Re: 10 meter-regel

11
elisa schreef:Nee hoor ik stang niet maar vertel gewoon hoe men ermee omgaat hier, ik ben niet de enige hoor!

Men gooit je er echt niet hierom uit, ze zijn al blij dat ze vaste bezorgers hebben die al jaren meelopen, dus zo is het niet hier,gelukkig!
En laat ik dit nog even vertellen dat een dame als voorbeeld het volledig snapt dat wij dan eens per week komen omdat haar bus iets van 250 m van de straat is gelegen. Zand en modderpaden daar dus.

Maar ja als je een zeikerd treft, zoals wij die hebben dan lossen we het wel op! Opsparen dus!
Dit noemen wij...recalcitrant gedrag!

Re: 10 meter-regel

13
postbode21 schreef:@elisa

en zo praat je helemaal niet over klanten :evil: kies een beroep waar je niet dienstverlenend hoeft te zijn
;)
Maar sommige mensen zijn gewoon zeikerds. En ze verlangen soms diensten die ze redelijkerwijs niet mogen verlangen. Zo had ik pas iemand die naar buiten kwam stormen en riep: "Je moet godverdomme mijn tuinhekje achter je luie reet dicht doen!" Dan ga ik daar dus echt geen gehoor aan geven. Sterker nog: Ik ben dan geneigd om zelfs op de dagen dat ik geen post heb voor zo'n figuur, toch even zijn hekje open te zetten. Als iemand het vriendelijk vraagt wil ik best even het hekje dicht doen (zelfs al is dat mijn werk niet), maar zoals de Fransen zeggen: "C'est le ton qui fait la musique" (Y)

Re: 10 meter-regel

14
:roll: ik ga meestal wel in discussie met die zijkerds, meestal alleen als het een onderwerp is waar ik me in ken verdedigen. maar meestal zeg ik van heeft u klachten kijk op me tas en ga maar bellen en nog een fijne dag meneer of mevrouw :mrgreen:
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: 10 meter-regel

15
har099bezorger schreef::roll: ik ga meestal wel in discussie met die zijkerds, meestal alleen als het een onderwerp is waar ik me in ken verdedigen. maar meestal zeg ik van heeft u klachten kijk op me tas en ga maar bellen en nog een fijne dag meneer of mevrouw :mrgreen:
Meestal loop ik gewoon weg. Als ze gaan schelden en jij gaat terugschelden dan zit jij ook fout, en kunnen ze terecht een klacht tegen je indienen. Als ik in discussie ga, blijf ik altijd correct. En mocht zo'n persoon niet voor rede vatbaar zijn, dan zeg ik gewoon dat ik er niets meer aan toe te voegen heb en loop ik weg. Als ze dan zeggen: Ik zal je baas wel even bellen, dan piep je wel anders!" of een soortgelijk dreigement, dan zeg ik meestal "Doe 'm maar de groeten van me." ;)

Re: 10 meter-regel

16
Newman schreef:
har099bezorger schreef:
Meestal loop ik gewoon weg. Als ze gaan schelden en jij gaat terugschelden dan zit jij ook fout, en kunnen ze terecht een klacht tegen je indienen. Als ik in discussie ga, blijf ik altijd correct. En mocht zo'n persoon niet voor rede vatbaar zijn, dan zeg ik gewoon dat ik er niets meer aan toe te voegen heb en loop ik weg. Als ze dan zeggen: Ik zal je baas wel even bellen, dan piep je wel anders!" of een soortgelijk dreigement, dan zeg ik meestal "Doe 'm maar de groeten van me." ;)
ik scheld niet tegen mensen, gaat er alleen in discussie mee als ik denk dat het ontrecht is. als mensen gaan schelden dan blijf ik gewoon rustig en vraag meestal wel of ze nu opgelucht zijn. hoevaak iik wel niet bedreigt bent met de dood of een dreiging krijgt van dat ik me zelf binnenkort ken laten begraven. heb het overigens wel doorgegeven, maar ben van plan me niet te laten wegjagen in die wijk waar ik al heel lang loopt :).
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: 10 meter-regel

17
Ik ga überhaupt niet met klanten in discussie over klachten...
Ik zeg altijd...heeft u klachten, bel de klachtenlijn.
En sommige klanten zijn idd onredelijk en grof...maar ik houd mijn neus in de wind en verlaag me niet tot hun niveau en loop gewoon door.

Re: 10 meter-regel

18
Jette schreef:Ik ga überhaupt niet met klanten in discussie over klachten...
Ik zeg altijd...heeft u klachten, bel de klachtenlijn.
En sommige klanten zijn idd onredelijk en grof...maar ik houd mijn neus in de wind en verlaag me niet tot hun niveau en loop gewoon door.
Dat is iets wat ik moeilijk vind. Ik geef altijd een visitekaartje, met de medeling dat ze dan de klantenservise kunnen bellen of mailen.

Re: 10 meter-regel

19
Geertjan schreef:
Jette schreef:Ik ga überhaupt niet met klanten in discussie over klachten...
Ik zeg altijd...heeft u klachten, bel de klachtenlijn.
En sommige klanten zijn idd onredelijk en grof...maar ik houd mijn neus in de wind en verlaag me niet tot hun niveau en loop gewoon door.
Dat is iets wat ik moeilijk vind. Ik geef altijd een visitekaartje, met de medeling dat ze dan de klantenservise kunnen bellen of mailen.
Op zich mag je best in discussie gaan met klanten, zolang je het maar zakelijk houdt. Dus niet boos worden. Je mond houden en doorlopen is in sommige gevallen inderdaad het beste, maar erg moeilijk. Zeker wanneer ik vind dat ik onheus bejegend word. En ik wil ook altijd graag het laatste woord hebben. ;)

Re: 10 meter-regel

20
Nee ik ga net als de meesten hier zo te lezen, coorect om met bewoners.
Niet in discussie idd en ze mogen altijd het depot bellen, beveel ik ze ook aan als ze klachten hebben.
Er zijn zeikerds tussen en wat een gelul dat ik zo die klanten niet mag noemen hallo zeg!

Blij dat jij Jette en PB 21 niet naast me woont haha!
Dan zouden we best wel s het heel gezellig kunnen hebben!
cron