Blunders

1
Lijkt me wel een leuk topic.
Soms maak ik zulke blunders (uiteraard allemaal in mijn begintijd :roll: ) waarbij ik denk, ben ik de enigste?

ok.. laat ik aftrappen...
Als postbezorger weet je natuurlijk erg goed de weg...
behalve ik natuurlijk. Ik weet nooit een weg of steg... een paar straten verderop weet ik het zelfs al niet meer. Ook al woon ik hier al 2,5 jaar ;-)
Dus toen ik begon moest ik elke straat opzoeken hoor! Nouja... hooguit dat ik 1 straat wel uit mijn hoofd kon, maar die straat is nogal bekend geworden door de serie van Gerard Cox enzo...
Maar je mag er toch wel van uitgaan, dat je na 2 maanden! de straten wel kent?
Maar toen een vrouw mij naar een straat vroeg.. kwam me dat wel bekend voor.. eh.. maar.. eh... ik zeg.. het IS DIE kant op.. maar welke precies! Dat weet ik niet! Al die straten lijken namelijk erg op elkaar!!!! Straat, dam, haven, kade... pffff... Maar het is DIE kant op in elk geval!
Later die dag zat ik daar de post te bezorgen... en ik controleerde nog even.. eh.. ja. ze moest DEZE straat hebben dus!!! :oops:

Re: Blunders

2
Marius schreef: Dus toen ik begon moest ik elke straat opzoeken hoor! Nouja... hooguit dat ik 1 straat wel uit mijn hoofd kon, maar die straat is nogal bekend geworden door de serie van Gerard Cox enzo...
Lol, dan wonen jij en ik in dezelfde stad. Alleen woon ik niet op zuid.... 8-)

Re: Blunders

3
@Marius @ Slagman

Hee, mischien kunnen jullie voor elkaar invallen zonodig! :P
Oeps Marius dit is geen Blunder .... waar je om vraagt..

maar wie weet heeft Slagman zicht op jouw wijk en kan je
sorteertips geven over jouw blokjes etc ;)

en over Blunders... met postlopen ga ik hard nadenken!
oh ik herinner me.... aan het eind van een straat ontdekte ik dat ik de verkeerde straat
had bezorgd.. gelukkig niet veel adressen, maar moest wel bij een ieder aanbellen en de
post terugvragen...
heel lang geleden natuurlijk... nou ja heel lang, zo oud ben ik eigenlijk ook nog niet :lol:

Re: Blunders

4
Hahaha Postbode21. Dit heb ik ook een keertje gehad in het begin van mijn TNT tijd. Ik moest 5 hofjes achter elkaar bezorgen. De straten hadden allemaal een andere naam, maar eindigden allemaal op "hof" en ze liepen allemaal rond en zagen er hetzelfde uit zo'n beetje. Dus ik een van die straten helemaal netjes bezorgd, dacht ik... had ik alle post van de ene hof bij de andere hof in de bus gekieperd. Kon ik die hele straat weer af en aanbellen om de post terug te vragen. En er kwamen al mensen op mij afgerend met de post van de verkeerde straat in hun handen :o :oops: :lol: Gelukkig nooit geen klacht gehoord later daarover. Pfwwww.

Superleuke topic trouwens @Marius! Ben heel benieuwd naar alle blunders. :mrgreen: (Y)
Laatst gewijzigd door slagvaardige op 23 mar 2011, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Blunders

6
Tsja.. die blunder maakte ik dus ook. Ik dacht, die vertel ik later, maar het schijnt dat meerderen die fout gemaakt hebben! :lol:
Ik heb in mijn oudste wijk 2 hele kleine straatjes, vlak bij elkaar.. en ik was moe.. heel moe.. post was veel, had de hele nacht gesorteerd...
Ik klaar met de ene straat, moet ik ineens een cafe hebben voor huisnummer 1? Ik denk.. huisnummer 1? Deze straat heeft geen huisnummer 1?
Het was pas dat ik in die andere straat was, toen ik zag welk cafe ik had moeten hebben...

Ik heb HEEL erg getwijfeld of ik overal aan zou bellen!!!
Ik heb het NIET gedaan!!!
Het was ongeveer 25 poststukken.. (klein straatje) waarvan ik inschatte dat 90% totaal onbelangrijke reclame was... en ik vermoed dat 90% van de rest wel goed terecht zou komen, omdat de meeste mensen het wel zelf goed bezorgen (doe ik ook als het vlakbij is) of anders in de brievenbus gooien...
Ik herinner me wel dat er ook een belastingformulier bijzat.. maar wist niet meer welk nummer.
Ok... ik had overal moeten aanbellen... maar ik wist gewoon echt niet meer welke deuren precies.. en dan bel je 75% van de gevallen voor niets.
Ik heb er geen klachten over gehad in ieder geval.

In ieder geval 1 van de redenen dat ik een wijk wegdeed zodat ik niet meer de hele nacht bezig zou zijn ;-)

Re: Blunders

7
postbode21 schreef:@Slagvaardige


of dat je ergens de post door de bus doet en op het laatste moment bedenkt..
oh nee toch niet maar voor hiernaast en dan weer proberen terug te hengelen :lol:
Ja, dat had ik vorige maand!
Ik gooi het naar binnen, en dacht, ohnee, nummer 4 is DIE deur!!
En dan sta je daar te flikvlooien om die brief weer terug te pakken! Ik had hem bijna, ik kon hem aanraken! Maar toen zag ik allerlei mensen naar me kijken en realiseerde ik me dat het wel heel erg leek alsof ik bankgeheimen of pincodes wilde stelen ofzo!
Toen ben ik toch maar snel weer doorgelopen...

Re: Blunders

8
hahaha, leuk allemaal...heel herkenbaar
bij iemand anders ( gelukkig de buren) iets in de brievenbus gooien.(ik wissel nogal eens wat cijfers met sorteren )
heb niet aangebeld maar ben ervan uit gegaan dat ze de post zelf bij hun buren in de brievenbus doen
doe ik ook altijd ( hoop dan dat anderen dat ook doen)
oeps 1 keer iets fout gedaan..wat weet ik nog altijd niet...de desbetreffende had geen veronicagids gekregen..misschien dat ik hem bij de buren in de brievenbus heb gegooit of hij zat er gewoon niet bij ( dus depot schuld) weet het tot op heden nog niet
groetjes suzan

Re: Blunders

9
OO ja hoor! Wie niet! In mijn begintijd bij SMN was ik zo handig om tegen etenstijd te gaan bezorgen, het laaste stukje wijk in de schemer. Had ik ook een hele straat fout bezorgt, heel dom natuurlijk.Had dat wel meteen braaf gemeld bij de depothouder, ai, hij was er niet blij mee.
En de keren dat je per abuis nr 4 in nr 6 doet en probeert terug te vissen haha! Ook dat! OOk bij iemand die vertikt zijn brievenbus aan de straat te maken en 200 mtr boerenpad verder woont, slecht boerenpad: blubber gaten en kuilen. Ik heb toen de post steeds 1 week opgespaard en die aan een plastikzak aan zijn krantenbus gehangen. Deed dit heel consequent.
Blunders zat met struikelen en vallen,door de poep heen baggeren, met post en al plat voorover gaan.
Bloempot omgegooid en alles er weer in zetten, een gekke valse hond achter je aan en die je dan ook nog bijt in je kuit, hoezeee!!!
OOk wel eens per ongeluk een post stuk verfrommeld door zon vingerhappende brievenbus. Tja veel blunders hoor! :D :D

Re: Blunders

10
tsja..
nog 1 die ik elders had verteld...
Mijn fiets overbeladen.. iets van 70 kilo. Onmogelijk op de standaard natuurlijk. Probeerde tegen een lantaarnpaal, maar gleed steeds weg. Nergens ook een stuk muur te bekennen!
Tsja.. wat dan.
Toen zag ik 1 of ander bedrijfspand die me leeg leek, het was in ieder geval donker... dus ik heeeel voorzichtig mijn fiets er tegen gezet.. tegen de deur... en ik liep weg.
Blijkbaar viel dat nogal op, wan ter was WEL iemand aanwezig! En die deed dus de deur open.. waardoor de fiets dus weggleed! En.. volgens hem.. zitten er nu, daardoor krassen op de deur.. en volgens hem was het dus zojuist geverfd.
Gelukkig maakte hij er geen werk van.. want wij zijn daar niet voor verzekerd!
cron