Bus pakjes

1
in de laatste mz stond een verslag van de klank bord groep postbezorgers.
Daar ging het o.a. over het bezorgen van buspakjes.

De vraag was of er bij de buren aangebeld moet worden, als het pakje niet door de brievenbus past. Ja, dus. In een oranje kader staat nog eens uitgelegd wat te doen als een poststuk niet door de brievenbus pas.
Als het lukt om het pakje bij de buren achter te laten, dan doe je een ingevuld bezorg bericht in de brievenbus, dit is een kennisgeving P2263, gebruiken jullie deze kennisgeving, geven jullie buspakjes af bij de buren of neem je mee naar het depot.

Re: Bus pakjes

2
Als ik een pakje heb die om wat voor reden dan ook niet door de brievenbus past bel ik aan. Als er niet wordt opengedaan, gaat er een sticker met 'te kleine brievenbus' op en dan in de oranje brievenbus of (indien dat niet past) naar het depot. Aanbellen bij de buren doe ik niet. Bovendien werkt bijna iedereen in mijn wijk. Daarnaast is er mij nooit verteld dat ik bij de buren moet aanbellen.
Bij de meeste brievenbussen waar het pakje niet door heen kan blijkt er een metalen plaat diagonaal achter de ingooi-opening te zitten. Anti-inbraak ofzo. Dan vind ik het voor die bewoners 'eigen schuld dikke bult' dat ze het pakje nu later krijgen.

Het MZ-journaal heb ik overigens nog niet gelezen.

Re: Bus pakjes

3
@geertjan
vandaag las ik onderstaand stuk van een postnl bezorger: met heel grappig commentaar (Y)

:"Ook weer leuk vond ik de "correcte" procedure voor onmogelijke buspakjes:
-Kijk of het pakje door de brievenbus past. (nope)
-Bel aan. (niemand thuis)
-Bel nogmaals aan. (misschien zijn ze geteleporteerd ondertussen)
-Bel aan bij buren. (die zijn nooit thuis)
-Bel nogmaals aan bij buren. (zucht...)
-Bel aan bij de buren aan de andere kant. (waarom?)
-Bel nogmaals aan bij de buren aan de andere kant. (dit meen je toch niet serieus)
-Schrijf een kennisgeving "Te kleine brievenbus" uit. (nadat ik eerst weer terug ben gelopen naar het oorspronkelijke adres)
-Plak de sticker op het pakje en deponeer deze dan vervolgens in een oranje brievenbus. (DAT KAN NIET!!! DAT PAKJE IS VEEL TE DIK!!)
-Als dit niet past of je hebt er 5 of meer, dan neem je het pakje mee terug naar het depot en legt hem in de daarvoor bestemde blauwe bak. (ik wil niet meer leven :'("

en dat alles voor een brievenbuspakje. :D

Re: Bus pakjes

4
Swaan schreef:Als ik een pakje heb die om wat voor reden dan ook niet door de brievenbus past bel ik aan. Als er niet wordt opengedaan, gaat er een sticker met 'te kleine brievenbus' op en dan in de oranje brievenbus of (indien dat niet past) naar het depot.
Zo die ik het ook.
Swaan schreef: Aanbellen bij de buren doe ik niet. Bovendien werkt bijna iedereen in mijn wijk. Daarnaast is er mij nooit verteld dat ik bij de buren moet aanbellen.
Jou is dus niet verteld dat je bij de buren aan moet bellen, mij ook niet.

Re: Bus pakjes

5
aanbellen doe ik een keer en ga echt niet bij de buren bedelen of ze het eventueel aan willen nemen daar komt nog bij dat de buren misschien wel op voet van oorlog leven en dus aanpakken en het laten verdwijnen, lekker buren pesten

Re: Bus pakjes

7
jandegraaf schreef:aanbellen doe ik een keer en ga echt niet bij de buren bedelen of ze het eventueel aan willen nemen daar komt nog bij dat de buren misschien wel op voet van oorlog leven en dus aanpakken en het laten verdwijnen, lekker buren pesten
De geadresseerde weet naar welke buur het pakje gegaan is.

Overigens, veel buren leven niet op voet van oorlog, en dan haalt men het pakje liever bij de buren op dan dat men een aantal dagen moet wachten op een nieuwe bezorgpoging.
Laatst gewijzigd door ike op 02 apr 2014, 22:07, 2 keer totaal gewijzigd.

Re: Bus pakjes

9
@ike

het verschil is dan ook dat we bij sandd "nog niet" in het bezit zijn van kaartjes o.v.v. uw post = afgegeven
op nummer...

en pakketten zijn bij sandd nog incidenteel.. al nemen de "brievenbuspakjes" langzaam toe.

Re: Bus pakjes

10
Ik heb zelf kaartjes op de computer samengesteld. Daarop kan ik ter plaatse aangeven waar ik het pakje heb afgegeven. Kan ik het niet afgeven (beide buren niet thuis) dan zet ik erop dat ik later terugkom als ze wél thuis zijn. Heb mijn telefoonnummer erbij vermeld zodat ze kunnen bellen als ze thuis zijn. Dan ga ik er alsnog eens heen. Kul van PostNL als je het dan in de oranje brievenbus zou moeten stoppen. Dat past dan toch vaak ook niet? Zo breed zijn die gleuven in de oranje bussen niet. :D
cron