Re: Dit gaat over postnl

2
"3-sep Arhem 2 lopen 2 tassen blijven staan ivm veiligheid medewerker geen loopnummers en kantoor"

Schrikbarend. Valt me op (en verbaasd me niet helaas) dat Arnhem er ook bij staat. "I.v.m. veiligheid medewerker geen loopnummers en kantoor" ... hmm Er zijn vaker problemen geweest en de ontvangers hebben er genoeg van.

Toen ik nog voor TNT bezorgde, bleven er soms op het sorteercentrum wel 15 wijken staan. Vaak op zaterdag. Konden wij er om de boel weg te werken nog een 3e wijkje bij nemen. Vaak gratis, omdat we nog openstaande minuren weg moesten werken. Dat motiveert niet, het niet uitbetaald worden. Veel mensen wilden of konden dus niet. En werd de post van die dag meegenomen naar een volgende bezorgdag.

Is overigens geen excuus. Post van Postnl moet bezorgd worden.

Sommige bezorgers die het niet zo nauw namen, lieten de zakken of de huis aan huis gewoon 'verdwijnen.' Dit kan bij elk postbedrijf voorkomen. Dan nog is het geen excuus.

Re: Dit gaat over postnl

4
robotje schreef:@ Peter

Vermeld er even de bron bij waar je het vandaan hebt.
Ik ben gelukkig op geen van de genoemde kantoren werkzaam, maar ik herken me niet in het schrikbeeld wat hier opdoemt. Op mijn kantoor (het grootste in de area Zuidwest) blijft heel incidenteel wel eens een wijk staan, waardoor de post 1 dag vertraagt. Dat soort dingen gebeuren ook bij Sandd, als je daar bijv. fout gesorteerde post in je bak aantreft vertraagt het zelfs gelijk een week!

Ook moet je bedenken dat de lijst geen intern document is wat is opgesteld door bijv. de leiding van een vestiging, maar opgesteld door een misnoegde ex-werknemer. Deze man is actief op het forum http://www.reddepostbode.nl, en mensen kunnen hem mailen als er een wijk blijft staan en hij zet het dan op de lijst. Maar er vindt geen enkele controle plaats, ik kan die man ook mailen en hem een verhaal op de mouw spelden.

Nogmaals, ik zeg niet dat de lijst niet klopt, ik geef alleen maar aan dat het waarheidsgehalte met geen mogelijkheid gecontroleerd kan worden. Ook het feit dat de lijst is gemaakt door iemand die met ruzie het bedrijf heeft verlaten, ism anderen die (al dan niet terecht) wrok koesteren jegens PostNL geeft te denken...............

Re: Dit gaat over postnl

5
Ja, ik heb het stuk over PostNL net gelezen. Ook heb ik op reddepostbode.nl gekeken. Dat is me nogal wat. Jeminee wat hangt daar een negatieve sfeer. Ze geven zelf toe dat de vele klachten over de bezorging vast terecht zijn. Kratten of zakken post die blijven staan of in de bosjes verdwijnen. H.a.h. dat niet bezorgd wordt. Als dit alles waar is krijgen we vet veel meer post. Laat maar komen. Als wij dan met zijn allen laten zien hoe het moet dan kunnen de klanten alleen maar zeggen dat Sandd zeker even goed is als postNL. En dan brengen ze de post spoedig naar Sandd.
Kooistra helpt zijn eigen bedrijf om zeep. En als het zover is krijgt hij vast nog een vette bonus ook voor 'bewezen diensten'. :lol:
Jammer voor de goede bezorgers. Die zijn er zeker ook. Helaas zijn er ook die als ze ineens geen zin meer hebben de post thuis bewaren of in de bosjes kieperen. En de post gewoon bovenop de brievenbussen van de eerste etage leggen omdat je te lui bent om naar de 2e etage te lopen. Dat kan gewoon niet. Overigens moeten ze alle brievenbussen bij alle flats maar beneden plaatsen. Ook die van 2 of 3 etages. Wel zo makkelijk. Dan voorkom dit soort dingen.

Re: Dit gaat over postnl

6
postbode7 schreef:Jeminee wat hangt daar een negatieve sfeer.
Niet zo heel vreemd, als je je realiseert dat postbode vroeger een normaal betaalde baan was met alle voordelen die daar bij horen. Van die positie is natuurlijk niks over.

Re: Dit gaat over postnl

7
tsja.. niemand die iets doet voor de postbodes (en postbezorgers) en dan raar opkijken dat de post niet goed bezorgd wordt. :roll:

Alleen huisvrouwen en gepensioneerden kunnen natuurlijk nooit de post van heel Nederland bezorgen. Daar zijn toch echt wel vele full-time professionals voor nodig. Maar helaas heeft PostNL die bijna allemaal al ontslagen.

Re: Dit gaat over postnl

8
Nou ik hoef echt niet meer post. Ik ben geen machine die bezorgd als je er maar geld in gooit. Ik ben volledig afgekeurd en kan alleen dit werk doen omdat ik dan zelfstandig ben en geen risico vorm voor een werkgever. Ik moet alles alleen doen want ik ben alleen en heb geen auto. Hebben de postbestellers van Sand hier niks over te zeggen? Het werk wordt steeds zwaarder en is echt niet meer waar je voor tekende toen je voor Sandd ging werken. Als eerste kan het bedrag per poststuk wel wat omhoog. Je krijgt betaald per adres en die adressen worden niet meer meer de post wel.

Re: Dit gaat over postnl

10
Dit geldt ook niet voor Area NO...bij ons blijft incidenteel wel eens een wijk staan, maar dat lossen we gezamenlijk op.
Wordt keurig uitbetaald.

Een gefrustreerde ex-werknemer... alles wat eruit komt, moet je met een grote korrel zout nemen.
Laat hij zijn energie maar stoppen in het vinden van een andere baan....doet ie nog wat zinvols.

En de andere postbedrijven kunnen er ook wat van.
Laatst vond mijn moeder een bundel post in de struiken...met het frankeerstempel van sandd erop!

Ik denk ook dat het aan de regio ligt waar je woont.
In de Randstad zijn de problemen mbt de kwaliteit van de postbezorging groter dan bij ons.
En het heeft natuurlijk ook met je eigen instelling te maken.
cron