Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

421
slagvaardige schreef:Ojee! Vertel! Was het vanmiddag tijdens je ronde gebeurd of na je ronde?

Hoe is het er nu mee?
Vanmiddag tijdens mijn ronde. Ik heb eerst mijn ronde afgemaakt, wist de schade ook nog niet, kon moeilijk ter plekke mijn broek laten zakken :D Thuisgekomen bleek ik vijf gaten in mijn bovenbeen te hebben. Heb de huisartsenpost gebeld of een tetanusprik tot maandag kon wachten, maar ik moest meteen komen om de wond(en) te laten beoordelen (en schoonmaken en verbinden). Nu zielig met een verbandje op de bank.... heb ik eindelijk eens iets wat je ziet :-)
En binnenkort bij die mensen langs met de foto's, want het was wel een serieuze beet. Er zal ook een IRIS-melding van gedaan moeten worden. Als er geen infectie bijkomt heb ik verder geen schade. Zou ook slecht uitkomen, want als ik antibiotica moet slikken mag ik niet meedoen aan een medicijnonderzoek dat maandag start (en dat scheelt drie maandsalarissen ;) ).

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

424
Dank je sssandra, ik hoop dat het niet nodig is. Ben niet uit op schadevergoeding, wel op voorkomen dat zoiets nog eens kan gebeuren. (Medicijnonderzoek kan ook in een volgende ronde, daarvoor zet ik mijn gezondheid niet op het spel.)

De arts vond een melding bij de politie wel op zijn plaats, maar ik los het liever (eerst) met de eigenaars zelf op. Ze weten zelf nog niet wat de gevolgen waren. Heb even aangebeld om te laten zien waartoe hun lieveling in staat is, zodat ze maatregelen kunnen treffen, ook om hen niet meteen met het formele gedeelte te confronteren. Maar hoewel er ramen open stonden (kan ook wel met zo'n hond) deed niemand open.... en vriend hond klonk nog steeds niet vriendelijk achter de deur, was eigenlijk blij dat die niet open werd gedaan!

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

425
En vaak reageren die hondeneigenaren ook nog van "Had je maar niet dit en had je maar niet dat gedaan!" Is mijn ervaring. Het komt er altijd op neer dat het jouw schuld is. Een hond moet goed opgevoed worden. En blijft het een onbetrouwbaar sujet? Dan is een muikkorfje overdag op zijn plaats. Of afmaken die handel. Sorry, ik hou van dieren en ook van honden, maar een buitenstaander moet altijd met zo'n beest rekening houden.

Als we het eens omdraaien en een hondeneigenaar rekening leren houden met mensen en dieren op straat. Die moet daar op letten als ze zo'n hond in huis halen.

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

426
Melding bij de politie heb ik toen ook gedaan maar ze voelden zich niet toestandig voor dit soort zaken en adviseerden mij om melding bij de gemeente te doen. Dat heb ik dan ook gedaan en ik kreeg de volgende dag een telefoontje van een aardige meneer van de gemeente. Hij beloofde mij dat hij kontakt met de hondeneigenaar zou opnemen en hem - voorlopig op vrijwillige basis - zou aanraden om een muilkorf te gebruiken. In het geval dat er opnieuw een incident met de zelfde hond gemeld zou worden zou dan de muilkorf verplicht worden. Dat vond ik tot zo ver tevredenstellend en het gaf me het gevoel dat deze hond plus eigenaar toekomstig in de gaten gehouden zal worden.

@opdedeurmat
Ben niet uit op schadevergoeding [..] maar ik los het liever (eerst) met de eigenaars zelf op
Oké, jij blijkt een heel lief en vreedzaam mens te zijn. :lol:
Iedere mens heeft er zijn eigen ideen over hoe dit soort dingen op te lossen zijn. Maar vergeet aub niet dat dit beest jou heeft aangevallen, dus niet jij bent in de fout gegaan maar de eigenaars van de hond die hem niet onder controle hebben. Wanneer je antibiotica moet innemen dan zou je dat zelf moeten betalen, tenzij dat je eigen risico reeds verbruikt is. De ingeplande inkomsten van je medicijnonderzoek zullen pas later binnenkomen. Ik denk niet dat je dit soort dingen met de eigenaars zelf op kunt lossen. Desondanks wens ik je veel succes toe.

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

427
Als ik er met die mensen niet (snel genoeg) uitkom ga ik ook zeker hulp inschakelen, ook als een incidentmelding bij tante pos onvoldoende oplevert. Ik ben niet de enige (bezorger) die op zijn terrein komt... en deed echt niets bedreigends. Maw het kan zo weer gebeuren. Eerst maar zien hoe de mensen zelf reageren, ze weten nog niet hoe serieus de beet was en mevrouw was in eerste instantie geschrokken en welwillend (ik was degene die geen zin had om binnen te komen).
Voor eventueel latere schade (weet ik wat die hond onder de leden heeft) heeft de spoedarts alles nauwkeurig vastgelegd, komt in mijn dossier. En gelukkig hebben we de foto's nog ;-)
cron