in de bus

1
Wij (PostNL-bezorgers Arnhem, weet niet of het landelijk is) werden er deze week (nog eens extra) op gewezen geen post aan mensen bij de deur af te geven. Dit wegens recente berichten over criminele activiteiten, met name gericht op bankgegevens.

Re: in de bus

2
Oei! En we komen nog wel eens voor die situatie te staan. Ik kom dat maar al te vaak tegen. Dat mensen van je verwachten dat je wel even de post aangeeft bij de deur.

Zal hier goed om denken. Ik zal het ook aan Postservice doorgeven. Die kunnen natuurlijk dan ook in een begeleidende brief de bezorgers waarschuwen.

Ja, het klopt. Je hoort steeds vaker dit soort verhalen. Eerst met pakketjes en nu al met gevoelige post. Bah! Wat bezielt mensen..

@Denieuwe, bedankt trouwens voor het melden. Hier hebben we allemaal wat aan! b (Y)

Re: in de bus

4
elisa schreef:Nu kennen wij wel onze bewoners in onze wijken althans de gezichten weten we, dus bij twijfel geef je de post niet aan, dit ligt anders bij pakket bezorgers natuurlijk.
In mijn vaste wijk ken ik bijna alle bewoners. Sommigen zijn overdag nooit thuis, maar die vragen ook niet om de post. Bij twijfel zeg ik dat ik de post (en vooral pakjes) voor hun eigen veiligheid niet af mag geven. Maar soms kan het best lastig of verleidelijk zijn... mensen die jouw gezicht kennen gaan er vaak van uit dat jij hen ook wel kent. (In mijn nieuwe wijk zie ik bijna nooit iemand.)

Meestal vraag ik eerst het wachtwoord ;)

Re: in de bus

5
Ik heb dat ook weleens.

Situatie 1: Man stond zijn voordeur te verven. En reikte om zijn post aan te nemen. Ik zei dat ik ivm veiligheid niet zomaar aan hem mocht geven. Hij zei o en deed zijn voordeur open en toen gaf ik pas zijn post aan hem.

Situatie 2: Ik zag bewoners met hun auto op de oprit oprijden. Ik gaf de post aan hun en liep verder, maar toen ik wat verderop was kon ik zien dat de bewoners hun auto bij de buren op de oprit hadden geparkeerd. Ik liep terug en vroeg de post terug en deed die in de juiste brievenbus.

Situatie 3: Ik gaf post aan mevrouw, maar haar voordeur was dicht dus toen ik uit haar zicht was, bleef ik wel staan om te kijken of ze daar wel naar binnen ging en daar ging ze inderdaad. Dus ik ging verder.
denieuwe schreef:Meestal vraag ik eerst het wachtwoord ;)
:?:
ex Sandd Postbezorgster

Re: in de bus

8
postboy schreef:Als mensen de post aan willen nemen vraag ik altijd hoe wat de achternaam is. Als ze die kennen krijgen ze de post anders gaat het door de bus of terug.
De naam laten spellen is ook een goeie ;-) Bij een eigen naam gaat dat over het algemeen vrij vlot, moeten mensen er te lang over nadenken, dan zit de post al in de bus :-)

Re: in de bus

9
O.k. Bedankt voor de waarschuwing. Ik stop meestal toch alle post zélf in de brievenbus (doe ik veel te graag, ben toch postbode en vul graag gleuven )maar nu ga ik er nog meer op letten dat ik geen post aan mensen geef die van de straat het pad oplopen. Pas als ze met de sleutel de deur openen geef ik het aan, anders mooi niet.
cron