Re: ‘Misbruik overeenkomst van opdracht kan niet zomaar’

11
brievenbus schreef:
Jette schreef:@postbode21

Zal het doorgeven.
Mijn (v)echtgenoot studeert psychologie.
Komt zijn functie ten goede, zegt ie. Hij is teamleider...nee, niet bij PostNl.
Ik lees af en toe een psychboek!
Momenteel lees ik "Lastige mensen", hoe ga je om met moeilijke klanten, veeleisende bazen en vervelende collega's.
Interessante materie!
Als jij weet hoe het moet deel je het toch wel met ons.
Ben wel geïnteresseerd.
Bij de laatste twee heb ik zoiets van geen energie in steken en negeren.
Tuurlijk, wil af en toe best iets met jullie delen, maar je kunt natuurlijk ook het boek gaan lezen!
Die laatste twee vind ik nu juist erg interessant. :o

Re: ‘Misbruik overeenkomst van opdracht kan niet zomaar’

12
Jette schreef:
brievenbus schreef:
Jette schreef:@postbode21

Zal het doorgeven.
Mijn (v)echtgenoot studeert psychologie.
Komt zijn functie ten goede, zegt ie. Hij is teamleider...nee, niet bij PostNl.
Ik lees af en toe een psychboek!
Momenteel lees ik "Lastige mensen", hoe ga je om met moeilijke klanten, veeleisende bazen en vervelende collega's.
Interessante materie!
Als jij weet hoe het moet deel je het toch wel met ons.
Ben wel geïnteresseerd.
Bij de laatste twee heb ik zoiets van geen energie in steken en negeren.
Tuurlijk, wil af en toe best iets met jullie delen, maar je kunt natuurlijk ook het boek gaan lezen!
Die laatste twee vind ik nu juist erg interessant. :o
Je hebt gelijk, ik vraag het boek aan de lieve man die volgende week uit Spanje komt :lol:
Als ik het uit heb leg ik het in het depot voor de collega's als we weer eens moeten wachten.
Het boek "Waarom managers in sprookjes geloven" spreekt me ook wel aan.
Misschien voor onder de kerstboom :?:

Re: ‘Misbruik overeenkomst van opdracht kan niet zomaar’

14
Ik heb de blog gelezen, en kom eigenlijk zelf tot vergelijkbare getallen.
Ik zit bij Netwerk, en kom ergens rond de 6-7-8 euro, afhankelijk van de hoeveelheid post.
Wel ben ik er vanaf het begin van uitgegaan dat het nettoloon als basis geldt voor de normberekeningen, zoals de wijkvergoeding en de sorteervergoeding, en dat je die in de praktijk moeilijk haalt.
Verder doe ik het als afwisseling, en maakt de precieze vergoeding nou ook weer niet zoveel uit. Maar voor mensen die meer uren draaien is dit toch eigenlijk niet pluis.

Een ZZP'er (in OvO) zou flink meer moeten verdienen als een minimumloner. Hij/zij krijgt immers geen ziektevergoeding, geen vrije dagen en geen vakantiegeld. Dit zou kunnen oplopen tot bijv 10 ziekdagen, 20 vakantiedagen = 1,5 maand = 12.5 % en 8% vakantiegeld = 20 % .
Als je dan in OvO op minimumloon uit moet komen moet je dus 20 % boven minimumloon zitten. Dit nog los van bijv verzekeringen, fiets en bedrijfskleding.

Re: ‘Misbruik overeenkomst van opdracht kan niet zomaar’

16
Anyone schreef:Ik heb de blog gelezen, en kom eigenlijk zelf tot vergelijkbare getallen.
Een ZZP'er (in OvO) zou flink meer moeten verdienen als een minimumloner. Hij/zij krijgt immers geen ziektevergoeding, geen vrije dagen en geen vakantiegeld. Dit zou kunnen oplopen tot bijv 10 ziekdagen, 20 vakantiedagen = 1,5 maand = 12.5 % en 8% vakantiegeld = 20 % .
Als je dan in OvO op minimumloon uit moet komen moet je dus 20 % boven minimumloon zitten. Dit nog los van bijv verzekeringen, fiets en bedrijfskleding.
en de 7.75 proc. zkv dat is de inkomensafhankelijke ziektekostenpremie die de werkgever betaald bij de ovo betaal je die zelf, bij ovo kun je wel pak weg 10 proc. kosten aftrekken bij een cao niet.

Re: ‘Misbruik overeenkomst van opdracht kan niet zomaar’

17
Anyone schreef:Ik heb de blog gelezen, en kom eigenlijk zelf tot vergelijkbare getallen.
Ik zit bij Netwerk, en kom ergens rond de 6-7-8 euro, afhankelijk van de hoeveelheid post.

Een ZZP'er (in OvO) zou flink meer moeten verdienen als een minimumloner. Hij/zij krijgt immers geen ziektevergoeding, geen vrije dagen en geen vakantiegeld. Dit zou kunnen oplopen tot bijv 10 ziekdagen, 20 vakantiedagen = 1,5 maand = 12.5 % en 8% vakantiegeld = 20 % .
Als je dan in OvO op minimumloon uit moet komen moet je dus 20 % boven minimumloon zitten. Dit nog los van bijv verzekeringen, fiets en bedrijfskleding.
bij OvO moet je ook de zkv BETALEN 7.75 PROC, bij een cao betaald de werkgever die, bij OVOkun je wel pakweg 10 proc. aan kosten aftrekken bij CAO niet.
cron