vind ik ook wel genoeg hoor. ;)
werk ze morgen sander... ik ga het weekend nu vieren ;)
Laatst gewijzigd door wis-User02 op 06 jan 2012, 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: storm

64
postbode21 schreef:@Sander

5 kratten..!
ik krijg op de fiets 31/2 tot maximaal 4 kratten in 1 keer mee. natuurlijk afhankelijk van het gewicht.
zijn het veel zware reisboeken dan minder... is het gewone post magazines/transacties dan wel.
vind ik ook wel genoeg hoor. ;)

krijg je de post lekker vroeg sander, dat scheelt natuurlijk ook wel.
ik krijg de post rond half 5 smiddags. ;)

krijg je dan betaald van half 11 - tot je klaar bent of moet je het binnen bepaalde tijd doen..
of krijg je per stuk /pakket betaald... eigen auto of van selektvracht?
5 kratten: 2 per tas, en 1 in de schoudertas, dat zijn de eerste 2 á 4 bundels.
De chauffeur komt meestal tussen 16:00 en 17:00, enkele keer was hij erg laat 19:00 pas..

Ik krijg betaald per pakje, en we maken verschil in het soort: BusPakje, Paketje, PAkket,
VolumePakket of Volume+, BP spreekt voor zich, 10 tot 15 ct, P 75 ct a 1 euro, PA 2 tot 4 euro, VP 4 tot 6 euro en V+ 7 euro of meer, maar deze komt zelden voor... Vandaag had ik 2 BP, 50 P, 5 PA en 3 VP, dus zo'n 70 euro, dit is incl. vergoeding voor het rijden met eigen auto, grofweg krijg je over 1000 pakketten per maand 700 euro voor de pakjes en 200 euro voor benzine, echter is mijn auto zuinig, dus heb ik genoeg aan 85 euro, dus das meegenomen.

Groet, Sander

Re: storm

65
@Sde Goede

dus hoe meer pakjes hoe lucratiever... je rijdt de route toch..
kan je maandagavond goed sorteren.. dat doe ik ook met de 2 wijken.
werk je niet over de kop hoor!

hee sander, goed weekend... ik ga er nu tussenuit, werk ze nog morgen ;)

Re: storm

67
Dat klinkt heel lucratief @Sander. Kun je nog best van leven in combinatie met postwijken erbij, zeker, als je lekker wat pakjes en post hebt. (Y)

Het bezorgen van pakjes, valt dan volgens mij ook onder OVO toch?

Re: storm

68
@ postbode 21, slagvaardige

Ik kreeg direct een contract van 3 jaar, op basis van OVO inderdaad.
De maanden Januari t/m zijn altijd rustig, april mei is iets drukker
en juni :arrow: augustus is erg rustig, waarvan ook 3 weken vakantie in juli/aug.
In sept/okt merk je direct dat het drukker wordt, november barst het 5/12-geweld los!
Laat staan de kerst, en dat zijn we alweer in januari

Groeten,
Sander
cron