Re: Werken bij Netwerk VSP

31
Nou volgens mijn buurvrouw is de rechterbrievenbus van Nr 5. Haar dochter weet er naast. En anders kwam het wel goed zei ze.

Andere huis inmiddels ook gevonden net met mijn zoontje.

Ben nu nog één huis kwijt :lol:

Ohh die hond stond tegen een hek te trappen en zag dat hek telkens wel open springen, maar durfde niet te kijken of het hek los was. Wat een wild beest zeg!!! Ben HEEEEL snel weggegaan.

Ohh ik had bij een ander huis inderdaad de toevoeging genegeerd. Ik had daar meer post en de naam klopte helemaal. Maar bij deze heb ik de telefoongids, spyderweb, google maps, google, de winkeliers gevraagd, maar kan het niet vinden.

Ohja had 1 pakketje in een flat die niet in de brievenbus paste. Was een afgesloten portiek. Heb hem toen boven op de brievenbussen rechtop gezet. Achteraf denk ik had ik niet aan moeten bellen?? Vond het niet zo netjes van me. wat hadden jullie gedaan

Re: Werken bij Netwerk VSP

33
Nou ja al met al vanochtend om 9 uur begonnen en om half 12 was ik weer thuis. En tussendoor nog thuis geweest om wat te drinken.
Zaten enkele opstartprobleempjes dus tussen. Sommige huizen niet kunnen vinden.
Straatjes dubbel fietsen omdat het net even anders lag dan de bedoeling was etc etc.

Er zijn nog enkele punten die mijn aandacht verdienen. Een flat met mega veel brievenbussen die raar ingedeeld zijn. Dus echt een rij van link naar rechts van 30 brievenbussen en dan links weer verder gaan met nummeren. Je gaat allerlei bochten om en dan weer teruglopen om verder te gaan en dat 4 keer. Denk dat ik die post beter op de brievenbuslogica af kan stemmen. Maar moet even kijken of ik die logica op foto kan krijgen :D

Of een straat met maar 2 even nummers en dan eerst oneven lopen om dan helemaal terug te moeten naar de even nummers. HMMM voortaan eerst die evenkant doen dus!!!

Zo zullen er in elke wijk wat opstartproblemen zijn!

Verder viel het mij eigenlijk reuze mee...........ben dan alleen zo'n piekeraar of alles wel goed gegaan is. Maar dat zal wel slijten :lol:

Re: Werken bij Netwerk VSP

34
@berber

bij die flat met nummers ... niet sorteren thuis onderbreken. dan ben je veel langer met sorteren bezi!.
je sorteert het thuis op oneven of even... .... 2 - 120 ( 1 of meerdere stapels..)

Tijdens bezorgen: indeling brievenbussen in flat:
bijvb... van links naar rechts... 2 - 60 rij 1
62- 120 rij 2

... stop bij 30 (leg 32-60 onderop je stapel.).
bezorg 62 - 120 en doe 32 -60

snap je het nog? :lol: het is maar een tip, doe vooral wat je zelf handig vind.

Re: Werken bij Netwerk VSP

35
@postbode 21: Eerlijk gezegd snap ik het niet :lol: die flat is bijna de hele straat. Even denken er staan nog 2 flats, maar díe zijn beide nog geen derde van die ene grote en dan nog 2 huizen in die straat.

Ik kan nog steeds helemaal niet meer op de site van netwerkvsp. Jullie wel??? Wil nu wel weten wat de prognose is voor deze week ;)

Re: Werken bij Netwerk VSP

37
Berber schreef:@Slagvaardige en alle anderen: WHAAAAAAAAAAAAAAA gek aan het worden van het sorteren. Pfffffff hoe liepen de straten ook alweer. Even en oneven in sommige straten gewoon doorelkaar. Hoe leg ik het het makkelijkst op volgorde??
Zal wel even ellende worden morgen.

Als ik het dorp/winkelgedeelte zie met sorteren dan is dat al een ellende op zich.
Het huizengedeelte is met sorteren veel makkelijker. Raar maar waar.

Liep vandaag in het dorp en amper nummering. Hangen er brievenbussen dan is het totaal onduidelijk waar het bijhoort etc etc. Zal dus wel zoeken worden!!
Kom over naar PostNL
Hoef je niet meer te sorteren, alleen bezorgen.

Re: Werken bij Netwerk VSP

38
@Jette

nee joh, nou niet berber overhalen :lol:
het sorteren = ook een vast onderdeel van het postbezorgen... bij sandd en vsp en....
dat deden de postbodes bij postnl vroeger ook... eerst sorteren en dan bezorgen..

nooit meer verkeerd lopen... je legt je eigen wijk uit
nooit meer fouten van een ander oplossen... post van een paar straten terug? je hebt het zelf gedaan.
je maakt net zulke zware stapels als je zelf wil
en dat scheelt een hoop stress hoor Jette...

kom toch over, gezellig! ;)

Re: Werken bij Netwerk VSP

39
Als je de hele dag de tijd hebt voor een paar uurtjes werk (dus het wachten tussen de wijken door niet erg vind en het hele late beginnen ook niet) dan kun je gerust bij Postnl gaan werken. Maar dan moet je het niet erg vinden om pas na half 12 te beginnen en na vieren klaar te zijn als je meerdere wijken hebt met hah.
Als je liever om 8 uur begint en lekker tussen de middag klaar wilt zijn, dan is Sandd of VSP de juiste keuze. :mrgreen:

UItgeknepen wordt je bij alle postbedrijven. Daar zit geen verschil in.
Bij Postnl wordt je wel bij ziekte doorbetaald en krijg je vakantiegeld. Maar als je weggaat, kun je wel een flinke navordering verwachten. Tenzij je een rechtsbijstandverzekering hebt. Dan krabbelen ze wel terug. (Y) Maar ja, Bakker moet ook betaald worden he? Wat krijgt hij nu bij zijn vrijwillige ontslag? Oh ja... 2,6 miljoen Euro he? :lol:

Wat ben ik vals he? :mrgreen:

Re: Werken bij Netwerk VSP

40
@slagvaardige

ja :lol:
mijn mening = deze... je maakt keuzes en je bent er tevreden mee.
ben je het niet dan zijn er alternatieven, zoals van Postnl naar Sandd of Vsp ...
of van Sandd/Vsp naar Postnl...

en dan vergeet ik nog al die onderaannemers.... die nog meer geld in eigen zak steken ;)
op dit moment is sandd voor mij, de meest gunstige optie voor postlopen...
maar het zou zomaar kunnen dat ik in de toekomst bij postnl verzeild raak...

als sorteerder .... ;) want dat hebben we langzamerhand wel onder de knie met de hoeveelheden
in piekdagen , toch slagvaardige?
het merendeel gebeurt machinaal... dus ws. bijzondere afmetingen handmatig?

ik zie me alleen nu niet als postbezorger lopen bij postnl... met al die h.a.h.
de kampioen staat nog wel op mijn lijstje , die wil ik graag eens lopen...
zou wel logisch zijn toch, naast de consumentengids/ reis en geld gids die we al hebben bij sandd...
dus.. wachten tot de contracten weer aflopen en dan mag de kampioen ook naar sandd, toch?
cron