Re: Maandag bezorging?

11
Carla41. Nou ze hoeven voor mij beslist niet te knippen in mijn wijk. Die kan ik prima aan. En minder wijken? Echt niet! Ik heb er maar 1. Af en toe meer (als er een op vakantie wil of ziek is). Maar nu alleen onder voorbehoud want mijn man is terminaal ziek. Zolang hij zo is kan ik nog weg. Vanaf morgen ligt hij wel op een bed in de huiskamer maar dan kan ik evengoed de post sorteren. Overdag zit hij op de bank maar als hij moe wordt kan hij dan het bed in zonder eerst naar boven te moeten. Naar boven gaan wordt hem nu te zwaar. Hopelijk kan ik nog wel een paar weken post bezorgen. Eind april en begin mei zou ik ook de wijk van een collega erbij doen. Hopelijk kan dat ook. Heb er wel zin in. Kan ik even de straat op en de extra uitdaging en uren zijn meegenomen. :lol:
Maar mag je dan voor zowel PostNL als Sandd werken? Wie doet dat al en ondervindt hiervan geen problemen terwijl beide bedrijven weten dat ze ook voor de grote concurrent werkt? Ik zou graag ervaringen lezen van mensen die de combi al maken. Dan zou ik pas na het overlijden van mijn man kunnen solliciteren want op iemand die na pakweg 3 of minder weken ineens even niet kan bezorgen zitten ze daar vast niet te wachten. Gesteld dát ze al een wijk zouden hebben. Dan zou ik toch wat h.a.h. betreft ingewerkt moeten worden en ook qua route. Die is vast anders dan die ik nu loop. Kan ik netwerkvsp opzeggen en doe ik wel Axender. Daarvoor mag je ook op zondag bezorgen en voor vsp niet.
Had jij trouwens veel post vandaag? Ik had vandaag maar 276 stuks. Vrijdag worden het er volgens de prognose 491. Dat is dan een beetje de moeite. Nog een prettige middag en avond allemaal.

Re: Maandag bezorging?

12
@Postbode7, toevallig werd ik vanochtend aangesproken door een man van Postnl in zo'n busje met Postnl logo erop. Ik wilde net met mijn wijk beginnen.

Hij vroeg of ik er wel eens over nagedacht had en eventeel interesse had om een paar dagen voor Postnl erbij te werken. Dat zou dan zijn voor de dinsdag, donderdag en de zaterdag. Hij wist niet dat ik al eens voor Postnl had gewerkt hoor. :) Ik kende hem niet. Er zouden wijken open liggen hier in de buurt.

Ik had er niet over nagedacht zei ik, maar vroeg of dat wel mocht, dat combineren. Voor hem was het geen probleem, maar ik zou wel even contact op moeten nemen met mijn onderaannemer. Maar hij wist dat er mensen bij Postnl waren die ook voor Postservice werken en er werd niet moeilijk meer over gedaan.

Ik zou op hun site kijken, had ik beloofd. Maar, voorlopig hou ik het alleen bij Postservice/Sandd.

En net toen ik halverwege mijn wijk was met de post kwam ik nog een bezorger van Postnl tegen en zei dat iemand mij had aangesproken en geprobeerd had te ronselen. :lol: De concullega zei dat er wel wat wijken open lagen en dat hij op zaterdag zelfs twee invalwijken erbij had en inderdaad dat hij collega's had die ook voor Sandd werken. Er waren een paar mensen ziek. Eentje zou waarschijnlijk niet meer terugkomen.

Dus.... Ik zou informeren als ik jou was. Als ik het al mag en er anderen zijn die het al doen (het wordt oogluikend toegestaan nu) dan zou ik het proberen. Nee heb je en ja kun je krijgen.

Re: Maandag bezorging?

13
@postbode7

Nou dat is een heel pittige tijd die je tegemoet gaat.
sterkte ermee postbode7.

Je inschrijven voor een toekomstige vacature bij Postnl kan je natuurlijk altijd doen.
Met al je ervaring van post/folders bezorgen heb jij toch geen inwerkperiode meer nodig?

Ik denk dat je de meesten er zo uitloopt :D

op dit forum is een postnl/sandd postbezorger actief. maroma64.
kijk bij topic or lid mee op ronde.

De post is nu inderdaad niet veel, ook niet weinig.. want door de vele enveloppen post zijn de
kilo,s minder maar is er meer te sorteren.
volgende week wordt het al weer druk . de 25e.. en ik kreeg een aankondiging over de europese
verkiezingen die er aankomen...
Laatst gewijzigd door Carla41 op 15 apr 2014, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Maandag bezorging?

14
@slagvaardige

heb je geen interesse om de zaterdag erbij te doen?
op dinsdag eerst voor sandd je wijk lopen en dan smiddags weer voor postnl vind ik nog te gortig..
maar als de piekdagen bij postnl al minder PIEK worden, doe je het er binnenkort lachend bij.

we hebben per slot ervaring in het combineren toch slagvaardige :lol:

Re: Maandag bezorging?

17
Bedankt Carla41 (voor die sterkte) zal ik zeker nodig hebben. Maar ik mag dan wel heel ervaren zijn in het bezorgen van zowel post als folders, die twee in één loop combineren is nog wat anders. Nu loop ik apart folders en apart post maar 3 folders bij de post stoppen is andere koek. Moet je toch even handigheid in krijgen. En dat krijg je door het meelopen.
Als je bij postservice loopt maakt het niet uit als je ook voor PostNL loopt want dan ben je voor een onderaannemer aan het werk die ook eigen klanten heeft naast het werk voor Sandd. Maar als je - zoals ik - rechtstreeks voor Sandd werkt lijkt me dat wat anders. Bovendien zijn die bezorger van dat busje en die lopende concullega geen personeelschef en mogen die dat niet beslissen. Dat doet toch personeelszaken lijkt me. Maar ik zal het zeker in mijn achterhoofd houden en als ik de concullega tegenkom die ook op de kaartclub zit zal ik het eens voorzichtig vragen. Maar solliciteren kan ik nog niet want dan verwacht men toch dat ik meteen inzetbaar ben en dat is in mijn situatie nog onzeker. Ik weet niet hoelang het nog gaat duren. Dat weet niemand. Dat hangt van het lichaam en geest van mijn man af. Daarna eerst weer mijn werk bij Sandd en Axender en VSP hervatten en dan pas solliciteren. Al is het maar vast voor invaller. Ken alle wijken in het dorp maar doe het liefst de binnenwijken. Maroma64. Loopt die voor Sandd zelf of ook voor een onderaannemer?
cron