Re: tnt en omgang met het personeel

3
Ik neem aan dat dit ook nogal per vestiging verschilt... Als je een beetje een slimme teamcoach hebt, kijkt die ook wel door het slijmen heen. Het ligt er natuurlijk ook nogal aan wat je onder slijmen verstaat...
Mijn contract werd na 3 jaar wel omgezet in een contract voor onbepaalde tijd, terwijl ik bepaald niet slijmde (naar mijn maatstaven :lol: ).
Als ik het ergens niet mee eens was, zei ik dat ook. Ben dus ook wel eens boos geworden als er afspraken niet nagekomen werden. :x
Maar als ze me vroegen extra te werken en het kwam mij goed uit, deed ik dat ook. En als ik een beetje aan de late kant om een vrije dag kwam vragen en dat werd dan met veel moeite geregeld, zei ik wel dat ik dat fijn vond en bedankte ik de teamcoach voor de moeite. (Y) Persoonlijk vind ik dat geen slijmen, maar gewoon twee partijen die zich wederzijds sociaal opstellen...

groetjes, wandelaar

Re: tnt en omgang met het personeel

4
Het laatste wat ik wil is slijmen bij de baas. Ben wat dat betrefd nogal uitgesproken van aard. Ik doe gewoon het werk en als ze me gewoon goed behandelen dan is er wat mij betrefd geen vuiltje aan de lucht, maar toen ik een keer door een teamcoach voor niets werd uitgekafferd heb ik mijn stekels opgezet en een klacht ingediend.
Er bleken meer klachten te zijn over die desbetreffende persoon en hij werd prompt naar een andere vestiging geplaatst waar ik later vernam dat hij daar ook al weg was gestuurd.
Dat zegt wel wat over de persoon in kwestie.

Re: tnt en omgang met het personeel

5
Slijmen bij de baas, ligt ook niet in mijn aard. Als er wederzijdse afspraken worden gemaakt, dienen beide partijen zich daaraan te houden. Doet 1 partij dat niet , dan mag de andere partij hem of haar daarop aanspreken. Dus als een teamcoach zijn afspraken niet nakomt, mag een postbezorger hem daarop aanspreken, mits het op een nette manier gebeurt en visa versa. Als jij je werk goed doet en je collegiaal opstelt, dan is een contract voor onbepaalde tijd slechts een "formaliteit". Maar dan moet er wel voldoende werk zijn!

Re: tnt en omgang met het personeel

6
@Jette

doel je nu op de postbodes die nu zelf moeten flyeren zodat postbezorgers hun werk gaan overnemen?
natuurlijk is er nog genoeg werk voor die postbodes..
het gaat bij tnt niet om voldoende werk maar voldoende winst om de aandeelhouders te vriend te houden. 8-)

ik zou zeggen gooi een hoop overbodige management en teamcoaches eruit.
die postbodes die het al 30 jaar of meer zelf doen kunnen de boel zelf wel verdelen.

geen uitzendkrachten en postbezorgers meer aannemen tnt...
zolang er nog voldoende postbodes rondlopen.
het lijkt me verschrikkelijk als je iemand moet inwerken bij de post of sorteer of als chauffeur en
dat als de nieuweling het goed onder de knie heeft dan mag jij vertrekken. :evil:

Re: tnt en omgang met het personeel

7
postbode21 schreef:@Jette


ik zou zeggen gooi een hoop overbodige management en teamcoaches eruit.
die postbodes die het al 30 jaar of meer zelf doen kunnen de boel zelf wel verdelen.
Er is een paar jaar geleden (ik meen in 2004) op de TNT vestiging waar ik toen werkte een proef gedaan om de postbodes meer zeggenschap en de teamcoaches minder macht te geven. Dit werd helaas door de postbodes aldaar niet goed opgepikt. Ze deden er lacherig over en maakten een potje van het invalrooster tijdens de zomervakantie, waar ik nog licht door gedupeerd werd. Jammer. Serieus jammer. Gemiste kans van de werknemers aldaar.

Overigens worden alle TNT vestigingen binnen 2 jaar gesloten. Ook de teamcoaches en vestigingsmanagers staan dan op straat en worden nu al aangemoedigd te gaan solliciteren. Ofwel bij PostNL ofwel bij een andere werkgever.

Re: tnt en omgang met het personeel

9
slagvaardige schreef:Mogen ze zelf als postbezorger parttime aan de slag, uiteraard tegen dezelfde voorwaarden he? :twisted: :lol:
Ik denk dat ik dan wel heel verbaasd zou reageren als ik mijn teamcoach ineens op straat zou tegenkomen. Volslagen ondenkbaar....... :mrgreen: Die man is al niet bepaald stressbestendig.....
cron