Voor jou tien anderen!

1
Tot voor kort werkten bouwvakkers, thuiszorgmedewerkers of postpakketbezorgers in vaste dienst. Vaak levenslang bij dezelfde baas. Maar werkgevers willen het liefst af van de vaste kracht. In onderstaande link ziet u de huidige situatie in de bouw, pakketbezorging Postnl-TnT en de thuiszorg maar kijkt u vanaf tijdbalk 08:30 vooral naar de schrijnende situatie bij TNT-pakketdienst; beschamend en ontroerend. :(

Bron: Zembla - uitzending 27 januari 2012.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1236806

Re: Voor jou tien anderen!

3
tobo drukt ons nogmaals met de neus op de feiten. Die andere topic begint alweer te verwateren.

Vandaag om 9:15 kwam er een sms binnen. Ik werd er wakker van. De tc zou om 10 uur in het (ijs en ijskoude) depot zijn om nadere info te geven over georoute. info. Daarvoor ga ik daar niet staan te blauwbekken.
Kom ik daar om half elf aan. De meeting ging over het VERDELEN van geolopen. Komt een collega naar me toe: de tc kan jou niet plaatsen (ik had namelijk geen wensen of eisen). Dus ik loop naar binnen om mijn post te halen maar de tc en zijn sidekick staan daar maar een beetje naar de vieze tegels te kijken op de vloer. Komt geen stom woord uit.

Ik begin er achter te komen dat het bedrijfscultuur is. het hele bedrijf lijkt te teren op onbenullen die opgepromoveerd zijn om op de werkvloer wat rust en ruimte te krijgen.

En, om op een eerde tobo topic terug te komen. mijn tc lijkt momenteel toch meer op een lul met handjes dan een mens die probeert er het beste van te maken. Misschien toch maar eens wat meer werk maken van http://www.longshine.nl

Re: Voor jou tien anderen!

5
jan272 schreef:(..) mijn tc lijkt momenteel toch meer op een lul met handjes dan een mens die probeert er het beste van te maken.
Mijn TC heeft ook een lul EN 2 handjes. :mrgreen:

En hij probeert er wél het beste van te maken waar ik hem overigens probeer bij te staan. (Y)

Re: Voor jou tien anderen!

8
De titel van dat programma is wel passend.. Want toen ik solliciteerde bij Sandd werd me verteld dat er nog wel 18 kandidaten voor mij waren. Ik zei: "Dus u heeft mij niet nodig??" en ik stond al op het punt om op te staan. Toen pas krabbelde hij terug en bleek dat ze me toch wel nodig hadden ineens. De moraal van dit verhaal: Je bent meer waard als postbezorger dan je zelf denkt.

Re: Voor jou tien anderen!

9
Vandaag gewoon even langs geweest en er over gepraat. Dingen blijken zoveel complexer te liggen dan wij als buitenwerkers kunnen bevroeden en vermoeden. Machiavellische toestanden 'binnen' in het VBG. Maar wij zien alleen dat oranje busje met die tassen aan komen rijden. Hij is ook gewoon een hardwerkende mens die op een andere laag binnen TNT opereert.
Ieder zijn eigen probleempjes.
cron