Re: woensdag - 15 graden

11
ach, ik ben wintersport temperaturen gewend, waarbij ik afgelopen winter in -14 aan het skiën was, dus dan moet post bezorgen, met goede warme kleding aan toch ook lukken? ;) :D

maarre...iedereen wel veel succes, en vooral voorzichtig met fietsen, bij glad wegdek / gladde fietspaden... :evil:

Groetjes Anne

Re: woensdag - 15 graden

12
Ja, het zal straks wel weer moeilijk worden om er doorheen te gaan.
Doe alles maar lopend. Het is hier bij ons aardig wit. Zal me maar goed inpakken en goede winterschoenen aandoen..
Het is niet mijn favoriete weer hoor,maar ja.Vorig jaar is het ook gelukt met bezorgen dus zal dit keer ook wel lukken.
Je doet er alleen iets langer over.
Iedereen veel succes en doe voorzichtig.

Re: woensdag - 15 graden

13
postbode21 schreef:@ton
4 wijken dhl ton.
het zal me wel een afstand zijn om af te leggen ton?
met de aankomende sneeuw/ gladheid lijkt het me geen pretje.

dan heb ik liever een kleiner werkgebied met meer post zoals bij mijn sandd wijjken.
succes morgen en vrijdag. ;)
Nee dat valt reuze mee: de wijken zijn zelfs kleiner dan die van Sandd. Ik heb loop ze al 5 jaar, dus ik weet waar ik het over heb. Ik loop en sorteer die 4 DHL-wijken sneller dan 2 vergelijkbare wijken van Sandd. :lol: Ik heb tegenwoordig liever minder post, dan kan ik die 4 wijken in ieder geval aanhouden. Die combinatie levert mij momenteel het meeste op. Tja het blijft steeds een beetje zoeken naar de ideale combi om nog op een redelijk uurloon uit te komen.

Vandaag had ik van beide postbedrijven weinig post, dus dat wordt een makkie. En gelukkig is het vandaag nog niet zo koud: kan ik alvast een beetje wennen aan de winter.

Re: woensdag - 15 graden

14
Nauw het viel vandaag reuze mee met de kou. Ik had er zelfs een zonnetje bij. Ik heb alles al weer weg, het duurde hooguit een half uurtje langer dan normaal, omdat andere mensen zo traag in het verkeer zijn als er maar een beetje sneeuw ligt. Vermoedelijk wordt het donderdag en vrijdag wel anders, met veel post en min 10 graden 's nachts.

Re: woensdag - 15 graden

15
ja, alle weerberichten over gevoelstemperatuur - 12 ten spijt,
het was qua temperatuur nog goed te doen!

trucje voor elisa...
ik heb van die handschoenen met halve vingertoppen aan.
smeer mijn vingertopjes in met vaseline en geen koude handen.

over de weg was redelijk door te fietsen en ook de binnenstraatjes..
alleen in de bochten he, beetje alert blijven.
gelukkig nog niets meer hoeven lopen dan anders. :D

Re: woensdag - 15 graden

16
Ik ben ook al klaar met bezorgen. Af en toe wel glibberen met de fiets, en ik heb er ook wel iets langer over gedaan, want er was lang niet overal goed schoongemaakt.

We zien het wel weer voor komende vrijdag, met sneeuw en ijskoud weer... :evil:

Re: woensdag - 15 graden

17
Op zich was het heerlijk om buiten te zijn vandaag maar o o eng glad ook. Natuurlijk veel langzamer dan normaal want ja ik wil ook niet vallen.
Vaseline op je handen maar dat is toch vet? IK heb fietshandschoenen aangehad die volstonden vandaag de kou. Ook de termobroek aan en dito sokken .
Ik wilde dat ik snowboots had of iets dat je onder je schoenen kan maken zodat je niet glijdt bestaat dat eigenlijk? Hebben jullie dat?

Morgen doe ik de 4 e wijk die is wat verder weg. Snijkoud wordt het maar ik heb nog een oude skibroek en bontvellen voor over de schoenen(je lijkt dan net zon beer) :D echt sexxy!
Voldaan zit ik nu warm binnen heerlijk he dat gevoel!

Re: woensdag - 15 graden

18
@elisa

ja, Vaseline en nee het plakt niet en ik heb het gewoon niet koud meer .
ik smeer het ook onder mijn ogen en kin / helpt echt tegen kou.
je kan ook tijgerbalsem gebruiken ( doen voetballers over de blote benen) maar dat ruikt nogal sterk!

onder je schoenen kan je snow steps doen ( verkrijgbaar bij anwb voor leden +/- 5 euro.
maar het is heel snel uitverkocht.
door de spikes heb je goed grip en makkelijk over schoenen aan te trekken. maat 39 - 46 ;)
cron