spekgladde hardhouten brug

1
Nu is het in het westen niet meer glad van ijs en sneeuw, nee ga ik vandaag met
het bezorgen van Selektvracht hard onder uit op een hardhoutenbruggetje. Ik bezorg daar ook altijd van Selektmail de Veronica, en iedere keer denk ik oja oppassen. Maar vandaag dacht ik dat ook en ja hoor daar viel ik toch nog hard op
mijn stuitje. Ik vertelde het aan de bewoners,en of ze niets aan dat bruggetje konden doen, want zelf hebben ze er
toch ook last van? Ze kon alleen maar sorry zeggen.

Re: spekgladde hardhouten brug

2
Ja de bruggetjes zijn bekend hier dus ook en men doet er niets mee, ik vraag me echt af als je iets breekt wie is er aansprakelijk? Openbare weg zo kletsen ze er zich uit.
Je zou kunnen zeggen, het is nu onbereikbaar ik bezorg hier NU even niet totdat alle sneeuw weg is. Dat zou ik doen, doe ik ook.
Als men te bereord is zout op de bruggetjes te strooien of sneeuw laat liggen.

Re: spekgladde hardhouten brug

4
Als het bruggetje van de bewoners is en het bevindt zich op hun grond dan zijn zij aansprakelijk bij schade lijkt mij.

Het is overigens opvallend dat maar zeer weinig stoepen sneeuwvrij werden gehouden door de bewoners. Ik schat dat bij mij in de wijk niet meer dan 1 op de 200 bewoners hun stoepje sneeuwvrij maakten. Vroeger was er hier in Rotterdam een gemeente verordening dat bewoners hun stoepen sneeuwvrij moesten houden maar dat is geloof ik al jaren geleden opgeheven. Hier in de wijk is het echt vreselijk geweest met de sneeuw. De straten werden niet gestrooid en de stoepjes waren levensgevaarlijk glad. Ik weet dat veel ouderen wekenlang de deur niet uit zijn geweest.

Het is vandaag + 10 graden en alle sneeuwrommel is verdwenen. Van mij mag het de rest van de winter zo blijven... ;)

Re: spekgladde hardhouten brug

5
Ja als dat bruggetje op hun grond staat zijn de bewoners de pineut mbt schade. Dus zij draaien voor de kosten op,alg is dito gevaarlijk met bladeren en regen brrrr.
Je kunt ook Onbereikbaar invullen je post retout zenden naar sandd. Dat is ook een optie om ze aan het schoonmaken te krijgen.
Als ze maar geen post krijgen gaan ze bellen en zo rolt het kwartje wel. Want ik blijf zelf ook liever heel en gezond mijn werk doen ja toch?

Hier ook triest met de sneeuw en niet vegen, putten die dicht zitten en het water kan niet weg. Je kunt beter stadbuurten hebben dan nieuwbouw wijken geloof me!

Re: spekgladde hardhouten brug

6
@koogje

al strooien ze maar zand....
ik vraag me af zouden die bewoners nu zelf nooit eens uitglijden?
alle bielzen ,houten vlonders zijn vaak spekglad..
altijd extra alert zijn.

maar ik had er laatste eentje die dacht slim te zijn en die had een mat steenwol op zijn bielzen gelegd...
goed bedoeld tegen de gladheid maar je zal dan maar uitglijden. :D

weet je wat overeenkomt?
bij deze mensen zie je ook dat ze hun eigen vuurwerk niet opruimen.
het blijft maanden liggen..

gelukkig is bij ons het gebruik, dat we gezamenlijk in de loop van nieuwjaarsdag
vuurwerk van tuin en straat bijeenvegen en opruimen.
we wachten niet tot de gemeente langskomt om het stuk voor stuk op te prikken...

net zo als je eigen stoep sneeuwvrij maken, als een ieder dat nou zou doen wat zou de
omgeving er een stuk mooier uitzien... ;)

Re: spekgladde hardhouten brug

9
Bij dat soort planken (ik had er een in een tuin bij een adres in mijn Selektmailtijd) loop ik er toch maar naast. Bij die houten bruggetjes kan dat niet, omdat ze meestal over water liggen. Ik moest altijd zo'n bruggetje over naar mijn Postnl. wijk. Dat was in de winter heel goed uitkijken.
cron