Re: Het regent hier elastieken

31
Nou, ik stop die elastieken ook gewoon in mijn fietstas of trolleytas. Thuis sorteer ik ze weer (kousenbanden en dunne elastiekjes apart) en gebruik ze weer om de stapels voor de volgende keer te bundelen. Scheelt geld voor de postbedrijven en het is beter voor het milieu. Je gooit geen dingen op straat (vind ik). De straat is geen vuilstortplaats. Ik wil schone straten in mijn dorp en mijn dorpsgenoten vast ook. Daar kunnen we zelf alles aan doen. Sommige TNT'ers gooien ze blijkbaar wel op straat want hier vind ik er ook wel eens een paar. Er is ook een TNT'er die ze keurig aan haar fiets- of trolleystuur hangt. Sommige jochies komen wel eens om elastiekjes vragen. Dan krijgen ze die dus niet want die wil ik ze opnieuw gebruiken. Als je ze één keer elastiekjes geeft komen ze steeds terug en dat is dus niet de bedoeling. Ik werk bij SMN, Sandd en Post en Mail. Ik bezorg ook folders en de binders om die folderpakketten gaan er thuis al af. Die gaan de pedaalemmer in. Ik tel de folders per straat of deel ervan af en doe er dikke elastieken omheen. Zo vallen er geen binders op straat waarover mensen kunnen struikelen. Ze willen bij netwerk vsp ook niet dat we die dingen op straat dumpen. Toch zijn er die het doen.

Re: Het regent hier elastieken

36
Ik verzamel de elastieken die om de post zit en retourneer ze in de posttassen. :)
Het is me weleens overkomen dat ik stieken verloor :oops: , maar als ik dit merk raap ik ze wel op! 8-)
Ik zie weleens van die plastic witte bindstrips (van folders en kranten?) in de struiken/op straat, dáár erger ik aan. :roll:

Re: Het regent hier elastieken

37
@Heidje

het zal wel een slordige postbezorger zijn.
maar bij sandd en dhl bijvoorbeeld krijg je gewoon bij het
begin een voorraad elastieken.

we leveren ze niet in na elke ronde.
als ze te oud woden vraag je gewoon een nieuwe lading aan.
dat doe ik zo 1 x per seizoen.

mischien ben je er onbewust wel zuiniger mee als bezorger omdat je ze hergebruikt.. ;)
toch verliest IEDEREEN heus wel is een elastiek.. ;)

Re: Het regent hier elastieken

40
Ik deed ze steeds om mijn zadelstuur.
Totdat er een stuk of 100 (ok, misschien 50) eromheen zaten, ook mijn eigen elastieken als ik er klaar mee was, en toen had ik ze nodig, wilde ik ze er weer afhalen, dus...
Nou echt niet! Ze zaten zo door elkaar heen dat ik er geen enkele er meer van af kreeg!
cron