Re: beste werkmethode met fiets

12
Newman schreef:
jandegraaf schreef:ik heb de post niet in mijn handen onder het fietsen ik kijk wel uit heb een mand voor aan mijn stuur waar de stapel post plat in licht .
Maar dan rij je dus wel met 1 hand aan het stuur terwijl je niet op het overige verkeer let.
nee Newman ik fiets met twee handen aan mijn stuur zoals het hoort

Re: beste werkmethode met fiets

13
jandegraaf schreef:
Newman schreef:
jandegraaf schreef:ik heb de post niet in mijn handen onder het fietsen ik kijk wel uit heb een mand voor aan mijn stuur waar de stapel post plat in licht .
Maar dan rij je dus wel met 1 hand aan het stuur terwijl je niet op het overige verkeer let.
nee Newman ik fiets met twee handen aan mijn stuur zoals het hoort
Maar op welke wijze kun je dan al fietsend de post controleren? Dat was namelijk de vraag die de TS stelde.

Re: beste werkmethode met fiets

14
die post lees ik onder het fietsen in de mand VOOR AAN MIJN STUUR af welk het volgende te bezorgen adres is en lezen kan ik nog steeds met twee handen aan mijn stuur het is eigenlijk geen lezen maar een blik werpen op het volgend te bezorgen poststuk lijkt mij echt niet zo moeilijk te begrijpen

Re: beste werkmethode met fiets

15
jandegraaf schreef:die post lees ik onder het fietsen in de mand VOOR AAN MIJN STUUR af welk het volgende te bezorgen adres is en lezen kan ik nog steeds met twee handen aan mijn stuur het is eigenlijk geen lezen maar een blik werpen op het volgend te bezorgen poststuk lijkt mij echt niet zo moeilijk te begrijpen
De vraag van TS was echter hoe je al tijdens het fietsen je post kunt controleren. Controleren in mijn optiek is toch echt dat je met je vingers door zo'n bundel heen bladert, en gaat toch echt wel wat verder dan enkel kijken naar het bovenste poststuk. Zeker omdat je in de regel toch wel meer dan 1 poststuk per adres hebt.

Re: beste werkmethode met fiets

16
tamara schreef:Hij was dan de brieven aan het bezorgen in de bus zonder echt te stoppen en om dan vervolgens terug te bladeren in de brieven en sorteren terwijl hij aan het fietsen is en dus amper 0.10 seconden stopt aan een brievenbus gezien hij alles onderweg klaarmaakt.
Hoe kom je bij die 0.10 seconden? Hoe heb je dat gemeten? Ik vraag dat omdat het voor een gemiddelde waarnemer niet zo eenvoudig is om zo'n korte tijdsduur zonder geavanceerde hulpmiddelen op twee cijfers achter de decimale punt te bepalen.

Re: beste werkmethode met fiets

17
Newman schreef:
jandegraaf schreef:die post lees ik onder het fietsen in de mand VOOR AAN MIJN STUUR af welk het volgende te bezorgen adres is en lezen kan ik nog steeds met twee handen aan mijn stuur het is eigenlijk geen lezen maar een blik werpen op het volgend te bezorgen poststuk lijkt mij echt niet zo moeilijk te begrijpen
De vraag van TS was echter hoe je al tijdens het fietsen je post kunt controleren. Controleren in mijn optiek is toch echt dat je met je vingers door zo'n bundel heen bladert, en gaat toch echt wel wat verder dan enkel kijken naar het bovenste poststuk. Zeker omdat je in de regel toch wel meer dan 1 poststuk per adres hebt.
Newman waarom zou ik onder het fietsen met mijn vinger door mijn post moeten bladeren?
het bovenste poststuk is bv. voor nr. 22 dat pak ik als ik voor de deur sta dus STIL dan pak ik het poststuk voor 22 boven van de bundel is het poststuk eronder voor bv. nr. 26 dan stop ik weer bij nr. 26 zo moeilijk te begrijpen is dit toch niet als je je post onder het fietsen moet controleren ben je verkeerd bezig

Re: beste werkmethode met fiets

18
jandegraaf schreef:
Newman schreef:
jandegraaf schreef:die post lees ik onder het fietsen in de mand VOOR AAN MIJN STUUR af welk het volgende te bezorgen adres is en lezen kan ik nog steeds met twee handen aan mijn stuur het is eigenlijk geen lezen maar een blik werpen op het volgend te bezorgen poststuk lijkt mij echt niet zo moeilijk te begrijpen
De vraag van TS was echter hoe je al tijdens het fietsen je post kunt controleren. Controleren in mijn optiek is toch echt dat je met je vingers door zo'n bundel heen bladert, en gaat toch echt wel wat verder dan enkel kijken naar het bovenste poststuk. Zeker omdat je in de regel toch wel meer dan 1 poststuk per adres hebt.
Newman waarom zou ik onder het fietsen met mijn vinger door mijn post moeten bladeren?
het bovenste poststuk is bv. voor nr. 22 dat pak ik als ik voor de deur sta dus STIL dan pak ik het poststuk voor 22 boven van de bundel is het poststuk eronder voor bv. nr. 26 dan stop ik weer bij nr. 26 zo moeilijk te begrijpen is dit toch niet als je je post onder het fietsen moet controleren ben je verkeerd bezig
Jandegraaf, het zou kunnen dat Newman het niet over U heeft, maar over het bericht van Tamara, waarin staat:
Hij was dan de brieven aan het bezorgen in de bus zonder echt te stoppen en om dan vervolgens terug te bladeren in de brieven en sorteren terwijl hij aan het fietsen is en dus amper 0.10 seconden stopt aan een brievenbus gezien hij alles onderweg klaarmaakt

Re: beste werkmethode met fiets

19
jandegraaf schreef:
Newman schreef:
jandegraaf schreef:die post lees ik onder het fietsen in de mand VOOR AAN MIJN STUUR af welk het volgende te bezorgen adres is en lezen kan ik nog steeds met twee handen aan mijn stuur het is eigenlijk geen lezen maar een blik werpen op het volgend te bezorgen poststuk lijkt mij echt niet zo moeilijk te begrijpen
De vraag van TS was echter hoe je al tijdens het fietsen je post kunt controleren. Controleren in mijn optiek is toch echt dat je met je vingers door zo'n bundel heen bladert, en gaat toch echt wel wat verder dan enkel kijken naar het bovenste poststuk. Zeker omdat je in de regel toch wel meer dan 1 poststuk per adres hebt.
Newman waarom zou ik onder het fietsen met mijn vinger door mijn post moeten bladeren?
het bovenste poststuk is bv. voor nr. 22 dat pak ik als ik voor de deur sta dus STIL dan pak ik het poststuk voor 22 boven van de bundel is het poststuk eronder voor bv. nr. 26 dan stop ik weer bij nr. 26 zo moeilijk te begrijpen is dit toch niet als je je post onder het fietsen moet controleren ben je verkeerd bezig
Omdat je alleen door te bladeren kunt zien wat er onder die bovenste brief zit. Als je al lopend bezorgt doe je dat immers ook, zodat je, aangekomen bij de volgende bus, het stapeltje post voor die bus al bezorgklaar in je hand hebt en zonder vertraging in de bus kunt duwen. Jij ziet alleen de bovenste brief, dus op het moment dat je stil staat op de fiets bij een bus, moet je nog verder door de post heen bladeren, totdat je bij de post voor het volgende adres aangekomen bent. Als je maar 1 brief hebt per adres valt er weinig te bladeren, en zou jouw methode best voldoen, maar zoals je in de OP hebt kunnen lezen hebben ze in België tot wel 17 tassen post per wijk, dus dan denk ik niet dat ze maar 1 brief per adres hebben.
cron