Onstuimig weer

1
Tjonge wat een harde wind staat er. Flink trappen, en zorgen dat de post niet ergens anders terecht komt dan waar het moet zijn. ;) 8-) Gelukkig wel droog. (Y) :D . Er was toch veel regen voorspeld, maar ik tijdens het bezorgen nog geen druppel regen kunnen bespeuren vandaag. :lol: (Y)

Re: Onstuimig weer

7
Nou, nou, harde wind, en echt regenpakken weer. Dan weer even droog, en opeens komt het met bakken uit de lucht.
een bezorgdagje wel..... :roll:
Naar mijn gevoel heb ik er vandaag ook lang over gedaan, :? maar dat komt ook doordat ik vanochtend veel later ben gestart. omdat het toen echt keihard plensde....oef.

Re: Onstuimig weer

9
Ik had gisteren geluk omdat er extreem weinig post was, zo weinig heb ik nog nooit gehad (mag ook wel eens, want vorige week en de week er voor was het juist erg veel). Ik was iets meer dan een uur eerder klaar dan normaal :D . Natuurlijk moet je toch de hele wijk door fietsen, maar het scheelt toch een hoop tijd als je de meeste huizen langs kunt fietsen zonder te hoeven stoppen. Vooral in mijn wijk, waar het vaak lastig is mn fiets fatsoenlijk neer te zetten zonder dat-ie omvalt. Ook dat was nu geen probleem, met weinig post kan ik m gewoon op de standaard zetten i.p.v. ergens tegenaan. En met weinig post fiets je ook nog eens wat sneller.
Kortom, toen het droog was geworden ben ik snel de post gaan bezorgen, in het zonnetje nog wel, en toen het weer ging regenen, zat ik alweer achter mn kopje thee (Y) .
Waarschijnlijk zal ik morgen minder geluk hebben, op dinsdag weinig post betekent waarschijnlijk op donderdag veel post, en voor morgen voorspellen ze ook nog geen geweldig weer, maar wie weet... tussen de buien door...

groeten, wandelaar

Re: Onstuimig weer

10
@wandelaar
je zal het wel gewend zijn als je hiervoor bij de tnt hebt gewerkt.
als ik heel veel post heb, werk ik toch met twee kratjes.
die nemen wel iets ruimte in, maar dan kan je de fiets makkelijk overal tegenaan zetten.
glijdt hij/zij minder weg.

volg je de buienradar niet voor je gaat lopen?
nu je je eigen tijd kan bepalen, is het redelijk te bepalen.
het ging wel snel gisteren, je fietst in de zon, ziet de lucht donker worden,
het gaat waaien en tsjakka!

ik heb een wijk met veel, heel veel carports en een wijk met flats dus kan het aardig omzeilen.
heb zelfs nooit (afkloppen) een regenbroek aan.
zo,n hoosbui duurt hooguit 5 minuten... ;)
cron