wat vragen t.a.v postbezorgen

1
Dag,

Ik vraag me af of het bezorgen van de post te combineren is met een baan als huishoudelijke hulp.

Ik las op het forum dat de bezorgdagen van Sandd op dinsdag en vrijdag zijn, tussen 8:00-18:00 uur.
Corrigeer me maar als ik het niet helemaal goed heb. Mijn vraag de volgende; moet je de hele dag thuis blijven, om de post die je gaat bezorgen te ontvangen. Zo word ik in mijn flexibiliteit beperkt en weet ik niet zeker of dit wat voor mij is. Maar ik denk aan al die scholieren die dit als bijbaantje doen. Er moet altijd iemand thuis zijn, om de post de ontvangen. Verdien je ook meer dan een scholier als 41 jarige?

En de verdiensten; ik las wel wat je per poststuk kan verdienen, maar dat zegt mij weinig. Als je twee dagen per week bezorgd; wat zou je ongeveer gemiddeld verdienen in de maand? Kan iemand een minimum c.q maximum aangeven?

Hoe zit het met ziek zijn? Moet je iemand anders zoeken die het werk voor je doet?

Welk bedrijf raden jullie mij aan om daarvoor de post te bezorgen. Gezien de flexibiliteit. Bij ons worden de tijdschriften door Sandd bezorgd. Af en toe door VSP. Ik had gehoord dat VSP ging stoppen of gedeeltelijk (klopt dit). Bij postnl kom ik niet. Wel eens als extra invalkracht voor de kerst, maar geen reactie gehad.

Ik heb te veel vragen om zomaar te beginnen. Als ik ergens begin weet ik niet of ik eerst een sollicitatiegesprek krijg, wat ik belangrijk vind om de verwachtingen gelijk te stemmen.

Ik hoop dat iemand me wat wijzer kan maken gezien het een en ander.

Met vriendelijke groet,

Kaatje70

Re: wat vragen t.a.v postbezorgen

2
@karin70

ja, natuurlijk krijg je eerst een intake gesprek.
daar worden al je vragen beantwoord die je hier stelt.
dus meld je gewoon aan bij sandd dan wordt je vanzelf uitgenodigd voor een gesprekje.


Beantwoording van je vragen:
1: Nee, niet de hele dag thuis zijn, Sandd werkt met blokuren dat je thuis moet zijn/of je geeft een sleutel af van je
schuur o.i.d. blokuren is bijvb... tussen 10.30 - 13 uur of tussen 14 - 1630 uur..

2: a/d hand van bezorgbon van vorige bezorger kunnen ze je een indicatie geven wat je per maand verdient voor die wijk

3: ovo = opdracht aannemen maar een ander kan jou ook vervangen bij ziekte... jij blijft dan verantwoordelijk.

3: bij sandd werk je van huis uit... bepaalt zelf wanneer je gaat sorteren en wanneer je gaat lopen dinsdag/vrijdag.

4: vsp = niet meer... het is landelijk postnl of sandd...
let op of je niet voor onderaannemers komt te werken, die hebben weer mindere vergoedingen.

5: op dit moment (31-12-2011) hebben we geen vervelende h.a.h. zoals ah/gamma/c1000 etc Postnl wel!
sandd post is voornamelijk.... magazines/ overheidspost/ bankpost/ goede doelen en neckermann/ikea/ klingel e.d.
en transactie post..

6: Ja, is heel goed te combineren met ander werk... Jij bepaalt wanneer je loopt op dinsdag of vrijdag als het maar
tussen 8 - 18 uur is.

nog meer vragen... stel ze bij je gesprek... je zit nog nergens aan vast.. geen opzegtermijn bij sandd tot nu toe!
Succes en laat je weten of het gelukt is ;)

Re: wat vragen t.a.v postbezorgen

6
@ophalen
heb je ooit voor sandd gewerkt ophalen? ;)

@scully

Allereerst een Gelukkig Nieuwjaar Scully, met mooie postbezorgdagen..
weinig h.a.h. en geen vervelende georoute en postvest e.d. wens ik je toe.:lol:

selectmail vergelijken met sandd gaat niet helemaal op hoor.
selectmail had zo weinig post.. dan is de vergoeding er ook naar. (selektmail was te vergelijken met vsp)
en ik kan het weten , want ik werk (te) voor beide partijen..

bij een gemiddeld volume heb je pas een redelijke vergoeding...
en niet meer dan het minimumloon, maar daar is het werk ook naar.
wat het laatste betreft... nu kan een ieder kiezen postnl of sandd...

maar je schamen omdat je voor selectmail hebt gewerkt...? :lol:
doe je dat nu ook omdat je bij postnl het werk van postbodes overneemt/afpakt?

ik denk het niet...

Re: wat vragen t.a.v postbezorgen

8
Hey Kaatje

(Y) Wij hier in Gorinchem hoeven niet thuis te wachten op de post, de beste meneer doet er een plasticzak overheen als het regend.
ziek = ziek ken je niets aan doen. als je het op tijd aan geeft kennen ze heus wel een vervanger vinden. (Y)
Postbezorgster *religroup**sandd* :) is back since 8/7/13!

Re: wat vragen t.a.v postbezorgen

9
postbode21 schreef:@ophalen
heb je ooit voor sandd gewerkt ophalen? ;)

@scully

Allereerst een Gelukkig Nieuwjaar Scully, met mooie postbezorgdagen..
weinig h.a.h. en geen vervelende georoute en postvest e.d. wens ik je toe.:lol:

selectmail vergelijken met sandd gaat niet helemaal op hoor.
selectmail had zo weinig post.. dan is de vergoeding er ook naar. (selektmail was te vergelijken met vsp)
en ik kan het weten , want ik werk (te) voor beide partijen..

bij een gemiddeld volume heb je pas een redelijke vergoeding...
en niet meer dan het minimumloon, maar daar is het werk ook naar.
wat het laatste betreft... nu kan een ieder kiezen postnl of sandd...

maar je schamen omdat je voor selectmail hebt gewerkt...? :lol:
doe je dat nu ook omdat je bij postnl het werk van postbodes overneemt/afpakt?

ik denk het niet...
Huh... is stukje uit ander topic, Postbezorger..., maar ik schaam me niet voor het werken bij postNL hoor. Het speelde toen echt veel meer dan nu. En toen was ook dat CAO er nog niet waar ze zich nu wel aan moeten houden volgens mij. Dat ik nu werk afneem van de bekende postbodes... ja, voelt niet lekker, maar geen schuldgevoel.

Overigens voor iedere lezer, schrijver en meelezer hier de beste wensen... :oops: was ik ff vergeten.

Het postvest/georoute en andere zaken. Er is wel over gepraat, maar ik heb het idee dat het bij ons nog niet echt speelt. Is het zover, dan zal ik het wel horen. Een grotere tas zou wel welkom zijn. Je kan je spullen er ook maar net in kwijt.
cron