Re: Fiets- of schoudertas

31
@Marius

ik neem de kratten van sandd, (niet de nieuwste want die zijn te groot)
maar een oudere versie als ik veel sandd post heb. zoals nu elke keer.
ik doe ze LEEG in de fietstas.
vul dan beide zijden om en om en dan kan je buiten de krant ook
nog 3 poststukken kwijt...

tot nu toe nog geen tas voorop.
ik herlaad liever een keer vaker dan bomzwaar te fietsen.
op den duur breken je spaken en draaien de wielen niet meer.
je sloopt dus in korte tijd je fiets.

gemiddeld kan ik 3 tot 3 1/2 krat per keer meenemen, soms 4. ;)

Re: Fiets- of schoudertas

33
Ik neem per ronde iets van 5 kratten soms 6 kratten post mee, maar stapel alles zo in de tassen dat het pakklaar is, in de voormand ligt ook de pakstapel waaruit ik werk. Meer krijg ik echt niet mee en als het zware boeken zijn lukt me dit dus niet zo.

Re: Fiets- of schoudertas

34
Ik geloof dat ik mijn record op 7 heb staan. :mrgreen: En reken op 10 kilo per krat.. en mijn eigen 120 kilo zware lichaam... mijn fiets begint de laatste tijd erg te kraken moet ik zeggen! Onvoorstelbaar eigenlijk hoeveel kilo je op dat kleine beetje lucht kan stapelen!

Re: Fiets- of schoudertas

35
erwin schreef:Ik vind het wel beter hoor. Ik gebruik zelf een brommertje en als ik voor elk stukje me brommer een paar meter moet verschuiven doe ik 2x zo lang over me wijk. Nu pak ik alle post van 1 á 2 straten, prop het in me tas en ga een stukkie wandelen, is ook nog goed om calorieën te verbranden! :lol:
Wat ik me afvraag...
kan die grote Sandd-fietstas wel op een brommer? Of zit je dan in de problemen door die uitlaat?

Zit er namelijk wel aan te denken. Brommer/snorfiets is even duur als een stevige fiets, en daarmee kom ik supersnel op de plaats van bestemming.
Eenmaal daar zou ik dan mijn schoudertas kunnen gebruiken voor de straten.

Re: Fiets- of schoudertas

36
@Marius

die brommer/snorfiets... kost ook weer benzine , krijg je daar een vergoeding voor ;)
ik ga nu de dhl kratjes is testen... op de fiets.
ze zijn dieper en smaller...

hoe is het met je bakfiets.. al gebruikt of al weer verkocht?
lijkt me inderdaad loeizwaar als je bruggetje op moet en in de bochten lastig.
hoe kom je met zo,n ding over stoepen heen...of even ergens tussendoor lukt dat dan..
ik heb ook wel van die smalle gangetjes tussen huizen, met 1 krat gaat nog, twee is omrijden. :oops:

Re: Fiets- of schoudertas

37
pff.. hoeveel is dat? 1 op 50 ofzo.. 5 cent per kilometer? Maal 3 kilometer per week?

Maar met een zware tas zou het wel ideaal zijn.... en van daaruit verder werken met een schoudertas.
Met 1 wijk zou ik die brommer helemaal niet eens hoeven te verplaatsen, en met de andere wijk misschien 1 a 2 keer, afhankelijk van hoeveelheid..

Ik bedoel.. ben nu al een week op zoek naar een hele stevige fiets.. maar een goedkope brommer is NOG steviger, goedkoper, EN sneller!

vraagt blijft.. past daar die fietstas op, zonder dat je in de troubles komt met de uitlaat?

Re: Fiets- of schoudertas

39
oja.. das waar ook. Is ook 3,50 per maand. Misschien 4.
Nouja.. totaal onder de 5 euro per maand dan.

Onderhoudskosten? hm.. heb je met de fiets ook.

Met helm zeulen heb ik geen zin in, dus dat moet er 1 worden met blauw kenteken dan. (snorfiets?)

Maar.. mijn vraag BLIJFT!

Re: Fiets- of schoudertas

40
Je zou het type DHL brommertas moeten gebruiken die zijn breed en passen op brommers, onze ouwe blauwe ook maar dan moet je een Vespa of zon model hebben. Bij de brommer dealer kunnen ze je brommer aanpassen !
Maar wel zwaar met brommer werken, het is gewicht op gewicht.
cron