18
door Momo
Ik ben geen postbezorger, maar stuitte op dit forum via Google.
Ik ben wel diverse malen door Sandd gebeld met de vraag of een bepaald poststuk van bv Neckermann was bezorgd. De eerste keer was ik daar zeer verbaasd over, nog nooit eerder gehad, en vond het eerlijk gezegd ook niet fijn aangezien dat op een zaterdagochtend was en ik nog in bed lag. Na een week werken mag ik dan graag wat langer in bed blijven liggen. Die vrijdag ervoor was er inderdaad wat bezorgd en dat heb ik dus ook aangegeven. Vervolgens werd ik 2 of 3 weken daarna weer op een zaterdagochtend wakker gebeld door zo'n controle telefoontje en enkele weken erna nog eens, weer gezegd ja hoor ontvangen maar ook gevraagd ze niet meer wilden bellen omdat ik het toch wel behoorlijk irritant begon te vinden om iedere keer op zaterdagochtend te worden gebeld. Had geen effect, want een paar weken erna was het weer raak. Vervolgens heb ik Sandd gemaild met het verzoek om mij niet meer te bellen waarop ik antwoord terug kreeg dat ze mij op mijn verzoek niet meer zouden bellen.
Dat is bijna 2 jaar goed gegaan, tot 2 weken geleden. Dit keer niet op zaterdochtend, maar vrijdagavond rond 6 uur, half 7,terwijl ik aan het eten was en vandaag werd ik rond etenstijd alweer gebeld. Beide keren heb ik aan de telefoon aangegeven dat ik er niet van gediend was om door Sandd te worden gebeld en dat ik geen antwoord ging geven of een poststuk wel of niet bezorgd was. Toen degene die belde maar blijf doorzeuren heb ik opgehangen, maar wel eerst gemeld dat ik van Sandd al eerder de bevesting had ontvangen dat ik niet meer gebeld zou worden.
Ik heb nu dus weer een mail naar Sandd gestuurd om aan te geven dat ik niet meer wil worden gebeld voor controle telefoontjes. Kijken wat ze daarop gaan zeggen.
Ik begrijp ergens wel dat Sandd de bezorgers wil controleren (lijkt me trouwens als bezorger niet prettig) maar als ik zo iedere paar weken keer op keer gebeld wordt, of dat nu op zaterdagochtend is, rond etenstijd of welke andere tijd dan ook, dan raak ik daar zeer geirriteerd van.
Afgezien daarvan zijn er ook genoeg dingen die ik gelijk in de oudpapier gooi en waarvan ik de volgende dag (zeker wanneer ik 's ochtends wakker gebeld wordt) niet meer zo direct weet of ik het ontvangen heb of niet. Ik ben er toch niet voor om voor een postbedrijf bij te houden of en wanneer ik iets ontvangen heb? En dan nog, dan valt een Neckermann catalogus een keer een dag later in de bus, wat kan mij dat nou schelen. Zo belangrijk is dat niet, daar hoeft een postbezorger voor mij geen waarschuwing voor te krijgen.
Plus, ik vraag ook af hoe ze aan mijn telefoonnummer komen? Is dat uit de telefoongids of krijgt Sandd dit van het bedrijf waarvoor ze bezorgen, in dit geval dus Neckermann? In het laatste geval vind ik het zelfs een inbreuk op mijn privacy dat Neckermann mijn gegevens aan derden beschikbaar stelt. Vooral omdat ik Neckermann al eerder heb verzocht mijn gegevens niet aan derden beschikbaar te stellen, dit nav telefoontjes van o.a. Tele2 en Oxxio met een aanbod namens Neckermann. Ik heb bv nooit controletelefoontjes gehad betreffende de bezorging van de ECI gids, waarschijnlijk dan omdat ik ECI nooit mijn telefoonnummer heb gegeven.