Aparte nummering industrieterrein?

1
Veelal ontbreken de huisnummers bij industrieterreinen. Maar ik zie wel bijvoorbeeld 100-299 staan en daar staan dan borden bij de bedrijven. Ik probeerde te achterhalen wat deze nummering inhoudt. Heeft iemand idee waar je dat kunt vinden? En waarvoor hebben ze dit gedaan? Duidelijker om bedrijven te vinden denk ik dan wel?

Re: Aparte nummering industrieterrein?

4
verzendenenontvangen schreef:Bij PostNL krijg je nog een opleiding er bij met wellicht uitleg over alle in & outs. Maar naast de huisnummers heb je nog een nummering lopen waarbij bijna bij ieder bedrijf een verkeersbord in de tuin staat met grote cijfers erop. Kennelijk is dat bedoeld voor de hulpdiensten?
Die nummers staan ook op de bewegwijzering. Leveranciers, klanten enzovoort die met de auto komen, kunnen zo het bedrijf gemakkelijker vinden dan wanneer ze op straatnaam en huisnummer moeten zoeken.

Re: Aparte nummering industrieterrein?

6
verzendenenontvangen schreef:Ike, dank voor je berichtje. Het klopt die staan op de ANWB borden. Is er ook een tabel ergens te vinden waarop staat waar welk bedrijf er achter zit? Kennelijk hebben ze dit nodig omdat bedrijven verzaken om huisnummers op hun panden goed te vermelden. Wellicht moet het bedrijfsnummer gaan heten ;)
Maak zelf je tabel: neem pen en papier mee op je ronde, en schrijf bij elk nummer dat je tegenkomt het nummer op met daarachter de naam van het aanliggende bedrijf.
Aan het einde van je ronde heb je de gewenste tabel.
Of het nuttig is, is een tweede; waar wil je zo'n tabel voor gebruiken?

Zoals Newman al zei, de meeste bedrijven hebben hun naam op de gevel staan, zelfs als ze
geen huisnummer vermelden is het toch wel duidelijk in welke brievenbus je de post moet doen.

Als je een wijk voor de eerste keer loopt kan het soms even zoeken zijn naar de juiste brievenbus; dat is normaal.
Als je er niet uitkomt (zelfs niet als je de namen op de gevels gebruikt) kun je altijd ergens naar binnen lopen en vragen hoe het zit; de meeste bedrijven zijn overdag gewoon open dus er is altijd wel iemand in de buurt die je de juiste informatie kan verschaffen. Onthoud de antwoorden die je krijgt of schrijf ze op voor de volgende keer.

Als je zo'n wijk een paar keer hebt gelopen weet je wel waar de bussen zitten.

Loop jij vaak in een voor jou onbekende wijk, waardoor je steeds tegen dit soort problemen aanloopt?

Re: Aparte nummering industrieterrein?

7
Ja ik val hier en daar weleens in. Helaas wordt niet altijd op het poststuk de naam van het bedrijf vermeld. En soms zijn dat ook nog eens oude namen van een bedrijf.

Het is echt een cultuur om daar gemakshalve geen huisnummer te vermelden. Een poststuk kan dan retour afzender gaan. Dat is jammer. Men zou moeten weten dat de postbezorger niet op naam bezorgd maar op adres! En als sommige post aanbieders dat zo graag willen hebben dat je op adres bezorgd moeten ze vind ik wel uitzondering maken op zulke terreinen waar het de traditie is het zonder huisnummers te moeten doen. Je kunt het inderdaad vragen maar in deze kwestie zijn er steeds verschillende postbezorgers dat is niet handig. Daarnaast zijn er ook nog veel bedrijven overdag gesloten en geen brievenbus hebben, dus retour. Bij veel bedrijven moet je steeds naar binnen lopen = extra tijd. En dat voor een OVO krijg je netto nog geen 3 euro in het uur. Dat is geen doen. Het bedrijf is overigens verplicht een brievenbus te hebben. Dan kun je wel netjes naar binnen lopen maar dat is geen doen. Ik gooi de post naast de deur en geef aan dat er post is dan halen ze het zelf maar op. Want als er wel brievenbus in zou zitten zou het exact op die plek ook liggen. Maar kennelijk vinden de post aanbieders het fatsoenlijk wanneer iemand geen brievenbus hebt je het helemaal naar binnen gaat brengen. Dus loont het om de brievenbus weg te halen. Voor OVO loon is het echt niet zo dik verdienen.

Wat ik wel kan doen is dat ik het poststuk opgeef als belstuk. Dan krijg ik volgens mij er extra voor uit betaald, ik denk dat als bedrijf persé wil dat ik het breng dit zo noteer.

Re: Aparte nummering industrieterrein?

8
@vzo

ik weet wel zeker dat de meeste bezorgers er niet zo,n drama van maken.
geen brievenbus en een bedrijf.. gewoon even, net als bij een winkel naar binnen lopen
en op de balie leggen.

stukje dienstverlening vzo. niet alleen de postaanbieders vinden het fatsoenlijk maar bezorgers ook.
post naast de deur gooien ( dat doe jij trouwens echt niet hoor) dat zou geen doen zijn.
geen brievenbus en bedrijf gesloten, dan sticker erop en retour. is onderdeel van je werk.

je hoeft niet als ovo-er bij sandd te werken.
nog geen 3 uur netto per uur. dan doe je toch iets niet goed :D
en laatst schreef je nog dat je altijd binnen de tijd klaar was?

en dat terwijl bij sandd geen minimumjeugdloon wordt betaald. iedereen krijgt het loon 23 jaar en ouder.

helemaal reden om even post naar binnen te brengen, zo nodig.

Re: Aparte nummering industrieterrein?

9
Er zijn ook nog andere postaanbieders Carla. En natuurlijk wil ik de post wel bij de balie afgeven, maar dat is dan wel om het feit dat het bedrijf geen fatsoen heeft een normale brievenbus te plaatsen. Dat wat zij verplicht zijn te doen. En omdat zij hun plicht verzaken bezorgen ze voor de postbezorger extra werk. Voor een lage loon kun je deze kwaliteit niet meer verwachten vind ik. Je moet de fiets neerzetten als dat al kan, want als je fiets bommetje vol is kun je fiets nergens fatsoenlijk kwijt. Als ze de post willen aannemen dan komen ze maar naar jouw toe! Nog even ga je ook nog eens de post bij verzorgingstehuizen persoonlijk afgeven, met één huisnummer.

Re: Aparte nummering industrieterrein?

10
het is voor mij duidelijk vzo dat dit werk niet lekker bij je past.
en dan doet voor welk postbedrijf je loopt ook niet ter zake.
heb jij wel is gewoon lol in je werk als postbezorger?

bij verzorgingstehuizen de post persoonlijk afgeven?
natuurlijk. ik verwacht niet dat alle senioren in rolstoel/rollater voor mij naar buiten komen :D
je hebt daar een balie en de receptioniste doet de rest als er geen aparte brievenbussen zijn.
cron