Re: Blokkeren van post: Post Filter

12
De retouren worden inderdaad weggekieperd maar Sandd stuurt eerst bericht (via mail) aan de klant waarom het poststuk niet bezorgd kon worden. M.a.w. retouren worden digitaal verwerkt en daarna netjes en hopelijk milieuvriendelijk (papier in papiercontainer en plastic apart in zakken) verwerkt.

Re: Blokkeren van post: Post Filter

14
slagvaardige schreef:V&O schreef laatst dat het Postbedrijf (Sandd) teruggekomen post wegkiepert, i.p.v. het retour te sturen. Ik kan niet geloven dat Sandd dat doet.
Onlangs had ik in verschillende slagen van één adres 12 retouren belastingdienst ; de nieuwe bewoner weigerd die post ; ex-bewoner is 3/4 jr geleden verhuisd.Wat zou Sandd dan met die belastingbrieven doen ..... :?: :arrow: VZO :?:
Postbezorger Sandd

Re: Blokkeren van post: Post Filter

15
Dat het weggekiepert wordt staat zelf op de website van Sandd dat bepaalde poststukken vernietigd wordt (indien daar voor gekozen is). Mensen trekken mijn teksten helaas uit zijn verband. Ik geef hierin aan dat de GEADRESSEERDE de poststuk retour wil doen er goed aan doet om het logo + verzendcode (anders dan PostNL) weg te halen. En dat is gewoon LEGAAL. Ik ken een jongen die krijgt steeds reclame troep van Elzevier. Deze heeft al 3 keer gebeld met het verzoek geen reclame mailing meer te doen. Ze zeggen dat dat de reclame van Elzevier uitbesteed wordt en ze zullen er dan voor zorgen dat hij geen post meer krijgt. Maar vandaag verscheen er weer een poststuk van Elzevier ongewenst bij hem op de deurmat verzonden door Sandd. Als hij dat ongewenste stuk dan retour wil verzenden kan hij beter Sandd helemaal weghalen alsmede de code' s en dan in de oranje brievenbus stoppen. Of misschien kilo's onzin versturen naar het antwoordnummer van Elzevier? Zij moeten dan betalen voor de verzendkosten. Daarnaast wordt er ook veelal niet NETJES omgesprongen met post dat gericht is aan overleden mensen, LET WEL ik heb het niet over de erven maar over post dat nog alszijne levende persoon wordt beschouwd. Bij de opzegging van de NCRV gids bijvoorbeeld: In verband met overleden van persoon X wil diegene het abonnement stopzetten, waarop diegene een brief terug krijgt of die overleden persoon ook de NCRV wil ondersteunen.

Nogmaals ik vind het jammer dat men hier mij als fraudeur wordt bestempeld. Als iemand naar MIJ toekomt terwijl ik post bezorg en iemand weigert het poststuk dan doe ik deze methode niet dan komt er een sticker op het poststuk met als reden geweigerd. En eventueel bij de info dat de persoon in kwestie is overleden. Zo heb ik post meer dan 1 jaar steeds terug gestuurd. Ik vraag me af wat daar eigenlijk mee gebeurd! 1 jaar lang: Zeker niemand die het belangrijk vind of wakker wordt.


Bij de e-mail is het strafbaar om SPAM te versturen, zou dit ook gelden voor SPAM post?!


Retour zendingen: Wanneer iemand Sandd poststuk in de oranje brievenbus doet dan krijgt PostNL hiervoor geld van Sandd. Als het logo door de geadresseerde weggehaald wordt alsmede herleidbare code vraag ik me af of dat verhaal dan nog wel opgaat!

Re: Blokkeren van post: Post Filter

16
88CE schreef:Ik snap het even niet.
Is dit nu een oproep aan bezorgers om post retour te sturen met redenen die de bezorger niets aangaan ?
Het is aan de geadresseerde (de erfgename of wie dan ook) om daar zorg voor te dragen, jij als bezorger hebt alleen de opdracht om het poststuk op het juiste adres te bezorgen.
Dan nog met een poststuk te gaan knoeien door gegevens te verwijderen (onleesbaar maken) is zelfs strafbaar.

Waarom in hemelsnaam maak jij je zo druk over dingen die niet bestaan ?

Vraag 1: Neen, daarvoor gelden procedures en die moet je opvolgen, retour sticker et cetera.
Vraag 2: Juist dat klopt ik bezorg ook post van een persoon die allang dood is. De afzender is hiervoor verantwoordelijk. De postbezorger bezorgd op adres en niet op naam.
Vraag 3: Waaruit blijkt dat ik ga knoeien? Je suggestieve vraagstelling slaat nergens op. Ik heb het over de geadresseerde die een poststuk heeft ontvangen.

Vraag 4: Je geeft hierin opmerking dat deze dingen niet bestaan. Misschien dat je het zelf eens moet mee maken dat jij van een dierbare die overleden is steeds post moet ontvangen? Misschien dat je dan enig empathie krijgt daarin. Of dat je tig keer gebeld hebt dat je bepaalde post niet meer wenst te ontvangen en bikkelhard doorgaat? Daarom gaf ik juist de tip: Postfilter deze website heeft gestaan in een uitgave van PostNL zelve.

Ik zelf ontvang ook steeds ONGEWENSTE post van auto reclame. Tig keer retour gestuurd maar ze blijven me ermee lastig vallen. Ik ga niet wachten opdat ik postbezorger van mijn straat tegenkom. Nee ik stuur die rommel retour via de oranje brievenbus. Aangezien dat kennelijk geen nut heeft verwijder ik het logo van de post aanbieder alsmede de code. Dus volgens jouw is dat dus strafbaar? Welke wetsartikel staat dat? Nadat poststuk bezorgd is mag ik ermee doen wat ik wil!

Re: Blokkeren van post: Post Filter

19
Doro schreef:Sandd heeft afspraken gemaakt met de postaanbieders wat er met retour post moet gebeuren.
Dit kan je lezen op de website van Sandd.
Een aantal jaar geleden sprak ik een bewoner tijdens het bezorgen van een postorder catalogus.
De man vertelde dat hij netjes die firma had opgebeld met de mededeling dat zijn vrouw was overleden en dus geen post meer van ze wilde ontvangen.
Maar hij vertelde dat de gidsen bleven komen.
Ik vertelde hem dat hij de gids aan mij kon teruggeven en dat ik voortaan die gidsen als geweigerd zou terugsturen.
Je kon ook aan de man zien dat hij er verdrietig van werd om elke keer weer met die post geconfronteerd te worden.
Vaak zit er weleens een brief bij om je te feliciteren met je verjaardag wat het nog pijnlijker maakt.
Bij Selektmail moesten we de post zelf ophalen en heb het aan de depothouder verteld.
Daarna geen gidsen meer gezien.
Ook nu nog heb ik afspraken met bewoners om post van de vorige bewoner terug te sturen.
Makkelijk want anders komen ze elke keer achter je aan met die post.
Soms duurt het wel 3 jaar voordat het eindelijk stopt maar de aanhouder wint.
Helaas mag je geen post van te voren laten weigeren. Dit mag pas wanneer de geadresseerde het poststuk in ontvangst heeft genomen. In de wijk waarin ik liep vroeg ook iemand dat alle post welke niet op zijn naam stond vermeld bijvoorbaat te laten weigeren. Dat kan helaas niet. De berichten van incasso bureau' s en deurwaarders moet ik bezorgen en de naam doet er niet toe, we bezorgen op adres NIET op naam.

Re: Blokkeren van post: Post Filter

20
88CE schreef:Niemand trekt jouw teksten uit elkaar V&O
Je plaatst iets op een bezorgersforum in een context dat het "ons" aan zou gaan.
Plaats dit soort info dan op een consumentensite, die hebben misschien baat bij jouw "oplossingen".
Als iemand naar jouw toegaat en in huilen uitbarst dat hij of zij weer post heeft ontvangen van zijn of haar partner overleden is dan kun je ook een stukje service verlenen die iets verder gaat dan het standaard door te wijzen op postfilter.nl te gaan kijken om dit soort problemen te voorkomen. Als jij deze info niet nuttig vind dan gebruik je het toch niet?

www.postfilter.nl is de website.
cron