Re: Post in Friesland vertraagt bezorgd in verband met storm

3
Nou ik vind niet dat je moet gaan bezorgen voor gevaar van je eigen leven. Als de dakpannen er af vliegen dan vind ik dat de post wel uitgesteld kan worden. Als tijdens de zeer harde wind ook nog eens keihard regent is alles door en door nat. En een storm paraplu heb ik niet gekregen van mijn werkgever.

Ik vind dat er grenzen zijn!


Op de website van PostNL kun je exact zien in welke postcode gebieden de post vertraagd is:

http://www.postnl.nl/zakelijk/post/vertraging/

Re: Post in Friesland vertraagt bezorgd in verband met storm

4
Carla41 schreef:vandaag kan ik het me voorstellen gedurende bepaalde uren.
als er geen boten varen naar de eilanden, dan houd het op he.

voor de rest.. dat hoort er gewoon bij hoor vind ik.
met windkracht 11/12 bezorgen is wel extreem maar tot 10 moet kunnen.
Het was gister volstrekt onverantwoord hier. Je kunt wel zeggen tot 10 moet het kunnen maar als het dakpannen, takken regent, bomen omvallen, van alles en nog wat van gebouwen waait nodig ik je uit om mijn wijk dan te doen ;)

Re: Post in Friesland vertraagt bezorgd in verband met storm

5
De ochtend kranten van de Persgroep moet je bij weer of geen weer bezorgen. Ook al onweert het super. Ik heb wel van iemand begrepen dat er grote sneeuw bulten het bezorgen toen niet hoefde omdat je daar niet doorheen kon gaan komen!

Het lijkt me totaal ongunstig om hierdoor arbeidsongeschikt door te raken. Als je bij Sandd contract hebt van 3 uur en je raakt volledig arbeidsongeschikt krijg je slechts 3 uur WIA uitkering eventueel als dat al mogelijk is. En bij PostNL slechts 6 uur. En je sociale leven is naar de knoppen als je hier wat ernstig aan overhoudt. Ik vind dat de post dan wel een dagje later bezorgd kan worden. Belangrijke post kan wel een dag wachten, als daar afspraken of wat dan ook in staan dan staat dat altijd wel ruim gepland. En als het om rouwkaarten gaat dan kan die post wel naar het afhaalpunt toe. Dan kan de geadresseerde er zelf voor kiezen om door dit weer heen te gaan. Of bij medische post. Ik zag zelfs hier in de stad verkeersborden om liggen! Dat zijn stevige metalen buizen die zelfs als lucifersprikjes om ver liggen.

Zelfs mensen van Business Post moesten gewoon gaan bezorgen. Dat zijn mensen die in de WSW of bijstandsuitkering zitten.

Re: Post in Friesland vertraagt bezorgd in verband met storm

7
mijn idee hoor.
het stormde inderdaad niet de hele dag en je kon zien hoe de storm verliep.
maar om nu al te gaan piepen omdat het hard regent.. tja dan wordt je nat. :D

@vzo
"Zelfs mensen van Business Post moesten gewoon gaan bezorgen. Dat zijn mensen die in de WSW of bijstandsuitkering zitten."

tja , wat wil je dan een voorkeursbehandeling vzo?
postbezorgen is een fysiek zwaar beroep, als men daar niet toe in staat is moet je het niet gaan doen.

als het echt extreem is zoals Pinarello het omschreef dan wacht je met lopen en niemand zal dan zeggen je Moet!
voor de rest.. het is een buiten beroep, je weet waar je aan begint.
cron