Re: BN'ers in je wijk

13
Ik heb de actrice Thekla Reuten in mijn wijk wonen. Ze is altijd heel open en aardig als ik haar de post toevallig persoonlijk kan overhandigen omdat ze net de deur uitkomt of naar binnen wil. Leuk detail is dat op datzelfde adres ook post moet worden bezorgd voor de acterende collega's Loes Haverkort en Jeroen Spitzenberger. Je zou dus kunnen zeggen dat ik drie BN'ers mijn wijk heb wonen. Als je in Amsterdam bij het centrum woont kom je iedere week wel een BN'er tegen dus zo speciaal vindt ik het nu ook weer niet.

Re: BN'ers in je wijk

15
postbode21 schreef:@postboy

dit kan je echt niet maken postboy.
vermelden wie er op een bepaald adres wonen..
nooit gehoord van privacybescherming?
deze info hoort niet op dit forum :evil:
Wat is het probleem? Hij zegt alleen dat ze in "zijn wijk" wonen. Er wordt geen adres genoemd, en het vermelden dat een bepaalde BN'er in het centrum van Amsterdam woont kun je moeilijk schending van privacy noemen. Of is het bericht tussentijds gewijzigd?

Re: BN'ers in je wijk

16
@newman

dat je vermeld dat bepaalde personen op hetzelfde adres verblijven als een Bn-er dat behoren wij niet
te weten. dat vind ik nou net te ver gaan.

dat is heel iets anders dan vertellen dat je bijvoorbeeld Jamai in je plaats hebt wonen.

dit is nou precies waar postbedrijven als postnl tegen ageren als ze het hebben over de nieuwe postbedrijven
die de pricvacy niet kunnen waarborgen...

maar mischien is postboy wel een postnl-er.... tekenen jullie geen geheimhoudingsplicht meer?

Re: BN'ers in je wijk

17
postbode21 schreef:@newman

dat je vermeld dat bepaalde personen op hetzelfde adres verblijven als een Bn-er dat behoren wij niet
te weten. dat vind ik nou net te ver gaan.

dat is heel iets anders dan vertellen dat je bijvoorbeeld Jamai in je plaats hebt wonen.

dit is nou precies waar postbedrijven als postnl tegen ageren als ze het hebben over de nieuwe postbedrijven
die de pricvacy niet kunnen waarborgen...

maar mischien is postboy wel een postnl-er.... tekenen jullie geen geheimhoudingsplicht meer?
Er staat wel een clausule in ons contract met de volgende tekst: "Werknemer is gehouden tot geheimhouding van alles wat hem/haar omtrent het bedrijf, de klanten en andere relaties van het bedrijf bekend is, waarvan hem/haar geheimhouding is opgelegd of waarvan hij/zij het vertrouwelijke karakter had kunnen vermoeden".

Dus het staat eigenlijk open voor interpretatie. Dat Thekla Reuten ook wel eens post op haar adres ontvangt voor haar collega's is m.i. niet echt wereldschokkend nieuws. Als Postboy nu bekend zou maken dat ze af en toe een menage a trois houden op het gazon, dan is het een ander verhaal. Of als hij bijvoorbeeld specifieke details zou verstrekken over de poststukken. En dan niet dat ze een giroafschrift kreeg of een ansichtkaart, maar bijv. discreet verpakte pakjes uit Hulst, of aanmaningen, in die geest.

Re: BN'ers in je wijk

18
@newman,

Hoe weet je dat post uit Hulst discreet verpakt is?
Heb je daar ervaring mee????
Discreet verpakte post valt juist op.

Ik weet inmiddels ook welke mensen van naturisme houden door die reisgidsen.
Maar ik hou het voor me.

Ik heb in een dorp gewoond waar nog een echte postbode werkte.
Als er post was voor de zus van Marie die vroeger in de Kerkstraat woonde dan kon de man het gewoon vinden.
Die man was van alles op de hoogte.

Re: BN'ers in je wijk

19
Doro schreef:@newman,

Hoe weet je dat post uit Hulst discreet verpakt is?
Heb je daar ervaring mee????
Discreet verpakte post valt juist op.

Ik weet inmiddels ook welke mensen van naturisme houden door die reisgidsen.
Maar ik hou het voor me.

Ik heb in een dorp gewoond waar nog een echte postbode werkte.
Als er post was voor de zus van Marie die vroeger in de Kerkstraat woonde dan kon de man het gewoon vinden.
Die man was van alles op de hoogte.
Pakjes met als afzender alleen een postbusnummer in Hulst zijn afkomstig van de Pabo. Ik wist eerst niet eens wat dat was, behalve een lerarenopleiding.

Ik probeer gevoelige zaken ook voor me te houden, of te anonimiseren, maar je komt soms zaken tegen! Zo kreeg ik ooit een kaartje onder ogen afkomstig van een postorderbedrijf in kinky seksartikelen waarin ze zich verontschuldigden dat ze de bestelling niet geheel konden uitleveren. En op de achterkant kon je dus wel precies lezen wat die man besteld had. En dat was behoorlijk kinky. En het mooiste was nog dat op de voorkant van het kaartje heel groot de naam van de winkel stond met daaronder de slogan "discretie verzekerd"!!

Re: BN'ers in je wijk

20
@newman,

Die afwisseling van post zorgt dat het niet zo eentonig wordt.
Een hele tijd had ik ook zo witte bubbeltjes envelop voor een bepaalt adres.
Vond het wel een beetje verdacht maar ik bezorgde ze trouw.
Nou was dat huis onlangs verkocht en kreeg nieuwe bewoners maar die envelop bleef komen.
Post moet je bezorgen totdat het geweigerd wordt dus na een half jaar zag de nieuwe bewoonster me toevallig en sprak me aan.
De envelop had ze bij de punt was en trok er een vies gezicht bij.
Mag ik dit aan u terug geven want het is een dvd met onsmakelijke harde P.
Ik heb het gemeld bij de depothouder.
Nu wordt deze wijk door een ander gedaan en ik hoop dat ze van die rommel af is.

Als je verhuisd dan laat je zulke post toch niet een half jaar op je oude adres komen?
Zulke mensen schamen zich nergens voor.
cron