Re: Postbezorging naar 3 dagen?

2
Waar blijft de tijd, de maandag bezorging is er nog maar net af. Niks nieuws, zag het al aankomen.
Tja wat is binnenkort? Ik heb er nog geen brief over gekregen. Nu werk ik nog op woensdag en vrijdag. Naast de dinsdag en de donderdag. Dat kan straks niet meer. dan zal ik op zaterdag moeten gaan werken.

Re: Postbezorging naar 3 dagen?

3
Geertjan schreef:Waar blijft de tijd, de maandag bezorging is er nog maar net af.
Tja wat is binnenkort? Ik heb er nog geen brief over gekregen. Nu werk ik nog op woensdag en vrijdag. Naast de dinsdag en de donderdag. Dat kan straks niet meer. dan zal ik op zaterdag moeten gaan werken.
Van binnenkort is geen sprake. Het afschaffen van de maandag is al een proces van jaren lobbyen geweest, en dat was ook nog eens veel minder ingrijpend, dan wanneer bijv. ook nog de woensdag en de vrijdag geschrapt zouden worden.

In de Volkskrant zei een woordvoerder van PostNL het als volgt: PostNL sloot niet uit dat er over enkele jaren nog maar 3 of 4 dagen bezorgd zou worden, mits de huidige wetgeving aangepast wordt.

Ook de klantenservice van PostNL twitterde dat het schrappen van dagen de komende JAREN nog niet aan de orde zou zijn.

Re: Postbezorging naar 3 dagen?

4
Wordt mijns inziens erg gokken wanneer je iets gaat ontvangen.
Dan hadden ze beter iedereen in de wijk een postbus kunnen geven en niet meer aan de deur bezorgen, in plaats van postkantoren helemaal weg te doen. Dan konden wij onze flat tenminste ook afsluiten. Mogen nu geen hek plaatsen omdat de post altijd bezorgd moet kunnen worden (terecht natuurlijk).

Re: Postbezorging naar 3 dagen?

5
Newman schreef:
Geertjan schreef:Waar blijft de tijd, de maandag bezorging is er nog maar net af.
Tja wat is binnenkort? Ik heb er nog geen brief over gekregen. Nu werk ik nog op woensdag en vrijdag. Naast de dinsdag en de donderdag. Dat kan straks niet meer. dan zal ik op zaterdag moeten gaan werken.
Van binnenkort is geen sprake. Het afschaffen van de maandag is al een proces van jaren lobbyen geweest, en dat was ook nog eens veel minder ingrijpend, dan wanneer bijv. ook nog de woensdag en de vrijdag geschrapt zouden worden.

In de Volkskrant zei een woordvoerder van PostNL het als volgt: PostNL sloot niet uit dat er over enkele jaren nog maar 3 of 4 dagen bezorgd zou worden, mits de huidige wetgeving aangepast wordt.

Ook de klantenservice van PostNL twitterde dat het schrappen van dagen de komende JAREN nog niet aan de orde zou zijn.
Wat zeuren ze dan, hebben ze nieks meer te doen in die AA toren....?

Re: Postbezorging naar 3 dagen?

6
Dit was te verwachten. PostNL heeft kunstmatig daldagen gecreërd door de di-do-za in te voeren. Maar eerst moet de EU nog akkoord gaan en is er een wetswijziging voor nodig. Het heeft ook jaren geduurd voordat de maandag als bezorgdag verviel.

Met de extreme piekdagen krijg je straks wel een probleem bij veel zieken. Bij ons in het team willen veel mensen u al op di-do geen extra wijk lopen, maar wel op wo-vrij. Dan zou men heel veel mensen met een 0-uren-contract aan moeten gaan nemen om dit eventueel op te vangen.

En zoals eerder gezegd: voor bedrijven kun je de post niet "opsparen" tot de volgende dag (of ze schuiven dat ook door naar het autobedrijf)

En voor bijvoorbeeld oudere mensen die de hele dag naar de postbezorger uitkijken is dit best wel sneu.

Re: Postbezorging naar 3 dagen?

7
Inmiddels is duidelijk geworden dat dit nieuws niet door postNL gemaakt is. Er werd n.a.v. een Europese richtlijn om een reactie aan een postNL medewerker gevraagd en toen is inderdaad de 3-daagse bezorging ter sprake gekomen. Een krantenkop was snel gemaakt en de mainstream media hebben dit bericht klakkeloos van elkaar over genomen.

En natuurlijk zou dit bericht ergens in 2020 wel waar kunnen worden.

Re: Postbezorging naar 3 dagen?

8
@sunbow
een woordvoerder van Postnl was iets te enthousiast in het uitspreken van zijn toekomstvisie neem ik aan :roll:
en dat wordt nu intern om onrust te voorkomen bij bezorgers en bij klantenteruggebracht tot :

."In de Europese Postrichtlijn staat dat post minimaal vijf dagen per week moet worden bezorgd. Aanpassing van deze richtlijn is op dit moment niet aan de orde. De komende jaren blijven we gewoon vijf dagen per week post bezorgen".

toch schoot het aandeel Postnl fors omhoog na de persberichten..
van 5 naar 4 in 2017...


is het daarom dat de brievenbuspakjes vanaf maart zo in prijs stijgen..?
zodat het straks ook door de pakketdienst mee kan worden genomen.
want dat is toch bepaald geen teruglopend onderdeel van de post.
cron