Re: spekgladde hardhouten brug

11
elisa schreef:Ja als dat bruggetje op hun grond staat zijn de bewoners de pineut mbt schade. Dus zij draaien voor de kosten op,alg is dito gevaarlijk met bladeren en regen brrrr.
Je kunt ook Onbereikbaar invullen je post retout zenden naar sandd. Dat is ook een optie om ze aan het schoonmaken te krijgen.
Als ze maar geen post krijgen gaan ze bellen en zo rolt het kwartje wel. Want ik blijf zelf ook liever heel en gezond mijn werk doen ja toch?

Hier ook triest met de sneeuw en niet vegen, putten die dicht zitten en het water kan niet weg. Je kunt beter stadbuurten hebben dan nieuwbouw wijken geloof me!
mijn idee (postnl)
ik heb er 5 in de wijk met dat soort opstapjes naar de gleuf.
vul gewoon het kaartje in met onbestelbaar en de zooi retour afzender, liever wat schrijfwerk dan een paar gebroken ledematen.

Om op een vorig antwoord terug te komen.
De bewoner van de beneden/straat verdieping is wettelijk verplicht de openbare stoep vrij te houden, nergens staat ook zijn/haar tuin.
Vaak zijn die bewoners ook nog eens bejaarden/gehandicapten, dus in de prullenbak met die wet.

Re: spekgladde hardhouten brug

12
@88CE

dat zullen de mede forum leden niet met je eens zijn 88CE
ja oke, ik maak graag grappen over de h.a.h. van postnl
(zolang die maar niet bij sandd komt :( )

maar... uhhhh eerlijkheidshalve postnl brengt toch nog steeds daarnaast
een heleboel echte post rond...

houten bruggetjes... ja, ik geef altijd rond deze tijd de tip... registreer (in je hoofd) waar in
elke straat waar je loopt je, als alles straks bedekt is met een dikke laag sneeuw.. er extreme situaties zijn
waar je dan eventueel op bedacht kan zijn...

gladde vlonder/bielzen, tegel die al maanden rechtop staat en je nu automatisch overheen stapt... diepe kuil..
;)

Re: spekgladde hardhouten brug

14
Ik heb twee jaar geleden nog een lelijke smak gemaakt in die sneeuw. Bij een huis was al tijden een aantal stoeptegels in de voortuin weggehaald. Een aantal lagen er nog wel. Er waren nl. nieuwe bewoners en die waren blijkbaar iets met de voortuin van plan.

Als er geen sneeuw ligt, zie je de kuil. Op een gegeven moment lag er dus een dik pak sneeuw en ik had niet meer aan die kuil gedacht. Pats, daar lag ik. Kijken die bewoners mij nog vanuit de voorruit zo dom en schaapachtig aan. In plaats van je even te helpen. Mankeerde niks gelukkig, maar ik was wel p*ssig. Ik heb aangebeld en heb er dus wel even wat van gezegd en gemeld dat ik actie zou ondernemen als die tegels er niet alsnog binnen de week in zouden liggen. En met actie, bedoel ik actie. :twisted:

Blijkbaar waren ze daar toch wel van geschrokken, want een paar dagen later was de stoep geveegd en de tegels alsnog gelegd. (Y)

Toen ik net een jaartje voor Selektmail werkte was ik eens bij een vriendin op bezoek geweest. Het was december 2005 en spekglad op straat. Ik kwam van de trein en liep het station van Arnhem uit. Daar lagen allemaal van die houten vlonders. (Net zo glad als die hardhouten bruggetjes) Ik dacht niet aan de gladheid en liep richting bus. Pats, daar lag ik op mijn rug. Lelijk bezeerd en een flinke hersenschudding opgelopen.

Mijn man heeft toen i.o.m. met de depothouder een paar weken de slagen van mij overgenomen en zo de wijk goed leren kennen. Maar ik was aardig uit de running. Tegenwoordig ben ik toch wel wat voorzichtiger met lopen als het zo glad is. Ja met die houten gevallen moet je goed uitkijken.

Re: spekgladde hardhouten brug

16
Ja, die houten dingen kunnen zeker spekglad zijn. Het komt inderdaad door de groene aanslag. Ook als het alleen maar heeft geregend. Pas ook op met bielzen of leisteen in de tuin. Kun je ook lelijk over uitglijden. Doe gewoon sneeuwijzers onder je schoenen als je veel van die bruggetjes en bielzen in de wijk hebt en het regent of als het net geregend heeft. Kan jou het wat schelen. Als jij maar veilig kunt werken.
cron