Alle Overheidspost naar Sandd.

1
volgens de laatste berichten komt er een enorme order naar Sandd.
van 4.3 miljoen poststukken per jaar (Belasting) gaan we in 2012 naar een order van ruim 100 miljoen poststukken.... ;)

dat is 8 miljoen poststukken per maand erbij....
dat is een flinke slag voor PostNl.. :(

Re: Alle Overheidspost naar Sandd.

3
Toppie, 100 miljoen poststukken van de belastingen. Dat heb ik ook gelezen. Dit jaar krijgen we 1/4e deel van de belastingpost. Volgend jaar 3/4e deel (als ik het goed heb tenminste). Laat maar naar Sandd komen (die hoop post). Ik ben er helemaal klaar voor. Het zal helemaal vet zijn als ik in de zomer gedurende 6 weken 3 wijken heb omdat mijn collega dan vrij wil. Dat vervangen vind ik geen enkel probleem. Dat snap je al wel. Die collega heeft jonge kinderen (en die hebben 6 weken zomervakantie) maar haar man kan vast geen 6 weken aan stuk vrij krijgen. Er moet toch iemand thuis zijn voor de kinderen. Kinderen blij omdat mama thuis is, die collega blij omdat ze bij de kinderen kan zijn en ik blij omdat ik een extra wijk kan lopen. Dat is een win win win situatie. En de rest van de overheid mag voor mijn ook wel de post bij Sandd deponeren. No problem. Lekker dunne enveloppen. Zo kunnen er heel wat in de trolley. PostNL houdt vast nog genoeg post over. Want in ons kleine dorp lopen en rijden er 3 van PostNL! Ook toen ik in het begin bij Sandd het hele dorp in mijn uppie deed. Voor DHL deed ik ook meestal het hele dorp in mijn eentje (met af en toe hulp van mijn man). En ik was altijd op tijd klaar. De langste tijd was eens kwart voor 6 maar toen lag er ook 20 cm sneeuw en was het hier en daar spekglad. En het was laat licht en al vroeg donker. Ja, wat wil je dan. Toen heette dat andere nog wel TPG en daarna TNT post.

Re: Alle Overheidspost naar Sandd.

4
Fijn voor Sandd, natuurlijk, maar klote voor PostNL. Honderd miljoen is toch 2,5% van ons totale jaarvolume. En was er maar eerlijke concurrentie, dan had ik er vrede mee. Wat mij nog het meeste dwars zit is dat Sandd de afspraken mbt CAO's aan hun laars lapt, en dat de overheid enerzijds zegt hier tegen te gaan optreden, maar wel ondertussen hun post naar Sandd doorsluist. En mochten er nog Sandd-bezorgers zijn die denken dat deze extra verdiensten hun contract dichterbij brengt, think again! Want waarom krijgt Sandd al die post? Omdat ze goedkoper zijn dan PostNL. Waarom zijn ze goedkoper? Omdat ze met ovo's werken. Zodra ze daarmee stoppen worden ze veel duurder en gaan er klanten weglopen. Dit doet me denken aam een artikel wat pas in de Volkskrant stond. Een thuiszorgbedrijf had laag ingezet bij openbare aanbestedingen, zo laag dat ze het eigenlijk niet konden waarmaken. Ze wonnen. Vervolgens bedreigden ze hun personeel met ontslag als ze geen 25% loon zouden inleveren. Van het UWV kregen ze toestemming voor de ontslagen omdat ze, als ze niet zouden reorganiseren, failliet zouden gaan. Ze moesten immers het aanbestedingscontract nakomen. Een contract, nota bene afgesloten met diezelfde overheid die de ontslagvergunning verleende. :shock:

Re: Alle Overheidspost naar Sandd.

6
@Newman

ik deel je mening dat het moeilijk te verteren is... de overheid steunt zo toch de werkwijze bij sandd.
terwijl de arbeidscontracten echt nog niet worden opgevoerd...

tja..
waarom denk je dat de veronica terug ging naar postnl...
niet alleen omdat sandd niet op donderdag bezorgt.. (uiterste bezorgdatum van veronica)
maar natuurlijk ook een centenkwestie

veronica ging naar dhl omdat dhl goedkoper was. niet omdat men niet tevreden was over het bezorgen van tnt.
ik denk dat tnt ook aardig gezakt is in de prijs om het weer binnen te halen
ze konden zo,n flinke order wel gebruiken.

volgens kenners is het binnen een jaar zo dat de prijzen tussen postnl en sandd niet zoveel meer uitmaken.
dan komt het meer op de kwaliteit aan. wie bezorgt het betrouwbaarst...
en dat kan dan net zo goed sandd zijn als postnl...

het ligt aan de bedrijfsvoering, de vergoedingen wie de meeste bezorgers binnen houd. ;)

Re: Alle Overheidspost naar Sandd.

7
mijn dochter is weggegaan bij tnt omdat er niks te verdienen is en omdat ze hun afspraken niet nakomen werkt nu voor sandd samen met mij kan beginnen wart haar het beste uitkomt heeft een kind van 7 bij tnt kun je niet meer beginnen voor de middag en sinds ze in het dorp een depot hebben is het eeen grote puinzooi

Re: Alle Overheidspost naar Sandd.

8
:(
Newman schreef:Fijn voor Sandd, natuurlijk, maar klote voor PostNL. Honderd miljoen is toch 2,5% van ons totale jaarvolume. En was er maar eerlijke concurrentie, dan had ik er vrede mee. Wat mij nog het meeste dwars zit is dat Sandd de afspraken mbt CAO's aan hun laars lapt, en dat de overheid enerzijds zegt hier tegen te gaan optreden, maar wel ondertussen hun post naar Sandd doorsluist. En mochten er nog Sandd-bezorgers zijn die denken dat deze extra verdiensten hun contract dichterbij brengt, think again! Want waarom krijgt Sandd al die post? Omdat ze goedkoper zijn dan PostNL. Waarom zijn ze goedkoper? Omdat ze met ovo's werken. Zodra ze daarmee stoppen worden ze veel duurder en gaan er klanten weglopen. Dit doet me denken aam een artikel wat pas in de Volkskrant stond. Een thuiszorgbedrijf had laag ingezet bij openbare aanbestedingen, zo laag dat ze het eigenlijk niet konden waarmaken. Ze wonnen. Vervolgens bedreigden ze hun personeel met ontslag als ze geen 25% loon zouden inleveren. Van het UWV kregen ze toestemming voor de ontslagen omdat ze, als ze niet zouden reorganiseren, failliet zouden gaan. Ze moesten immers het aanbestedingscontract nakomen. Een contract, nota bene afgesloten met diezelfde overheid die de ontslagvergunning verleende. :shock:
Ben het met Newman eens over "eerlijke concurrentie".
Heb dit ook al eerder aangekaart in een ander topic.
Als je een postbedrijf wil starten, heb je je te houden aan de op dat moment geldende regels.
In dit geval de postwet en daarin staat vermeld, dat iedere werknemer recht heeft op een fatsoenlijke CAO.
Moet TNT zich aan houden en de anderen dus ook.

Hier is veel te laks mee omgegaan door de "geweldige" regering van destijds, die de postmarkt heeft vrijgegeven.
Met alle gevolgen van dien....het aankomende massaontslag van de postbodes.

Maar er wordt steeds afgegeven op de TNT en de "slechte verdiensten/kwaliteit".
Maar dat is bij de andere postbedrijven niet anders.
Sandd betaald nog slechter en als je ziek wordt, kun je fluiten naar je ziekengeld.
En ik heb ook wel eens een poststuk van de buren in mijn buitenbus zitten, bezorgd door Sandd, terwijl mijn huisnummer wel erg duidelijk op de buitenbus staat.

Het steekt mij ook, dat de concurrent zich niet houdt aan de postwet.
Concurrentie prima...maar het moet wel eerlijke concurrentie zijn.
En zo houden we het leuk, met elkaar.

Re: Alle Overheidspost naar Sandd.

9
verkeerd bezorgt zal overal wel gebeuren oooooook bij tnt en te laat bezorgd ook kan er over meepraten moest reispapieren bezorgd krijgen door tnt maandag verstuurd kreeg ik een email van vrijdagsmiddags nog niks weer gebeld hebben ze de papieren doorgemaild of had niet eens kunnen vertrekken de woensdag daarop zaten ze bij de post langleve tnt

Re: Alle Overheidspost naar Sandd.

10
jane schreef:verkeerd bezorgt zal overal wel gebeuren oooooook bij tnt en te laat bezorgd ook kan er over meepraten moest reispapieren bezorgd krijgen door tnt maandag verstuurd kreeg ik een email van vrijdagsmiddags nog niks weer gebeld hebben ze de papieren doorgemaild of had niet eens kunnen vertrekken de woensdag daarop zaten ze bij de post langleve tnt
Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt.
Tuurlijk, wij maken ook fouten, misschien wel net zoveel als jullie. ;)
Je hebt je reispapieren toch gekregen?? Eind goed, al goed.
Reispapieren laat ik altijd digitaal versturen...wel zo handig en zijn altijd ruim op tijd binnen.
cron