Re: 2013, het jaar van de waarheid voor PostNL

32
Carla41 schreef:@Newman

je gaat me toch niet vertellen dat je als postbezorger (poep/plas/bloed en weefsel) door de brievenbus bezorgd.
Ik veronderstel dat het hier om kaarten van de trombose dienst gaat ivm inname medicatie?
Dat ga ik jou wel degelijk vertellen, sterker nog: Dat heb ik net gedaan. Uiteraard worden dergelijke zendingen niet bij particulieren bezorgd, maar wel bij ziekenhuizen en andere medische instellingen.

Kaarten van de trombosedienst vallen inderdaad ook onder medische post, maar het door mij genoemde rijtje (de zgn. diagnostische zendingen) ook.

Zie ook: http://www.postnl.nl/zakelijk/post/medische-post/

Re: 2013, het jaar van de waarheid voor PostNL

33
slagvaardige schreef:Ja het gaat om de trombosedienst. En wellicht ziekenhuis oproepen. Al het andere wordt door de pakketdienst van TNT gedaan. Niet door de postbezorgers van Postnl. Sommige ziekenhuizen hebben ook hun eigen bezorgingsdienst.
Dat is niet juist. Dergelijke diagnostische zendingen (dus bevattende excrementen, afscheidingsstoffen, bloed en bloedbestanddelen, weefsel en weefselvloeistoffen, zoals het zo mooi op de PostNL site staat) worden ook door postbezorgers bezorgd. Ik heb zelf een groot ziekenhuis in mijn wijk, dus ik sta dit echt niet te verzinnen.

Re: 2013, het jaar van de waarheid voor PostNL

34
@Newman

Gelukkig bezorg je het niet bij particulieren.. dat was mijn vraag.
heb je dan speciale handschoenen aan Newman,, of bezorg je die spullen gewoon met
je blote handen , lijkt me niet echt fris als je daarna mijn gewone post bezorgt. :mrgreen:

@slagvaardige
ja slagvaardige weer wat geleerd.. Newman bezorgt speciale post (Y)

Re: 2013, het jaar van de waarheid voor PostNL

35
Carla41 schreef:@Newman

Gelukkig bezorg je het niet bij particulieren.. dat was mijn vraag.
heb je dan speciale handschoenen aan Newman,, of bezorg je die spullen gewoon met
je blote handen , lijkt me niet echt fris als je daarna mijn gewone post bezorgt. :mrgreen:

@slagvaardige
ja slagvaardige weer wat geleerd.. Newman bezorgt speciale post (Y)
Het zit uiteraard niet in een papieren envelop, maar in zoiets:
Afbeelding

Re: 2013, het jaar van de waarheid voor PostNL

36
Elke postNl bezorger me een ziekenhuis/artsenpraktijk in zijn/haar wijk bezorgd dit soort dingen. Ik heb een huisartsenpraktijk in mijn wijk en bezorg daar ook de reageerbuisjes (net zo'n envelop als newman liet zien, maar dan in het geel).
Vandaag gaat de tweede kamer erover vergaderen, dan moet het nog door de eerste kamer, dus het is nog steeds niet zeker dat de maandagpost voor 1 januari wordt afgeschaft.

Maar goed ik ga verder met mijn bedrijfsplan voor EXCLUSIEF MAANDAGPOST :mrgreen: ;)

Re: 2013, het jaar van de waarheid voor PostNL

38
Ging het eerst aleen over de maandagpost, die er volgend jaar af zou gaan. Mits de Eeste kamer akkoord gaat. Vvd kamerlid Bart de Liefde wil nog verder , hij denkt dat de postbezorging terug gebracht moet worden naar vier of drie dagen, vanavond is er een debat=algemeen overleg in de Tweede kamer. live te volgen http://www.tweedekamer.nl/vergaderingen ... /index.jsp het begint om 19.00 uur en duurt tot 21.30 uur.
cron