Re: brrr

71
Ik voel me wel zo'n bikkel ineens. Gewoon de softshell onder het jack aan, leren pet op, capuchon erover heen en de linkse fleece handschoen aan. Verder de lange katoenen broek aan. En mijn Lowa Renegade stappers.
OK, die linkerhand wordt koud maar dan stop je hem even in/tegen je zak aan. Na 5 uur rondsjokken nog geen kou. Toen kwam de flat. Daar sta ik bijna een uur bijna stil. Dus dan de regenjas ook even over de jack aan.

Morgen gaat de TNF RedPoint onder de jack.

Re: brrr

73
Het zou vandaag windchill factor -15 koud worden. Dus een fleece vest onder mijn RedPoint jacket en daar het 4 dagen jack overheen. Dat was duidelijk teveel. Na mijn eerste loop even onder een portiek gestaan om snel het fleecevest (tweede laag) uit te trekken. Daarna was het een stuk aangenamer. Zweet droogde goed op. Morgen bezorg ik misschien wel gewoon in mijn eigen North Face parka. Dan maar niet herkenbaar.

Re: brrr

74
Ik heb een skibroek aangedaan en gevoerde laarsjes. Onder de jas enkele laagjes kleding. Das om en handschoenen aan. Had alleen steenkoude vingertoppen aan mijn rechterhand (vingertoploze smn handschoenen).

Re: brrr

75
jan272 schreef:Het zou vandaag windchill factor -15 koud worden. Dus een fleece vest onder mijn RedPoint jacket en daar het 4 dagen jack overheen. Dat was duidelijk teveel. Na mijn eerste loop even onder een portiek gestaan om snel het fleecevest (tweede laag) uit te trekken. Daarna was het een stuk aangenamer. Zweet droogde goed op. Morgen bezorg ik misschien wel gewoon in mijn eigen North Face parka. Dan maar niet herkenbaar.
Heb de beide jassen nog steeds niet aan elkaar geritst.
Ik heb een dunne sweater met kol met lange mouwen en een TNT trui over elkaar aan en daar mijn winddicht outerjack over heen.
Eerst een kwartiertje even doorbijten, daarna heerlijk, niet te koud en niet te warm.
Fleece TNT muts op, handschoenen aan...linkerhand een vingertoploze dikke handschoen (wij noemen ze ook wel moffies) en rechterhand een vingerhandschoen.
Ik ben linkshandig.
We hebben ook wanten met een gleuf erin...kun je je vingers eruit halen, waardoor het bezorgen makkelijker wordt.
Deze zijn gedeeltelijk van leer.

Re: brrr

76
Maillot onder mijn spijkerbroek, dikke wollen sokken in mijn dr Martens, dun shirtje onder een wollen trui, postjas aan en dan een wollen cowl die ik helemaal over mijn hoofd/oren kan trekken, sjaal en aan mijn rechterhand een hele dikke gevoerde handschoen, aan mijn linker (ik ben ook linkshandig) een wollen, vingerloze want.
Tot nu toe was het goed te doen zo, heb het nog niet echt koud gehad.

Re: brrr

77
@Jette, wat heb je mooi spullen. Linkshandig, ben ik ook.

Terug naar de het weer, Vandaag had ik dus thermo ondergoed, een sweater, een windstopper daarover een trui, en dan de tnt jas. En uiteraard de tnt broek.
Een muts, een sjaal en vingertoploze handschoenen.

Vond toch minder koud aan mijn handen, dan gisteren of ben ik gewend.

Re: brrr

78
Geertjan schreef:@Jette, wat heb je mooi spullen. Linkshandig, ben ik ook.

Terug naar de het weer, Vandaag had ik dus thermo ondergoed, een sweater, een windstopper daarover een trui, en dan de tnt jas. En uiteraard de tnt broek.
Een muts, een sjaal en vingertoploze handschoenen.

Vond toch minder koud aan mijn handen, dan gisteren of ben ik gewend.
Zat allemaal in mijn kledingpakket op de fleece TNT muts na.
Die heb ik uit een oud TNT kledingpakket van mijn broer gepikt! :shock:

Goh, veel linkshandigen op dit topic...
Geertjan, Kaatje en bovenstaande....grappig!

Ben al gewend aan de kou!

Re: brrr

79
Jette schreef:
Geertjan schreef:@Jette, wat heb je mooi spullen. Linkshandig, ben ik ook.

Terug naar de het weer, Vandaag had ik dus thermo ondergoed, een sweater, een windstopper daarover een trui, en dan de tnt jas. En uiteraard de tnt broek.
Een muts, een sjaal en vingertoploze handschoenen.

Vond toch minder koud aan mijn handen, dan gisteren of ben ik gewend.
Zat allemaal in mijn kledingpakket op de fleece TNT muts na.
Die heb ik uit een oud TNT kledingpakket van mijn broer gepikt! :shock:

Goh, veel linkshandigen op dit topic...
Geertjan, Kaatje en bovenstaande....grappig!

Ben al gewend aan de kou!
Ach ja dat kledingpakket....snel maar weer naar het weer.
cron