Re: 2013, het jaar van de waarheid voor PostNL

12
Volgens de huidige werktijdregeling werk ik 16 uur nog wat in de week (ma t/m vrij). Mijn contract is 15 uur per week, dus zit er iets over heen. Nu wordt er bij ons in de wandelgangen wel al gezegd dat er op de dal-dagen in de toekomst waarschijnlijk tijd af zal gaan.

Een aantal collega's hebben inderdaad de keuze gekregen om uren in te leveren of er een wijk (die op dat moment open stond) bij te gaan lopen.

Ook bij ons worden de gaten bij ziekte en verlof nu vaker door postBODES ingevuld; zeker op de daldagen. Op de piekdagen worden bij ons (VBL Alkmaar) wel postBEZORGERS ingezet om gaten op te vullen (of als er echt heel veel mensen ziek/vrij zijn brengen we bi ons op het depot met een groepje van een aantal mensen allemaal 1 of 2 straten van een wijk weg- de extra tijd mogen we dan doorgeven en krijgen we keurig betaald.

Mocht ik voor de keuze komen te staan, dan zou ik denk ik voor af en toe een zaterdag kiezen.

Re: 2013, het jaar van de waarheid voor PostNL

14
De overgang van VBG naar VBL ging goed (wat de postbezorgers betreft dan). Helaas, helaas zijn natuurlijk toen wel de PB+ weg gereorganiseerd en wordt nu alles door de TC gedaan (gelukkig voor ons is een van onze voormalige PB plussen nu onze planner-een nieuwe administratieve functie).

De aanlever-tijden bleven bij ons gelijk (officieel 11:00 en 13:00, in de praktijk gelukkig rond 10:40 en 12:40). Op maandag konden we altijd pas 's middags beginnen en kan sinds we een VBL zijn iedereen om 11:00 beginnen (een flinke verbetering op de maandag dus :-)). We mogen niet meer op de vestiging komen; er is een hokje/depot naast de vestiging gebouwd, waar wij maandag onze wijken ophalen.

In Alkmaar wordt er sindsdien gekozen voor "tijdigheid voor volledigheid". Als de sorteerders nog niet klaar zijn, wordt de handpost tot de volgende dag bewaard en begin je met het bezorgen van de machinepost. Is bij mijn wijken tot nu toe twee keer voorgekomen dat ik vrijdag de tv-gidsen, libelles, etc. moest bezorgen i.p.v. op donderdag. Dit proberen ze inmiddels te voorkomen door beter te kijken hoeveel voorbereiders er nodig zijn en bij verwachtte drukte iedereen van de voorbereiding op te roepen.

Wijken komen over het algemeen op het goede depot aan en als ze al eens op een verkeerd depot komen, zijn dat dezelfde depots als in de VBG-tijd.De TC rijdt dan even naar het depot en komt de tas alsnog op de goede plaats brengen (komt denk ik ongeveer 1x inde drie maanden voor dat er een tas ergens anders beland; niet meer dan in de VBG-tijd).

Tja en voor de (reserve)depothoofden is er wel veel veranderd. Die taak heet nu PBZ MET en die moeten nu aanwezig zijn als de chauffeur de ochtendwijken komt brengen, als de middagwijken gebracht worden (en controleren of alle wijken op het depot zijn aangeleverd). En dan tussen 14:30 en 15:00 nog controleren of alle wijken weg zijn; zo ja de TC sms'en of wahtsappen, staan er nog wel tassen dan moet er (net als in de VBG-tijd) gebeld worden.

Re: 2013, het jaar van de waarheid voor PostNL

17
Geertjan schreef:Op 17 juni gaat er in Bleijswijk -Zuidwest- een VBl (PostNL) open. Dit is het enige wat ik tot nu toe weet. Er stond bij vermeld of er al VBG-en gaan sluiten.
Gaan ze dat gebouw toch nog gebruiken? Ons kantoor zou in januari van dit jaar dichtgaan en dan zou de voorbereiding naar Bleiswijk gaan, maar dat is niet doorgegaan.

Re: 2013, het jaar van de waarheid voor PostNL

20
Newman schreef:
Geertjan schreef:@Newman, blijkbaar wel. Op welk vbg werk jij?
Op VBG Leiden (sinds kort omgedoopt in VBL Leiden). Huisvest naast Leiden ook Oegstgeest, Warmond, Wassenaar, Voorschoten, Hazerswoude, Zoeterwoude en Roelofarendsveen, en dan ben ik er ongetwijfeld nog een paar vergeten ook.
Dat zal dan met eerste reorganisatie plannen te maken hebben, toen er nog maar 9 centra open bleven....dan zou jou post dus in Bleiswijk gesorteerd worden.
cron