Geen koffiezetapparaat of waterkoker meer?

1
Hey!
Wij hier in Neede hebben een heel mooi depot waar de post afgeleverd word. Er zit een keukenblokje in en ook toiletten. Het word gehuurd van de gemeente want die heeft het gebouw er neer laten zetten.
We hadden er een Senseo staan en een waterkoker zodat we, als de post eens weer wat later was dan normaal, een lekker bakkie konden doen.
We delen het depot met de ochtendkranten die ook hiervan gebruik maakten.
Ja ik zeg maakten want ineens kwam er de melding van hoger hand dat het wegens onveiligheid niet meer is toegestaan dat er elektrische apparaten in het depot staan. :o Dus hop alles is weggehaald. :evil:
Het schijnt dat het van Post NL niet meer mag? Weet iemand hier iets van?

Re: Geen koffiezetapparaat of waterkoker meer?

2
Ja dat klopt. Bij ons mag het ook niet. Maar die regel is er al heel lang. Een paar jaar geleden toen ik voor Postnl in een andere wijk liep, was het vanwege brandgevaar ook verboden. Toen hadden we een heel groot depot onder een flatgebouw. Nu hebben we een redelijk groot losstaand depot, maar ook hier mag het niet.

Ik heb als oplossing een grote thermoskan met drukdop en tapje aangeschaft. Daar maken we handig gebruik van. De ene keer neemt de een hem voor reiniging en aanvulling mee naar huis en de andere keer de ander. Ik kom meestal toch even terug naar het depot na de loop en als ik zie dat hij en nog staat neem ik hem

Voor onderweg heb ik een klein thermosflesje voor als ik pauze neem tijdens de loop.

De meesten nemen gewoon water mee voor onderweg.

Dus een thermoskan zou een oplossing kunnen zijn voor je directe collega's. De krantenbezorgers zouden voor 's nachts zelf iets kunnen regelen.

Re: Geen koffiezetapparaat of waterkoker meer?

4
Thermosfles...moet dan denken aan de middelbare school: altijd alles onder de koffie, omdat ik weer eens met mijn schooltas had gegooid. Nee, ik drink thuis wel een welverdiend bakkie. Onderweg krijg ik ook wel eens koffie aangeboden, maar eigenlijk loop ik meestal liever door ;), behalve als ik heeeeel erg brrrrr koud ben (maar dan ook weer niet nat).

Re: Geen koffiezetapparaat of waterkoker meer?

5
Dit bericht is nieuw voor mij. Op de meeste depots hebben we geen koffiezetapparaat, maar dat is omdat er geen stroom en/of stopcontact is.

Het brandgevaar-verhaal lijkt me vergezocht, de kans dat er door een koffiezetapparaat brand ontstaat lijkt me nagenoeg nihil, want die apparaten moeten tegenwoordig allemaal aan veiligheidseisen voldoen. Bij een standaard filterkoffieapparaat kan ik me er nog wat bij voorstellen. Iemand vergeet 'm na gebruik uit te zetten, het warmhoudplaatje blijft heet, en misschien als het dan een heel oud toestel is, dat er door oververhitting brand zou kunnen ontstaan. Maar bij een Senseo kan dat nooit gebeuren, want die schakelt zichzelf na een paar minuten uit.
cron