Re: woensdag - 15 graden

5
Ik hoop dat het niet zo hard waait, want dan daalt de gevoelstemperatuur flink. Ik draag bij die extreme kou en wind ook verschillende lagen kleding over elkaar heen. Onder mijn spijkerbroek een trainingsbroek, 2 paar sokken (gewone en ski-sokken) een t-shirt met lange mouwen, dan een wollen trui, dan mijn DHL-fleecevest (is warmer dan die van Sandd) en dan mijn jas en uiteraard handschoenen: glacés. Een muts of sjaal draag ik eigenlijk nooit, dat vind ik irritant. Vorige winter beviel die outfit prima en ik kon -zoals gewoonlijk- al mijn wijken achtereen door blijven lopen. Na enige tijd krijg ik het dan vanzelf warm. Maar het is nu eerst wel even wennen aan die kou.

Vrijdag 4 wijken, ik moet er niet aan denken. Dat worden er dan misschien wel 2.000 á 2.500 stuks / 180 kg / en pakweg 20 kratten? Dat krijg je donderdagavond niet allemaal gesorteerd (het wordt vast weer laat gebracht) en dan heb je de zaterdag of de maandag er wel bij nodig om het weg te krijgen. Ach het levert dan ook wel wat op he: heel veel succes dan maar! (Y)

Re: woensdag - 15 graden

6
@elisa

heb je nu al 4 wijken?
ik dacht 3 en ik zou het met de winter in aan tocht eerder terugbrengen tot 2. ;)
maar mischien loop je niet stedelijk.... dan zijn de aantallen om te sorteren vast
een stuk minder. dat hoop ik wel voor je elisa.!
;)

Re: woensdag - 15 graden

7
Ja deze week heb ik 4 wijken ik val in voor collega met gekneuste rib. Maar wel beetje spijt gezien de prognose sneeuw en kou brrrrr! ton loopt er ook 4 zag ik, oei ik schrik van wat ie verteld zoveel post! Klopt ik heb ook gezegd tegen de vestiging manager dat ik langer ga lopen,net als Ton dus.

Re: woensdag - 15 graden

8
Elisa ik loop 4 wijken voor DHL en nog maar 1 wijk voor Sandd. In de wijken van DHL zit niet zoveel volume als in vergelijkbare wijken van Sandd. Bovendien krijg ik de post van DHL altijd vroeg en die van Sandd, net als jij dus, pas heel laat. Daarom heb ik heel bewust -met de winter op komst- eind september weer een wijk van Sandd opgezegd. Die wijk rendeerde ook steeds minder: wel meer werk, maar dan voor relatief steeds minder geld, dus weg ermee! :lol: De 4 wijken van DHL loop ik in een ochtendje weg, dat is nooit een probleem geweest.

Bij mij is de prognose voor vrijdag overigens alweer verhoogd: van 600 naar 650 stuks / 53 kg (voor 1 wijk dus) en voor volgende week valt die ook al weer hoger uit dan eerst. Weer veel kilo's op dinsdag, misschien weer zware vakantie-brochures.

Re: woensdag - 15 graden

9
@ton
4 wijken dhl ton.
het zal me wel een afstand zijn om af te leggen ton?
met de aankomende sneeuw/ gladheid lijkt het me geen pretje.

dan heb ik liever een kleiner werkgebied met meer post zoals bij mijn sandd wijjken.
succes morgen en vrijdag. ;)

Re: woensdag - 15 graden

10
Bij deze wil ik iedereen die de weg op moet met de fiets of lopend heel veel sterkte wensen en kijk uit voor gladheid.
Je kunt je niet warm genoeg aankleden als de koude oostenwind de kop op steekt. Brrrr. Ik heb het echt met jullie te doen.
Deze dame heeft nu toch een klein voordeeltje: ik mag nog geen post weg bezorgen van de chirurg. Niet dat ik het leuk vind om de hele dag binnen te zitten, maar met dit weer is het toch een voordeel.
cron