Re: Wat ik vandaag toch meemaakte...?!

111
Katten voelen dus blijkbaar aan of je een kattenliefhebber bent of niet. Zo'n blazende kat is mij nog nooit overkomen. Ze komen juist om aangehaald te worden en kopjes te geven. Wel onderzoeken ze altijd de geurtjes aan mijn fietstassen. Ik heb nl. zelf katten die daar ook kopjes aan geven om hun geur te verspreiden. Ik ben dan ook zo'n tut die al van verre tegen katten begint te praten en had in mijn vorige wijk een katje dat vaak huizen lang met mij meeliep, paadje in paadje uit en bij de brievenbus als ik stilstond weer even langs mijn benen strijken. Ik vind dat leuk en dat voelen ze kennelijk.

Re: Wat ik vandaag toch meemaakte...?!

112
Ik heb zelden last van katten. Meestal gaan ze en beetje tegen m'n benen (en m'n fietstassen!) aanrijen, of willen ze geaaid worden. Alleen met katten die achter de brievenbus zitten, en uithalen zodra je de post door de bus duwt, moet je uitkijken.

Van honden heb ik des te meer last. Niet alleen als ik ergens een tuinpad oploop, maar ook als ik nog gewoon over de stoep loop of zelfs voorbij fiets. Ik had pas nog dat ik voorbij kwam rijden over het fietspad (in TNT-kledij) en dat een hond die verderop werd uitgelaten woest grommend mijn kant op kwam stuiven. Misschien zit het 'm in de kleding? Dat honden toch die kleuren onthouden en dat associëren met indringers in "hun" voortuin......

Re: Wat ik vandaag toch meemaakte...?!

113
En ik heb totaal geen last van honden....de meeste komen al spontaan naar me toe, als ze me zien.
De dieren voelen wel aan of je ze aardig vindt of niet.
Katten zijn vaak onvoorspelbaar...zo uit het niets komen ze tevoorschijn al blazend of niet.
Daar komt bij dat katten niet aangelijnd zijn en de meeste honden wel.

Re: Wat ik vandaag toch meemaakte...?!

115
Lastige honden krijgen met een (liefst dik zwaar of anders opgevouwen) poststuk op hun neus. En als ze hun kop in de auto durven te steken trek ik de deur even wat dicht zodat het net pijn doet. Dan zeg ik streng tegen dat beest: 'Dat doe je niet meer want de volgende keer gaat je kop er weer tussen'. Dan zijn ze zo mak als een lammetje. Allemaal aan de lijn? Nou echt niet. En ook honden die los in de tuin lopen kunnen lastig zijn als ze je langs zien komen. En wat te denken van die beesten die bij het hek met brievenbus gaan staan grommen en hun tanden laten zien. Die houden vast niet van postbodes. Nou, zij dus ook niet van hen.

Re: Wat ik vandaag toch meemaakte...?!

117
Ja, nummers op brievenbussen (bij flats) zijn wel zo handig. Als mensen dat nalaten moeten ze ook niet verbaasd zijn dat post in de verkeerde brievenbus terecht komt. Je kunt wel aanbellen met de vraag of ze voor de volgende keer a.u.b. op alle brievenbussen de goede nummers willen aanbrengen. Ze willen toch de goede post hebben en niet die van de buren. De nummering moet gewoon duidelijk op de brievenbus staan. We zijn postbodes en geen detectives. We hebben geen tijd voor het oplossen van dergelijke puzzels. Ik had eens op een gevel nr. 2 en 2A precies onder elkaar. Was 2A nu de rechter of de linker brievenbus? Toen heb ik de bewoner gevraagd welke brievenbus nu 2 en welke 2A was en haar erop gewezen dat ze dat beiden even moesten aanpassen omdat anders de buren hun post zouden kunnen krijgen en omgekeerd. Later hadden ze op de brievenbus zelf 2 en 2A geplakt. Kijk, dat is duidelijk. Het was hier extra nodig want de andere 2 appartementen waren elke keer 4 en daarna 4A en 6 en daarna 6A. Dat is een duidelijk patroon. Hier was het echter 2A en daarna 2. Ja, dat moet je maar net weten! Dat verwacht je niet. We willen het graag goed doen. Dan moeten we ook precies weten hoe het zit met de nummers.

Re: Wat ik vandaag toch meemaakte...?!

118
Zelf heb ik een wijk waarin veel honden zijn. Ik heb dan ook altijd hondenkoekjes bij me en ze zijn erg blij mij te zien. Sommige honden zitten gewoon op mij te wachten, is een erg leuk gezicht. Ik zie ook veel konijnen, eekhoorns, schapen, koeien, verschillende soorten vogels o.a. een specht, 2x een ree gezien. Jullie zullen wel begrijpen dat ik dus een buitenwijk heb, is wel een fietswijk. Ben erg blij met mijn wijk, alleen in de winter met de gladheid is het minder omdat daar helemaal niet gestrooid wordt en het spiegelglad kan worden!!!

Re: Wat ik vandaag toch meemaakte...?!

119
saartje schreef:Zelf heb ik een wijk waarin veel honden zijn. Ik heb dan ook altijd hondenkoekjes bij me en ze zijn erg blij mij te zien. Sommige honden zitten gewoon op mij te wachten, is een erg leuk gezicht. Ik zie ook veel konijnen, eekhoorns, schapen, koeien, verschillende soorten vogels o.a. een specht, 2x een ree gezien. Jullie zullen wel begrijpen dat ik dus een buitenwijk heb, is wel een fietswijk. Ben erg blij met mijn wijk, alleen in de winter met de gladheid is het minder omdat daar helemaal niet gestrooid wordt en het spiegelglad kan worden!!!
Bij ons in de STAD worden de binnenwegen ook niet gestrooid...dus hier ook één en al gladheid. :evil:
cron