Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

212
jandegraaf schreef:ike zet die post.nl bril eens af en zie de bezorgers van andere firma's als collega's
Zullen we mijn bericht even in de juiste context plaatsen?
sssandra schreef:Vandaag voor een voordeur een doorweekte envelop gevonden, een mailing van afzender ING te bezorgen door PostNL. De brief was bestemd voor een adres 4 huizen verder waar ik net langs was geweest.
Na even nadenken ben ik terug gelopen en heb de brief in de brievenbus geproppt daar waar hij hoort.
Ik hoop toch dat in een soortgelijk geval andersom een PostNL-bezorger voor mij het zelfde had gedaan.
Sssandra leek geinteresseerd te zijn in een soortgelijk geval andersom. Ik heb als reactie daar op een paar voorbeelden gegeven, dat is alles.

Ik had al eerder aangegeven geen enkel probleem te hebben met Sandd bezorgers in het algemeen.
In m'n werkkring lopen bezorgers die vroeger voor Sandd gewerkt hebben, die hun werk (nu bij PostNL) uitstekend doen, en waarvan ik er van overtuigd ben dat ze vroeger bij Sandd op dezelfde manier uitstekend werk afleverden. En ook bij PostNL lopen bezorgers rond die het met de kwaliteit niet zo nauw nemen, maar die zijn veruit in de minderheid, net zoals, naar men mag hopen, bij Sandd.

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

214
@ike

In antwoord op je vraag:
keur jij zelf de manier van werken van die collega's van jou goed?

Jazeker! Goed werk van Sssandra (Y) om post die ze op straat vind, direct bij het juiste adres te bezorgen.
Ik weet dat jij Sandd post zo mogelijk direct in de oranje postnl brievenbus dumpt.,
maar ik lees net dat je bij uitzondering je ook nuttig hebt gemaakt :lol:

als een postbezorger een poststuk verliest en je loopt erachter , niets klantvriendelijker dan dit
zo mogelijk direct te bezorgen.

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

215
Carla41 schreef: @ike
In antwoord op je vraag:
keur jij zelf de manier van werken van die collega's van jou goed?
Jazeker! Goed werk van Sssandra (Y) om post die ze op straat vind, direct bij het juiste adres te bezorgen.
Sssandra's gedrag keur ik ook goed hoor, met mijn vraag doelde ik meer op het gedrag van de Sandd collega in mijn wijk die er af en toe een zootje van maakt.
Ik weet dat jij Sandd post zo mogelijk direct in de oranje postnl brievenbus dumpt.,
De post die Sssandra vond was bestemd voor een nabijgelegen adres.
De envelop die ik in de oranje brievenbus "dumpte" was dat niet, anders had ik 'm wel rechtstreeks bezorgd.
maar ik lees net dat je bij uitzondering je ook nuttig hebt gemaakt :lol:
als een postbezorger een poststuk verliest en je loopt erachter , niets klantvriendelijker dan dit
zo mogelijk direct te bezorgen.
Ik liep niet achter een bezorger die iets verloor, maar werd er door een passerende mevrouw op gewezen dat er een eindje verderop een poststuk op de grond lag.

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

217
En ineens krijgen mijn schoonouders elke zondag de reclame folders van Spotta :P
En ik verbaas me al dat ze 'm hier op vrijdag of zaterdag door de brievenbus gooien (mag alleen op maandag en dinsdag)

Het regionale postbedrijf (FRL Post) hier in Friesland heeft trouwens (nieuwe) regels m.b.t. de leeftijd van de bezorgers. Na veel negatieve ervaringen met jeugdige werknemers hebben ze de leeftijd opgeschroefd van 16 naar 25!

Ik mag geen extra wijk meer van Sandd, Postnl zoekt geen nieuwe werknemers in mijn omgeving dus ik dacht.. ik ga eens bij FRL Post kijken... Tsjah... met mijn 24 en een half jaar valt ik net buiten de boot :P
Maar ik vind het wel een goede zet! Als ik over een half jaar nog steeds geen meer uren in het onderwijs heb, probeer ik het met mijn 25 jaar weer :P haha

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

218
@marloes

weet je het wel zeker marloes?
de laatste berichten zijn dat de folders van Spotta zo dik zijn dat je moeite zal hebben
ze door elke brievenbus te wurmen.

maar het goede nieuws is dat de overheid foldermaatschappijen per heden Verplicht
het minimumloon uit te betalen aan haar bezorgers.
(Y)

is naast de post.. in de thuiszorg werken /schoonmaken van kantoren niets voor je/

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

219
Carla41 schreef:@marloes

weet je het wel zeker marloes?
de laatste berichten zijn dat de folders van Spotta zo dik zijn dat je moeite zal hebben
ze door elke brievenbus te wurmen.

maar het goede nieuws is dat de overheid foldermaatschappijen per heden Verplicht
het minimumloon uit te betalen aan haar bezorgers.
(Y)

is naast de post.. in de thuiszorg werken /schoonmaken van kantoren niets voor je/
Heb ik al naar geïnformeerd.. daar zijn al wachtlijsten voor. Het is hier in mijn omgeving erg beroerd m.b.t. werkgelegenheid.
Dankje voor het meedenken :) Ik zoek gewoon verder. Ben allang blij dat ik bij 2 bedrijven wat uurtjes heb. Hopelijk volgend jaar mijn pabo diploma op zak en kan ik op de invallijst komen :) Tot die tijd blijf ik me suf solliciteren.
We hebben geluk dat mijn partner een vast 40 uren contract heeft! Dat scheelt enorm!

Re: Wat maak jij zoal mee tijdens je postrondes?

220
Carla41 schreef: maar het goede nieuws is dat de overheid foldermaatschappijen per heden Verplicht
het minimumloon uit te betalen aan haar bezorgers.
Voor jonge bezorgers is dit geen goed nieuws omdat het minimumjeugdloon meestal lager ligt dan het stukloon.
Voor oudere bezorgers ook niet omdat de werkgever hen zal vervangen door (nu) spotgoedkope jongeren.
cron