Re: 10 meter-regel

31
88CE schreef:Hier heb ik toch een vraagje.
De brievenbus moet aan standaard formaten voldoen toch?
Die klep er opschroeven is 1, maar hoort de bewoner dan ook niet het gat in de deur aan te passen ?
Ik ben nog een beginner en heb behoorlijk lopen stoeien dat ik er geen pakketje naar binnen kreeg en dan mn die van bol.com.
pakketjes van bol.com? gewoon aanbellen en zeggen dat het pakketje niet door de brievenbus past. doen ze niet open? meenemen en de volgende bezorgdag weer proberen, lukt het dan niet, retourstickertje er opgooien een van de zoveel redenen aankruizen en weg er mee. (Y)

ik heb soms ook moeite met poststukken, dan hebben ze een normale brievenbus en dan pas het er nog niet in! best jammer maar helaas stuur ik die dan direct na het aanbellen gewoon weer terug mochten ze niet openen :roll:
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: 10 meter-regel

32
elisa schreef:
We hebben er eentje hier met zon bus en rare loslopende hond, het kwam ervan dat bezorgers weigerden daar de post te bezorgen. Die bewoner vertikte het zijn bus aan de straat te plaatsen,
Grappig te lezen.
De eerste week werd ik in mijn zij gebeten door een hond omdat ik zijn territorium betrad volgens de bewoner.
Deze heeft na tussenkomst van Justitie te horen gekregen om de brievenbus aan de straatzijde te plaatsen, en een muilkorf voor de hond.
btw, de kosten voor tetanus en tijd heeft de man vergoed.

Re: 10 meter-regel

33
Ik vind ze ook heerlijk die groene bussen. Ik heb ook een straat met deuren die op het randje van de 10 meter liggen. Met van die opritten waar ook nog eens van die dure bakken van autos' geparkeerd staan. Ben je als postbezorgen iets meer dan volslank zoals ik. Dan kom je er gewoon niet meer langs zonder schade aan te richten. Schiet niet op dus.

Verder heb ik een enorme hekel aan die strakke brievenbussen. Het zijn die koperen of metalen. Met naar binnen verende klep met ronde hoeken. Ik heb al 6 keer een vingertopje uit de kom gehad hierdoor in 4 maanden tijd. Ik doe het nu met twee handen.

Re: 10 meter-regel

35
har099bezorger schreef:
88CE schreef:Hier heb ik toch een vraagje.
De brievenbus moet aan standaard formaten voldoen toch?
Die klep er opschroeven is 1, maar hoort de bewoner dan ook niet het gat in de deur aan te passen ?
Ik ben nog een beginner en heb behoorlijk lopen stoeien dat ik er geen pakketje naar binnen kreeg en dan mn die van bol.com.
pakketjes van bol.com? gewoon aanbellen en zeggen dat het pakketje niet door de brievenbus past. doen ze niet open? meenemen en de volgende bezorgdag weer proberen, lukt het dan niet, retourstickertje er opgooien een van de zoveel redenen aankruizen en weg er mee. (Y)
Bij Postnl krijg je kaartjes mee waarop je kunt aangeven bij welke postkantoor ze het pakketje kunnen ophalen.
Er zit ook een sticker op die je op het pakketje kunt plakken. Het pakketje kan dan retour naar het depot.

Re: 10 meter-regel

36
chefke schreef:
Bij Postnl krijg je kaartjes mee waarop je kunt aangeven bij welke postkantoor ze het pakketje kunnen ophalen.
Er zit ook een sticker op die je op het pakketje kunt plakken. Het pakketje kan dan retour naar het depot.
:roll: Die krijgen we helaas niet, wel krijgen we elke maand elastieken en retourstickers! al moet ik zeggen we hebben wel eens kaartjes gehad van *sorry we troffen u niet thuis, poststuk is bij de buren afgelevend nr blabla of we hebben het poststuk buiten gelegt*

:mrgreen: maar die waren destijd voor een poststukgebeuren van 2 jaar geleden haha!
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: 10 meter-regel

37
Ach met die 10 meter heb ik niet zo'n moeite, eerder de tuinen waar je soms onmogelijk de poort open krijgt.
Sluiten doe ik niet anders had ik wel portier geworden, gewoon een bus aan het hek + iedereen blij.

Re: 10 meter-regel

38
Zo ken ik er ook nog wel een,
Op de Birkstraat in Soest, een stukije wijk van 3,1 km lengte,
staan alleen maar van die groene plastic bussen afgewissels met
oud-engelse bussen (die torentjes), echter 1 adres is irritant:
Een oprit van 650 meter, das een een stukje..., die doe ik
apart met de auto als ik de pakjes naar Amersfoort breng,
scheelt een hoop tijd (Het Eekhoornnest bedoel ik voor de kenners)

Re: 10 meter-regel

39
Ja met die lange oprijlaan zeker, eekhoornsnest kale kak doet zn best zeiden we altijd.

Ik zou het dan ook zo aanpakken als jij in jou situatie.

Wat bezorgers ook deden of nog doen hoorde ik, nee ik heb binnenwijken, een plastis tas ophangen bij de ingang van zon lange eigen weg ,of alles in de krantehuls stoppen.
cron