Re: Foutieve huisnummer op het pand

11
Als er 1a op de envelop staat en ik weet dat de bezorger op 1 woont dan bezorg ik het gewoon op nummer 1. Of 1a nu opgeheven is of niet. Mensen die nieuw zijn en de wijk en de bewoners niet kennen die weten het niet wn dan is het een ander verhaal. Tenzij de bewoner even een briefje op zijn brievenbus doet en e.e.a. uitlegt.

Re: Foutieve huisnummer op het pand

12
@vzo

weet je wat nu het werkelijke probleem is vzo?
je maakt het jezelf veel te moeilijk. je bent postbezorger. meer niet.

weet je niet wat je met je post aan moet, stuur het terug naar het depot.
doe je dat vaak genoeg dan kan je erop rekenen dat ze langzaam aan hun geduld verliezen
en een andere bezorger zoeken.

Tip: los het zelf op.

Re: Foutieve huisnummer op het pand

13
@vzo,

ik denk ook dat je het voor jezelf moeilijk maakt.
Sandd is heel duidelijk: je bezorgt op adres en niet op naam!
Staat er een andere huisnummer op het huis dan op de brief is dat poststuk niet voor dat huis.
De ontvanger is zelf verantwoordelijk dat hij/zij zijn post kan ontvangen.
Ikzelf heb het altijd zo gedaan: Zelf verzonnen huisnummers en/ of toevoegingen gaan retour mits deze niet aangegeven staan.
Wat mij betreft mogen mensen gerust hun vervolg abonnementen van Magazines en dergelijke op een nummer met toevoeging afsluiten maar vervolgens graag de toevoeging vermelden op de brievenbus. Voorbeeld uit de praktijk: Quest voor nummer 62 b ... de straat gaat tot 62a .... nu kann ik er alle mogelijke redeneringen erop los laten ( is het misschien voor 62 of 62a en namen gaan vergelijken) of retour. Ik heb het retour gestuurd na 2x geen Quest meer voor 62 b in mijn kratten.
Als de ontvanger gewoon een b op zijn brievenbus had geplakt ( 62a +b ) was het nooit een probleem geweest.
Bij een ander huis in dezelfde straat is het wel beter gegaan, daar staat nu 1 + 1a.
Afspraken met ontvangers maak ik nooit omdat andere bezorgers dit niet weten en er onduidelijkheid kan ontstaan.

Re: Foutieve huisnummer op het pand

14
Ik ben het eigenlijk wel eens met v&o. Zowel bij PostNL als bij Sandd bestaat de regel dat post op nummer bezorgd wordt, en niet op naam. Die regel is er niet voor niets. Stel dat ik een brief heb voor mevrouw Jansen geadresseerd aan een huis waar ik zeker van weet dat die mensen de Vries heten. Ga ik dan die post retour sturen? Nee! Want ik bezorg op nummer, en niet op naam. Want misschien is de Vries wel de meisjesnaam van de vrouw des huizes, hebben ze de zolderetage aan een studente verhuurd, zijn ze op vakantie en hebben hun huis verhuurd via airbnb. Ik weet het niet en ik word ook niet geacht het te weten omdat het mijn zaken niet zijn.

Met huisnummers hetzelfde. Vooral in de agrarische gebieden maken ze er een bende van. Ze pleuren her en der een paar buitenbussen in de berm, niet eens op volgorde, met onnavolgbare huisnummercombinaties, subnummers en toevoegingen. Sommige mensen zetten niet eens een nummer op de bus, maar alleen een naam. Weet je nog niks, omdat in dergelijke dorpen iedereen familie van elkaar is. (Net als met de Keijzers en Smitten in Volendam).

Of wat te denken van meerdere bedrijven die 1 pand delen. Die zetten dan een een groot bussenfront bij de ingang met alle bedrijfsnamen er op en dan mag jij het uitzoeken. En op alle bussen staat dan wel hetzelfde huisnummer, uiteraard.

Pas had ik een adres en daar hadden ze proefmonsters van TryNow besteld. Maar omdat je er maar 1 per adres mag bestellen waren ze creatief geweest. Ze woonden op nummer 8, dus hadden besteld voor 8a, 8b, 8c, etc. Die hadden genoeg tandpasta voor jaren.

Re: Foutieve huisnummer op het pand

15
Newman schreef:Ik ben het eigenlijk wel eens met v&o. Zowel bij PostNL als bij Sandd bestaat de regel dat post op nummer bezorgd wordt, en niet op naam. Die regel is er niet voor niets. Stel dat ik een brief heb voor mevrouw Jansen geadresseerd aan een huis waar ik zeker van weet dat die mensen de Vries heten. Ga ik dan die post retour sturen? Nee! Want ik bezorg op nummer, en niet op naam. Want misschien is de Vries wel de meisjesnaam van de vrouw des huizes, hebben ze de zolderetage aan een studente verhuurd, zijn ze op vakantie en hebben hun huis verhuurd via airbnb. Ik weet het niet en ik word ook niet geacht het te weten omdat het mijn zaken niet zijn.
Iets wat bij Sandd waarschijnlijk niet zo vaak voorkomt, maar wel bij Postnl omdat die meer persoonlijke post verstuurt: afzenders maken weinig fouten met namen, maar des te meer met huisnummers. Denk aan kaartjes van kinderen naar hun jarige opa, ansichtkaarten vanaf 't vakantieoord, geboorte- kerst- en rouwkaarten enzovoort. Meestal staat er op dit soort post geen retouradres dus kun je de zaak niet retour sturen. Dan is het wel zo attent als je even de moeite neemt om ze, ondanks het verkeerde huisnummer, toch bij de juiste persoon te bezorgen. Dat lukt, als je de wijk goed kent, vaak wel.

Voorbeeldje van vanochtend: verjaardagskaart (zonder retouradres) voor Opa Wim op ...plein 20; ik weet vrijwel zeker dat er op nummer 20 geen opa Wim woont, maar wel op nummer 29; bel voor de zekerheid even aan op nummer 20, hoor daar dat er inderdaad op dat adres geen opa Wim woont; bel vervolgens aan op nummer 29 en laat opa Wim het kaartje zien, en warempel: hij is vandaag jarig en herkent de naam en het handschrift van z'n kleinkind, het kaartje is dus voor hem. Iedereen blij.
Als het kaartje domweg op nummer 20 was bezorgd dan was het vermoedelijk nooit aangekomen bij opa Wim.
Laatst gewijzigd door ike op 09 mei 2014, 22:59, 2 keer totaal gewijzigd.

Re: Foutieve huisnummer op het pand

16
Ike: dat is inderdaad leuk om dat uit te zoeken. Zo had ik een enveloppe met een bemoediging voor een zieke. Daarop stond alleen de postcode maar niet het huisnummer. Toen heb ik gekeken op postcode.nl maar dat bleken wel om bijna 40 huizen te gaan. Ik ben ze bij langs geweest maar niemand had een naambordje op de deur staan. De afzender gegevens stonden er helaas niet op. Maar voor een reclame folder of Klinkel of wat dan ook vind ik minder belangrijk.

Re: Foutieve huisnummer op het pand

17
kleermakertje schreef:@vzo,

ik denk ook dat je het voor jezelf moeilijk maakt.
Sandd is heel duidelijk: je bezorgt op adres en niet op naam!

Tja, ik blijf bij alles wel mijn verstand gebruiken. Ik krijg altijd post aangeleverd voor iemand die vroeger op 18 - 3 hoog woonde maar die binnen het portiek is verhuisd naar 20 - 1 hoog. Als ik die naam zie staan met "18 - 3 hoog" als adres gooi ik de post natuurlijk niet in de bus van de huidige bewoners maar in de gleuf ernaast.

Re: Foutieve huisnummer op het pand

18
RedSquirrel schreef:
kleermakertje schreef:@vzo,

ik denk ook dat je het voor jezelf moeilijk maakt.
Sandd is heel duidelijk: je bezorgt op adres en niet op naam!

Tja, ik blijf bij alles wel mijn verstand gebruiken. Ik krijg altijd post aangeleverd voor iemand die vroeger op 18 - 3 hoog woonde maar die binnen het portiek is verhuisd naar 20 - 1 hoog. Als ik die naam zie staan met "18 - 3 hoog" als adres gooi ik de post natuurlijk niet in de bus van de huidige bewoners maar in de gleuf ernaast.
@RedSquirrel
....en ik vind dat hier de ontvanger allang zijn verstand had moeten gebruiken en de afzender(s) had moeten informeren over de verhuizing .... maarja waarom zou hij? Is toch lekker makkelijk als jij het oplost ;)

Re: Foutieve huisnummer op het pand

19
kleermakertje schreef:....en ik vind dat hier de ontvanger allang zijn verstand had moeten gebruiken en de afzender(s) had moeten informeren over de verhuizing .... maarja waarom zou hij? Is toch lekker makkelijk als jij het oplost ;)
Zelfs als de ontvanger z'n verstand heeft gebruikt kunnen er toch afzenders zijn die hij is vergeten te informeren.
Als de bezorger de post van "vergeten" afzenders toch bij de ontvanger bezorgt dan kan de ontvanger die afzenders gelukkig achteraf nog op de hoogte stellen van z'n nieuwe adres. Als de bezorger zulke post retour had gestuurd dan zou de ontvanger er niet achter zijn gekomen dat hij de afzenders in kwestie vergeten was te informeren, en zou contact via de post tussen zulke afzenders en de ontvanger misschien voorgoed verbroken zijn.

Re: Foutieve huisnummer op het pand

20
kleermakertje schreef:
RedSquirrel schreef:
kleermakertje schreef:@vzo,

ik denk ook dat je het voor jezelf moeilijk maakt.
Sandd is heel duidelijk: je bezorgt op adres en niet op naam!

Tja, ik blijf bij alles wel mijn verstand gebruiken. Ik krijg altijd post aangeleverd voor iemand die vroeger op 18 - 3 hoog woonde maar die binnen het portiek is verhuisd naar 20 - 1 hoog. Als ik die naam zie staan met "18 - 3 hoog" als adres gooi ik de post natuurlijk niet in de bus van de huidige bewoners maar in de gleuf ernaast.
@RedSquirrel
....en ik vind dat hier de ontvanger allang zijn verstand had moeten gebruiken en de afzender(s) had moeten informeren over de verhuizing .... maarja waarom zou hij? Is toch lekker makkelijk als jij het oplost ;)
Dat is nou het prettige van bezorgen in mijn directe omgeving. Ik kan wel een beetje inschatten wie nog genoeg bij de tijd is om een wijziging door te geven. Als ik het aan de thuishulp moet gaan vragen dan ga ik geen suggestie voor een adreswijziging doen.
cron