Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

221
@ike
"" Voor oudere bezorgers ook niet omdat de werkgever hen zal vervangen door (nu) spotgoedkope jongeren."

Dit gaat niet op voor Marloes in Friesland ike..
Daar nemen ze voor lief dat ze "duurder"uit zijn.
Het regionale postbedrijf (FRL Post) hier in Friesland heeft trouwens (nieuwe) regels m.b.t. de leeftijd van de bezorgers. Na veel negatieve ervaringen met jeugdige werknemers hebben ze de leeftijd opgeschroefd van 16 naar 25

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

222
precies, dat staat ook op de site van FRL Post ;)

Trouwens vandaag kwam ik er na een jaar EINDELIJK achter wie de regionale reclame en huis aan huis kranten hoort te bezorgen. We missen ze al een jaar een geen post bedrijf die weet wie de verspreider is. Vandaag kwam ik tijdens mijn eigen ronde een bezorgster tegen. Ik ben op haar afgestapt en gevraagd voor wie ze werkt. Heb bijna kwartier met haar staan praten (positief hoor!). Blijkt dat er wel iemand de straat waar ik woon hoor te bezorgen en ze zou het melden aan haar baas. En zolang het probleem niet is opgelost, wou ze mij apart wel 1 bezorgen. (Haar zus blijkt tegenover ons te wonen, dus was geen moeite voor haar) Echt super service, terwijl het haar wijk niet is!
En wat is nu de naam van dit post bedrijf "Santibri Axender" .. Nog nooit van gehoord!

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

223
marloes schreef:precies, dat staat ook op de site van FRL Post ;)

Trouwens vandaag kwam ik er na een jaar EINDELIJK achter wie de regionale reclame en huis aan huis kranten hoort te bezorgen. We missen ze al een jaar een geen post bedrijf die weet wie de verspreider is. Vandaag kwam ik tijdens mijn eigen ronde een bezorgster tegen. Ik ben op haar afgestapt en gevraagd voor wie ze werkt. Heb bijna kwartier met haar staan praten (positief hoor!). Blijkt dat er wel iemand de straat waar ik woon hoor te bezorgen en ze zou het melden aan haar baas. En zolang het probleem niet is opgelost, wou ze mij apart wel 1 bezorgen. (Haar zus blijkt tegenover ons te wonen, dus was geen moeite voor haar) Echt super service, terwijl het haar wijk niet is!
En wat is nu de naam van dit post bedrijf "Santibri Axender" .. Nog nooit van gehoord!
Axender is een bekende verspreider. Santibri is een lokale noordelijke verspreider.
Kennelijk zijn die gaan samenwerken in Groningen.
http://www.santibri-axender.nl/

De verspreider NetwerkVSP/Spotta doet het trouwens in Amsterdam ook niet zo best.
In Nieuw-West meld ik vaak bij papiercontainers gevonden bundels.

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

224
RedSquirrel schreef:
marloes schreef:precies, dat staat ook op de site van FRL Post ;)

Trouwens vandaag kwam ik er na een jaar EINDELIJK achter wie de regionale reclame en huis aan huis kranten hoort te bezorgen. We missen ze al een jaar een geen post bedrijf die weet wie de verspreider is. Vandaag kwam ik tijdens mijn eigen ronde een bezorgster tegen. Ik ben op haar afgestapt en gevraagd voor wie ze werkt. Heb bijna kwartier met haar staan praten (positief hoor!). Blijkt dat er wel iemand de straat waar ik woon hoor te bezorgen en ze zou het melden aan haar baas. En zolang het probleem niet is opgelost, wou ze mij apart wel 1 bezorgen. (Haar zus blijkt tegenover ons te wonen, dus was geen moeite voor haar) Echt super service, terwijl het haar wijk niet is!
En wat is nu de naam van dit post bedrijf "Santibri Axender" .. Nog nooit van gehoord!
Axender is een bekende verspreider. Santibri is een lokale noordelijke verspreider.
Kennelijk zijn die gaan samenwerken in Groningen.
http://www.santibri-axender.nl/

De verspreider NetwerkVSP/Spotta doet het trouwens in Amsterdam ook niet zo best.
In Nieuw-West meld ik vaak bij papiercontainers gevonden bundels.
Heb al officiele klacht ingediend. Staat gelukkig mail adres op die site. En anders is er ook nog telefoonnummer.
Niet best dat je 't vind in de papier container!
In mijn eigen wijk woont een Spotta bezorger.. hoe ik het weet. De folders liggen al MAANDEN voor huis.. al melding van gemaakt maar wordt niks aan gedaan. Lijkt me ook niet zo slim.. chauffeur ziet het toch ook?

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

225
zijn het wel nog steeds dezelfde folders marloes?
hier in de buurt woont ook een axender bezorger.

wat deze teveel ontvangt, kiepert hij steeds buiten voor de chauffeur
die met een nieuwe lading komt. maar deze weigert de oude overblijvers mee te nemen.

waarom heb je er zoveel over.. vroeg ik hem.
hij moest de eerste week tellen hoeveel adressen nee/nee en nee/ja stickers hadden.
maar had er gewoon 100 bij opgeteld.

Zo verdiende hij beter was zijn commentaar.

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

226
Carla41 schreef:zijn het wel nog steeds dezelfde folders marloes?
hier in de buurt woont ook een axender bezorger.

wat deze teveel ontvangt, kiepert hij steeds buiten voor de chauffeur
die met een nieuwe lading komt. maar deze weigert de oude overblijvers mee te nemen.

waarom heb je er zoveel over.. vroeg ik hem.
hij moest de eerste week tellen hoeveel adressen nee/nee en nee/ja stickers hadden.
maar had er gewoon 100 bij opgeteld.

Zo verdiende hij beter was zijn commentaar.
Hmm... dat zou best kunnen. Ik zal er vrijdag op letten als ik er moet bezorgen. Het worden er zoveel dat ik er bijna overheen moet stappen om bij de bus te komen ;)
En de bezorger die ik dus trof heeft dat ook gedaan, maar dan met 15 extra. Ik kreeg 1 van haar mee en vroeg haar of ze dan nog wel genoeg had. Toen vertelde ze me ook dat ze 15 extra heeft gerekend voor de extra verdiensten. Maar 100! WOW! Het verdient trouwens wel afschuwelijk weinig. Ze krijgt maar 30 euro per maand en dit is inclusief invouwen! Dan mogen wij niet zeuren ;)

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

229
RedSquirrel schreef:Axender is een bekende verspreider. Santibri is een lokale noordelijke verspreider.
Kennelijk zijn die gaan samenwerken in Groningen.
http://www.santibri-axender.nl/

De verspreider NetwerkVSP/Spotta doet het trouwens in Amsterdam ook niet zo best.
In Nieuw-West meld ik vaak bij papiercontainers gevonden bundels.
:?: Ik zie hier in Groningen folders in plastic folie met Spotta erop en de jongen die de folders bezorgt heeft fietstas met Netwerp VSP erop..
ex Sandd Postbezorgster

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

230
postgirl schreef:
:?: Ik zie hier in Groningen folders in plastic folie met Spotta erop en de jongen die de folders bezorgt heeft fietstas met Netwerp VSP erop..
Dat kan kloppen. Het was eerst Netwerk VSP, maar i.p.v. nieuwe tassen uit te delen met de nieuwe naam erop.. kregen bezorgers een sticker om die erover heen te plakken.. niet dat iedereen dat doet. En ten tweede ziet het er niet uit! Sticker van Spotta dekt niet de gehele naam van Netwerk VSP :P
cron