Re: luie bezorgers

21
Irritaties horen erbij zou ik zeggen dat heb je in elk beroep. Er zijn altijd dingen die niet lekker lopen of iets wat een ander nalaat. Ergeren heeft daarom geen zin. Je moet gewoon een methode verzinnen waaronder je je prettig blijft voelen.

Re: luie bezorgers

22
Gewoon alles netjes helemaal in de brievenbus doen kost heus niet zoveel meer moeite dan het half erin doen en het staat veel netter. Het is ook prettiger voor andere bezorgers als alles er netjes helemaal in zit. Bovendien kan er dan niemand de post er weer van buitenaf uithalen. Dat laatste heb ik trouwens in mijn dorp nog niet meegemaakt hoor. Hier zie ik ook regelmatig kranten er maar half inzitten. Dan leg ik mijn post op die krant en mik ik er alles in een keer in. Bij klembrievenbussen duw ik met mijn linkerduim stevig dat ding naar binnen, leg de post ertussen en mik er met mijn rechter handpalm de boel erdoor. Ligt het wel bijna bij de keuken. Jammer dan. Dat krijg je ervan als je zo nodig zo'n brievenbus in je deur wilt hebben. Of van die vogelhuisjes van brievenbussen. Dan toch maar de boel erin zien te krijgen.

Re: luie bezorgers

23
Ja daar zeg je wat over klemmende bussen, vaak beschadigen die je post ook nog,je koude vingers duwen hem net niet ver genoeg dus scheurt de boel . tja balen maar het is niet anders. Vaak krijg ik alles er dan niet door ligt er net aan wat voor post het is.

Re: luie bezorgers

24
Over luiheid gesproken......ik heb wel geleerd om zoveel mogelijk te fietsen ipv te lopen tijdens de bezorging.
Waarom? Ik loop graag dat is het niet, denk ook aan mijn rug en zware posttas dan, dus beter de fiets gebruiken.
Lui, nee, ik doe dit graag.
Hebben we hah post dan gaat de posttas wel om de nek.

Re: luie bezorgers

25
Ik zie elke keer dat er kranten of folders half uit de brievenbussen hangen, maar post heb ik nog nooit gezien......eerlijk gezegd.
Kan best wat je zegt hoor, ik let er zelf altijd goed op dat ik de post er helemaal in duw. Heb ook best vaak dat ik bij dikkere brieven of buspakketjes niet in zo'n buitenbrievenbus krijg dan gewoon aanbel en het afgeef.

Re: luie bezorgers

26
Het gaat mij niet om 'lui' zijn of niet, het gaat mij erom dat sommige brievenbussen echte pitbulls zijn als het om je vingers gaat, zo van 'hap-snap'. Op een gegeven moment herken je die brievenbussen en duw je de post er niet meer verder in om je vingers te sparen.

Laatst kreeg ik dus wel van de Sandd een algemeen bericht dat het de bedoeling is dat de post helemaal doorgeduwd wordt in de brievenbus. Ik had zin om de Sandd een berichtje terug te schrijven dat het in dit land de bedoeling is dat er tenminste minimunloon wordt betaald. Loon naar werken en werken naar loon is mijn devies!
:lol:

Re: luie bezorgers

27
uitgebuit schreef:
Laatst kreeg ik dus wel van de Sandd een algemeen bericht dat het de bedoeling is dat de post helemaal doorgeduwd wordt in de brievenbus. Ik had zin om de Sandd een berichtje terug te schrijven dat het in dit land de bedoeling is dat er tenminste minimunloon wordt betaald. Loon naar werken en werken naar loon is mijn devies!
:lol:
Ben je verplicht om bij Sandd te werken ? Zoek toch iets anders... (Y)

Re: luie bezorgers

28
Nijmegen schreef: Ben je verplicht om bij Sandd te werken ? Zoek toch iets anders... (Y)
Heb ook voor TNT gewerkt. Daar is het wel iets anders maar niet wezenlijk anders. Je wordt tegenwoordig bij het postbezorgen linksom of rechtsom uitgebuit.

Het is dus aan mij om de Arbo regelgeving toe te passen en er voor te zorgen dat mijn vingers en handen niet kapot gaan.

Re: luie bezorgers

29
Nou ik vind ook als je dit werk doet doe het gewoon goed, het gaat ook om jou als bezorger, men neemt je ook sreiues als je correct werkt en netjes blijft.
Pitbull brieven bussen daar heb je wel een truukje voor dus geen punt.

Re: luie bezorgers

30
@ uitgebuit en @ Elisa, ik doelde met mijn reactie niet op de busssen etc, maar op het comentaar van te weinig betalen, je wist van te voren wat je voor een vergoeding kreeg , vindt je dit te weinig dan stop je er toch mee, en ga je bv hamburgers bakken bij de MC, die betalen ook het minimumloon.
cron