Re: Sick building syndrome Leeuwarden

11
postbode7 schreef:Wat moeten wij postbodes hiermee?
Misschien deze regel over PostNl medewerkers ? ;)

verzendenenontvangen schreef: Wel wordt onderzocht of er iets gedaan kan worden aan de
werktijden zodat er een betere verdeling kan komen van medewerkers
tijdens piek- en dalmomenten.
Dit schrijft natuurlijk niet V&O zelf, is een citaat uit zijn persbericht.
klinkt op zich wel leuk een persbericht van V&O :mrgreen:

Re: Sick building syndrome Leeuwarden

13
weethetnogniet schreef:Ik word ook altijd zo moedeloos van al die gebouwen waar nooit een raam open staat.
Moet je nagaan : in die hele lap tekst hierboven komen de woorden RAAM en OPEN niet eens voor!
De woorden DEUR en DAK ook al niet. Wat een raar gebouw moet dat zijn.

Re: Sick building syndrome Leeuwarden

14
Er waren wel ramen die open konden hoor: Eenmalig (Langemarkstraat 14 Leeuwarden). Op een gegeven was er bij Cendris (dochteronderneming van PostNL) dacht ik 30% van de werknemers ziek. Volgens de directeur was dit te wijten doordat ze de avond van te voren dat ze moesten gaan werken te veel bier op hadden. Ik kreeg zodanige vermoedheidsklachten dat ik niet meer kon werken en in de ziektewet ben beland. Dit nadat de arbo arts een advies had uitgebracht dat deze vage klachten mogelijk te maken hadden met de arbeidsomstandigheden. Wanneer ik op een andere verdieping werkte had ik overigens geen klachten dan kon ik gewoon werken. Maar dat wilde men niet. Zodra je ziekmeld krijg je ontslag bij het uitzendbureau. Wel de lusten niet de lasten. Het komt vaker voor dat bepaalde mensen niet kunnen werken in een bepaalde gebouw. Ik ben dan ook blij dat ik nu buiten werk.

Re: Sick building syndrome Leeuwarden

16
Bij calamiteiten ( http://www.crisis.nl ) staat in: sluit ramen en deuren. Echter veel ventilatie systemen kunnen niet uit geschakeld worden. Wanneer er een gifwolk over je wijk heen drijft dan is het verstandig die ventilatie systeem uit te zetten. Immers die heeft het zelfde effect als openstaande deuren of ramen.

Ik ben gevoelig voor het klimaat in gebouwen. In het gebouw (volgens mij is die van Achmea) werd ik duizelig en kon ik mij niet meer concentreren op het werk. Een collega van mij had opeens last van astma terwijl ze nooit astma had. In de lucht kanalen is er zelfs gecontroleerd met kleine camera's, aldus de verhuurder. De filters zagen er wel heel goor uit. In 2009 had men ook klachten: Toen is er toegezegd dat ze vaker zouden gaan schoonmaken. Verder had Cendris nog een klant binnen gehaald. Opeens werd de kantine veranderd in een bel vloer. Mensen zaten hutje mutje op elkaar. Daarna kreeg ik ook klachten. Ik had een co2 meter. Die gaf aan dat er onvoldoende zuurstof was. Maar metingen van de Arbo Unie wezen uit dat er wel afdoende zuurstof was. Is maar net wanneer je gaat meten natuurlijk. Co2 gehalte was meer dan 2000 pp.

De ramen mogen beslist niet open want anders zou de klimaat beheersing niet meer goed werken? Er was ook eens een vreemde lucht in het gebouw. Iedereen ging toen snel naar buiten. Eentje viel flauw. Toen een medewerker aangaf of misschien de airco lek was werd er opeens heel veel ontkent dat dit niet zo was. Het zou later gaan om een kopje chocolade melk die in de lucht ventilatie systeem verzeild was geraakt. Meestal vind ik chocola luchtje wel lekker ruiken? Verder viel het op dat er rare kringen in het meubilair zat. Verder was het de bedoeling dat je niets op de ventilatie roosters niets ging neerzetten. Daarover werden duidelijke instructies gegeven. Echter gingen zij zelf wel printers plaatsen op de roosters! Veel computers en printers maken het klimaat volgens mij er ook niet beter op. Daarnaast veel draadloze netwerken maakt dat wanneer je gevoelig bent voor electro golven het er ook niet beter op. Ik had in een onderzoek gelezen dat muizen, hersentumoren kregen van WIFI signaal? Maar goed er zijn veel onderzoeken gedaan die elkaar ook weer tegenspreken.
cron