Re: Waarom Sandd goedkoper kan werken dan PostNL?

11
close schreef:De fietstassen van PostNL, de kleding, allemaal prima kwaliteit, veel beter dan die rottassen van Sandd...
Waarom is het rottassen? Daar past wel meer post in dan de fietstassen van PostNL... Dus je hoeft minder heen en weer te fietsen..
Carla41 schreef:heb je ook in de gaten dat aantallen depots minder worden slagman..
ook sandd gaat steeds vaker centreren.
Klopt. De depots van Groningen en Assen zijn pas nog samengevoegd..
ex Sandd Postbezorgster

Re: Waarom Sandd goedkoper kan werken dan PostNL?

12
Ik vind het rottassen omdat ze slap zijn, zelfs met een plankje op de bodem zakken ze helemaal uit. En de klep waait vaak open. Er past inderdaad veel in, maar dan moet het niet regenen... De tassen van PostNL zijn veel steviger, hangen niet uit en hebben drie flappen zodat de post goed beschermd is tegen de regen, ook als je het hoog opstapelt. De klittenband werkt ook beter.

Sorry, ik zie net dat er nu een speciaal topic is over die tassen. Daar ook maar even gepost.

Re: Waarom Sandd goedkoper kan werken dan PostNL?

14
Hallo, ik vind de posttassen van Sandd prima hoor. Lekker groot. Er kan heel wat post in als je de boel plat legt en eventueel een stapeltje achter de platliggende stapels zet. De elastieken prop ik gewoon aan de zijkant van de rechtertas. Ben ik weer thuis dan kan ik alle elastiekjes eruit halen en in een la leggen. De tassen van PostNL vind ik weer veel te smal. Dan moet je al die stapels die krab tegen elkaar geperst zijn omhoog vissen met het risico dat er een klein kaartje tussen-
uit valt die je er dan weer op de goede plek in moet zien te steken. Kost ook tijd.

Re: Waarom Sandd goedkoper kan werken dan PostNL?

18
verzendenenontvangen schreef:Mensen even weer on topic. Ik ben benieuwd hoeveel een Sandd medewerker qua uren krijgt uitbetaald over exact een zelfde wijk als van PostNL?
Lastig te zeggen, omdat ik geen gevallen ken waarin 2 wijken elkaar exact overlappen. Ik weet ook niet of de wijken bij Sandd gemiddeld genomen even groot zijn.

Bovendien zie je in de praktijk al geregeld dat er voor de ene wijk bij PostNL meer tijd staat dan voor een andere, praktisch identieke wijk bij PostNL.

Uitgezonderd de gebieden waar met GeoRoute gewerkt wordt, zijn de tijden die voor de wijken staan meestal praktijktijden uit het verleden waar in de loop der jaren af en toe wat tijd is afgegaan (geen aangetekenden meer) of is bijgekomen (nieuw depot wat verder weg ligt, nieuwbouw).

Hoe ruim een wijk staat bij ons hangt naast de grootte van de wijk ook af van de snelheid en de mondigheid van de postbezorger die er loopt. Er zijn hier wijken die heel ruim staan (ik liep gisteren een wijk in 2.45 uur terwijl er 3.45 voor staat) omdat de vaste postbezorger niet zo snel is, maar wel erg assertief.

Andersom zijn er wijken die je echt niet redt binnen de tijd, die gelopen worden door een bezorger die of niet assertief genoeg is, of zich nooit in de materie heeft verdiept. Zo eentje die naar z'n loonstrookje kikt en denkt "het zal wel".... Of eentje die loopt te rennen om de tijd te halen, voor eigen rekening z'n scooter of auto in de strijd gooit, en 80 kg post in 1x meeneemt om bijlaadtijd te besparen.
cron