Re: Info postbezorgers augustus 2012.

3
@newman...
Het verhaal begint zo positief :P
Positief: alle uren die je hebt gewerkt , krijg je uitbetaald.


maar.. 1: komt het regelmatig voor dat je meeruren maakt dan gaan we met je in gesprek..
om te zien of we tot afspraken kunnen komen dat het je wel lukt..????????????.

maar... 2: als de looptijd wel klopt maar voor jou niet haalbaar is..
dan bekijken we of de functie van postbezorger wel bij je past.

dat zou "kunnen" betekenen" dat in deze tijd waarin een ieder blij mag zijn met werk,
je wel hoog spel speelt om aan te kaarten dat je de looptijd Niet haalt.
want dan wordt dus gewoon je contract niet verlengd. :?:

wat een stelletje boeven toch weer.. :idea:
Laatst gewijzigd door Carla41 op 30 aug 2012, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Info postbezorgers augustus 2012.

5
@Close

Ja! als je het hebt zoals bucky beschreef... er staat 2 uur voor en je doet er 5 uur over... duidelijk ongeschikt!
maar Close.. wat nou als je er steeds/regelmatig 45 minuten langer over doet...?
waar is de grens?

Dat Nu de uren in eerste instantie worden uitbetaald : Prima.
maar alles staat of valt met de " normering".

en nee, ik besef heel goed dat dat ook voor ons bij Sandd geldt.

ben je gezegend met een snelle loop en kan je vlot sorteren ... dan haal je de normering wel.
ben je gemiddeld of minder ,, dan ben je slechter af.

Re: Info postbezorgers augustus 2012.

6
Carla41 schreef:@Close

Ja! als je het hebt zoals bucky beschreef... er staat 2 uur voor en je doet er 5 uur over... duidelijk ongeschikt!
maar Close.. wat nou als je er steeds/regelmatig 45 minuten langer over doet...?
waar is de grens?
Wat er meestal gebeurt als ze twijfelen of de wijk echt te krap staat of de pbz in kwestie gewoon te langzaam is, is gewoon even rondvragen bij een aantal ervaren allrounders (waartoe ik zelf ook behoor) hoe lang zij over die wijk doen. Als die allrounders ook aangeven dat de officiële tijd te krap is, is extra tijd zo geregeld. In 1 geval ging een wijk zelfs van 1.45 naar 4 uur (maar dat was volkomen terecht).

Re: Info postbezorgers augustus 2012.

8
Eerst stond er dus 1.45 uur voor. Terwijl eigenlijk 4 uur terecht was. Kreeg deze persoon de tekort gekomen tijd nog met terugwerkende kracht in geld terug? Waarschijnlijk niet.

Ik heb ook eens een wijk gelopen waar maar 1.30 uur voor stond. Ik deed er constant 2 uur over met hah. Na een half jaar nog steeds. Zonder hah inderdaad een 1.30 uur. Heb er met de OR over gesproken omdat er nooit naar mij geluisterd werd. Toen heeft een all round postbode de wijk gelopen en hij deed er met hah 2.10 uur over. Ik liep dus behoorlijk snel volgens hem. Dit is doorgegeven. En uiteindelijk is mijn wijk met hah gezet naar 1.50 uur, omdat ik er eerlijk is eerlijk zonder hah 1.30 uur over deed. Ze hadden de flat met 12 verdiepingen vergeten mee te rekenen. Vandaar die 1.30 uur. Helaas ging er ook nog eens 17 minuten extra af van die 1.30 uur na een jaartje als we geen hah hadden. Dus die 1.30 uur werd 1.03 uur.

Maar goed, ik heb dus een half jaar 20 minuten minder gekregen maal 5x per week. (ik liep van dinsdag t/m zaterdag) Ik kreeg het geld dat ik eigenlijk te weinig had gekregen niet met terugwerkende kracht. Volgens de pb+ kon ik dat op mijn buik schrijven. Na zeuren ook niet. Wij hadden de pech dat we 2x een hele slechte TC hadden en een PB+ die een k*ntenlikker was. Dat wil dus niet zeggen dat het overal zo gaat. In Arnhem-Zuid wel. Ik werd overigens wel een voortrekker genoemd op het depot, omdat ik constant voor iedereen daar (inclusief mezelf) in de bres sprong. Eenmaal heb ik rond Kerst een extra bonus gekregen. Dat was wel heel aardig en dat heb ik ook gemeld.

Ik ben dus benieuwd hoe dat bij je collega is afgelopen wat betreft die misgelopen uren. Ik vind een verschil van 2 uur en een kwartier wel heel veel per dag. Ik hoop dat hij/zij de misgelopen uren met terugwerkende kracht alsnog krijgt. Of al heeft gekregen.

Re: Info postbezorgers augustus 2012.

9
Beter laat dan nooit .

Maar je hebt wel een punt slagvaardige: Newman liet dus ook over zich heen lopen als hij deze wijk in het verleden liep. :P

nog erger... als hij indertijd die meeruren wel uitbetaald kreeg waarom is die tijd TOEN
dan niet aangepast bij de vaste bezorger.?

Postnl doet het heel slim.. Bij ELKE nieuwe lichting postbezorgers de tijd
steeds iets scherper zetten...
heb je dan bij postnl als je nieuw komt wel in zage in wat je voorganger voor tijd kreeg?

we kennen toch het verhaal van... de veronica eraf... (tijdelijk naar dhl) onmiddellijk korting van de tijd,
de veronica kwam snel terug...maar de TIJD werd er niet bijgeschreven.

ach ja, elk bedrijf heeft zijn boevenstreken :cry:
cron